Lacherig is alleen in het begin toch? Als het later echt serieus wordt, schrikken ze echt wel. Ik denk dat ik misschien ook wel zo zou reageren. Het is absoluut niet grappig, maar meer een “lach” omdat je stomverbaasd bent dat mensen echt zo ongelooflijk dom kunnen zijn, dat je niet weet hoe je anders moet reageren. Die mensen worden ook gewaarschuwd door andere mensen. Als je goed luistert hoor je dat er een auto claxonneert, maar die lui gaan gewoon door.
Volgens mij lachen die makers van het filmpje puur uit zich niet weten hoe te gedragen. Als ik me heel ongemakkelijk of verdrietig voel begin ik ook te lachen. Niet handig op een begrafenis Het komt zeker onvriendelijk over maar je weet niet wat jij in die situatie gaat doen. Jezelf beschermen, dat doe je. In shock kan je hele rare dingen doen. Zelfs je make-up bijwerken als de helft van je auto verdwenen is (zoek maar op YouTube) Verder konden ze niet veel doen. Ik denk dat als je dit voor je ziet dat je je gaat afvragen of dit wel echt gebeurd want wie doet nu zoiets? Het is zo onwerkelijk. En die mensen,... Sorry maar wow! Je instinct zegt weg te blijven. En je instinct zegt je kind te beschermen. Sorry maar als je dit soort instinct mist dan ben je gewoon dom. Hetgeen wat de mensachtigen al bezaten nu verliezen? En het gevaar op deze manier opzoeken? Je kind bewust ten prooi neerleggen voor roofdieren? Het lijkt wel een bewijs dat een mens zijn instinct totaal kan verliezen. Echt, ik zou ze bijna opsluiten om te laten onderzoeken door de wetenschap. Als je dit als ouders al niet weet en aanvoelt is het een mirakel dat het kindje tot nu toe al heeft kunnen overleven tussen die mensen! Zelfs een baby heeft dit instinct al. Heb ik ooit eens een onderzoek over gelezen dmv foto's van dieren laten zien en kijken naar de hersenactiviteit.
Mijn ouders hadden vroeger duiven, niet vrijwillig maar ze bleven maar terugkomen (hoorden bij de vorige eigenaar van het huis) dus ze gaven ze maar een hok en eten. Die beesten gingen als konijnen, en we hadden een keer bedacht om zo'n jong duifje tam te maken. Lukte best aardig, maar ook in een kat zag het beest geen gevaar... hij is niet oud geworden. Groot nieuws! Er zijn nog een paar dodo's over. Ze wonen in Frankrijk en schijnen te kunnen autorijden. Zoek ze voordat ze zichzelf opnieuw doen uitsterven.
Toch wel jammer dat er achteraf zo geoordeeld wordt over wat die jongen en zijn moeder hadden moeten doen. Iets met de beste stuurlui? Feit blijft dat het gezin zelf heel gevaarlijk bezig was, zij hebben zelf borden genegeerd, gezond verstand genegeerd, zelf hun leven in gevaar gebracht. In het eerste gedeelte deed de filmer en zin moeder modaal lacherig ja, dat hebben met mensen als ze iets zien wat ongelofelijk dom is. Het 2e gedeelte bij het verder rijden, wat hadden ze daar kunnen doen? Het jachtluipaard was al onderweg naar het gezin, zijn dat niet de snelste dieren ter wereld? Er is al gezegd dat claxonneren idd niet verstandig had geweest. Dus wat hadden ze kunnen doen op het moment dat ze het jachtluipaard zagen rennen? Helemaal niks. Fijn dat anderen heel goed weten wat ze zouden hebben gedaan als zij erbij waren geweest.. juist ja, natuurlijk...
Ik denk dat mijn man als het erop aankomt vol gas recht op de jachtluipaarden af gestuurd zou hebben. Liever een dood jachtluipaard dan een dood kind. Ik zou dat niet gedurfd hebben ben ik bang.
Je weet niet wat je in zo’n situatie doet, misschien zou jouw man er inderdaad vol gas op af zijn gereden, maar echt iedereen kan in onverwachte situaties ‘verstijven’ en bv zelfs in lachen uitbarsten bij iets heel akeligs. Ik zat een keer voor in een klein stoptreintje, machinist remde plots hard, maar het was al te laat. We reden vol over een persoon, het was écht vreselijk, en de man tegenover me begon puur van schrik te lachen en huilen tegelijk. Hij kon gewoon níet meer functioneren, dat was voor hem echt geen bewuste handeling om zo te reageren op die situatie. We werden door de brandweer uit het treinstel gehaald, en deze man kon gewoon niet eens meer lopen. Ik kan me goed voorstellen dat iedereen op papier zo’n beest vol aanrijdt, maar in praktijk zal maar een heeeel klein percentage van de mensen überhaupt iets kunnen doen als zo’n beest tegenover een kind staat.
Ja elke reactie kan anders zijn in een paniek situatie. Mijn man vertelde van een man die met alle collega's al jaren oefenden voor een brand in het bedrijf. Standaard procedure volgen. Rustig naar buiten op een afgesproken plaats. Dit zal in veel bedrijven zo zijn. Toen er echt brand kwam is deze man gevlucht en heeft 3 km gerend in blinde paniek. Helemaal van de wereld. Hele procedure niet gevolgd. 3 km rechtdoor gerend.
Ja, echt bijzonder wat schrik en onverwacht gevaar met de mens doet. Wij hebben als gezin verschillende officiële trainingen moeten doen, omdat mijn vader in onveilige gebieden in het buitenland ging werken. We werden getraind met overvallen, kidnappingen, etc. Dit was gewoon met acteurs, maar dát was al zo levensecht dat ik grote volwassen kerels in janken heb zien uitbarsten van angst en onmacht. Eentje ging zelfs op de vuist met een acteur, toen die een gijzelingsoefening speelde. Een kat in het nauw maakt rare sprongen... En mensen ook. Zo makkelijk om aan de zijlijn te staan en die filmers te veroordelen. Natuurlijk hadden dingen anders gemoeten, maar ik weet zeker dat als die gasten volledig 'bij zinnen' geweest waren, ze dat ook hadden gedaan. Maar ze waren beïnvloed door angst, schrik, emotie, noem maar op. Dat is volledig menselijk, en daar mag je mensen niet op veroordelen. En dat ze het alleen doen om de sensatie... En wat doen wij hier dan? Wij zitten nu toch ook massaal dit filmpje heel sensationeel te bekijken, te bekritiseren en te beoordelen? Wat is het verschil tussen ramptoerist zijn wanneer je daar aanwezig bent, of wanneer je hier op internet zit te loeren?
Ik zou het niet verstandig hebben gevonden. Ze kunnen snel reageren/zijn behendig en hebben ook aardig wat gewicht. Je hebt geen zekerheid dat hij buiten westen is als hij door jouw voorruit heen komt.
Ik zou mijn raam niet open doen hoor! Straks staat er een naast mijn auto zonder dat ik dit gezien heb. Bbrrr
Mijn eerste reactie op het filmpje was; Wat een idioten! Wie stapt er nou uit bij een gebied met jachtluipaarden of andere gevaarlijke dieren? Wat een gekken. Als er iemand gepakt was, had je echt iets heel vreselijks gezien. De luipaarden hadden dan menselijk bloed beproefd en waren ze allemaal afgemaakt waarschijnlijk. En dat zou echt onredelijk zijn. De mens verpest het meestal voor de dieren! Eigenwijze strontvliegen! Bah. Wat betreft de filmers, vind ik dat ze juist gehandeld hebben. In het tweede filmpje zag je behoorlijk wat jachtluipaarden op de franzen afkomen. Ik zou ook alles potdichthouden. Roepen, toeteren of wat dan ook zou een reactie kunnen geven op de jachtluipaarden en dan zou de situatie nog gevaarlijker worden. Je brengt jezelf ook nog eens in gevaar. 112 bellen of het park had alleen zin gehad als ze er snel bij konden zijn. Ik zou ook filmen. Ten slotte heb je de mobiel al in de handen om foto’s te maken van de dieren in het park. Een filmpje is dan ook zo aangezet. Het mooie aan het filmpje is wel, dat je kan zien hoe de jachtluipaarden hun territorium beschermen en de bewegingen die ze maken. Mooie onderzoekbeelden!
Een cheeta springt zo over een rijdende auto heen hoor, dat maakt echt geen indruk. Freek Vonk zei gisteravond dat twee dingen deze mensen had gered: dieren hadden geen honger EN dat iedereen zo rustig bleef. Dus de actie van jouw man had wellicht dodelijk kunnen uitpakken voor ze.
Behalve als die een star trek transporter hebben hadden ook die niets uit kunnen halen. Voordat die in een auto zitten en het park rond zijn zijn we ook al 10 minuten verder minimaal.
Ik snap dat ook niet.. Een cheeta legt 100m af in 3sec. En er waren er meerdere! Het is heel edel om te denken dat je kunt helpen, maar als die dieren kwaad wilden was het in een fractie van een seconde gebeurd.
Wat een aannamens! Wie zegt dat er niet 1 van de bestuurder allang gebeld heeft. Daarbij...112 bellen of zelfs een opzichter op die savanne heeft geen enkele zin, als de dieren wilden aanvallen dan ben je altijd te laat. Ik vind het misselijkmakend hoe je als ouders je kind zo in gevaar kunt brengen, hoe je zo verschrikkelijk lomp kunt zijn om daar uit te stappen. Wat mij betreft mogen deze mensen aan een flink onderzoek onderworpen worden. Wat als zo'n dier dus een kind opgevreten en verscheurd had, hoe getraumatiseerd denk je dat deze filmers dan waren of andere mensen daarachter of voor in de auto.
Idd, en nog erger! Dan was zo'n prachtig dier afgemaakt.., en ze zijn al met zo weinig over. Dat vind ik het allerergste, zelf het gevaar opzoeken en vervolgens dieren straffen die werkelijks niks anders doen dan hun instict volgen.
Over de filmers: die zijn al in diverse intervieuws aan het woord geweest omdat ze door de halve wereld afgebrand werden vanwege hun handelen. Het waren o.a. een jongen van 24 en zn familie. Zij legden uit dat het "lacherige" in het filmpje de spanningen zijn geweest. Iedereen reageert anders op spanningen. Niet meteen conclusies trekken! De filmer zegt wel degelijk wat gedaan te hebben. Hun hebben die familie diverse keren met handgebaren geprobeer duidelijk te maken dat ze uit moesten kijken en het gevaarlijk was. Volgens de filmer ook vóór de opname van het filmpje. De fransen hebben dat vervolgens genegeerd. De filmer durfde niet te toeteren of te roepen omdat hij bang was dat de luipaarden dan juist zouden schrikken en dan juist zouden reageren. Er was nog een andere auto die de fransen voorbij reed en ook die heeft die mensen meerdere keren gewaarschuwd niet zo stom te doen. Die mensen en filmer met familie hebben de parkbeheerder nog gewaarschuwd.