safety sleep probleem!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Minyaweth, Jan 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Denk ook dat dat de enige oplossing is Inky... Denk dat ik dat maar ga proberen!

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    achterhaald heb je mij niet horen zeggen hoor, ik ben er niet slechter van geworden ;) , mijn moeder was kraamverzorgster, dus die wist vast wel wat ze deed, alleen zijn de meningen over hoe dingen te doen nu heel anders als toen wij nog beebjes waren.

maar goed, iedereen mag zijn eigen mening hebben, we zijn allemaal volwassen genoeg om moeder te zijn, dus ook om ieder in zijn waarde te laten toch

3. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Moeilijk, ik zit hier met precies hetzelfde probleem! Iris is zo slim dat ze nu zelf de safe-t-sleep losmaakt :confused: Ze draait vrijwel direct als ze in bed ligt op haar buik en begint te huilen terwijl ze dondersgoed weet hoe ze weer terug kan draaien. Sinds afgelopen weekend staat ze continu in bed en als ik haar weer in bed leg zit ze me gewoon uit te lachen. Weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet dus lees graag alle tips mee!

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ooow wat een boefie...

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Kylian begon zich met 7 maanden ook op zijn buik te draaien in bed, dan sliep hij een poosje en begon te huilen omdat hij weer op zijn rug wilde.
    Hij was hierin niet te stoppen, zodra zijn rug de matras raakt draaide hij zich op zijn buik om heerlijk in slaap te vallen.
    2,5 maand lang ben ik er 3 tot 4 x 's nachts uit geweest om hem weer om te draaien en toen was het afgelopen en draaide hij zelf.

Ik denk dat je op een gegeven moment uit geprobeerd bent.

En over methodes van 30 jaar geleden gesproken, mijn schoonmoeder was zo moe van het feit dat mijn man constant uit zijn bedje kwam (hij had toen een babybedje met dichte zijkanten wat nu dus ook niet meer mag) dat ze hem ook vast op de matras heeft "gebonden".
    Resultaat was dat meneertje er iets langer over deed om uit bed te komen maar dan uiteindelijk met matras op zijn rug in de kamer stond :rolleyes: :)

Groetjes Anita

6. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Minyaweth in de gebruiksaanwijzing van de safe to sleep staat dat je de sluiting ook evt met een babyveiligheidsspeld kan vast maken......
    en goed strak om het matras heen doen hoe strakker hoe beter, mijn ervaring is namelijk dat als je hem strak aan trekte en dan het matras weer goed leg er toch wat ruimte in komt

en ja de band om zijn middel goed strak trekken en dan evt de speld erin doen...
    weet niet of je de gebruiksaanwijzing nog hebt? anders wil ik hem wel ff zoeken voor je en een kopie maken....pb me dan maar

slaap lekker

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb de gebruiksaanwijzing nog wel...
    Ik heb ook al met het idee zitten spelen om een veiligheidsspeld te gaan gebruiken. Het is inderdaad wat jij zegt: je trekt de sleep vast om het matras, legt het matras weer goed en er komt wee iets ruimte vrij :( En juist dat kleine beetje speling is genoeg voor Vigo om zich op zijn buik te draaien :) Vanacht/vanmorgen is het trouwens goed gegaan. Hij bleef lekker liggen toen hij wakker werd.
    Nu ligt hij net weer in bed en ligt nog steeds op zijn rug... zou hij de strijd hebben opgegeven?

Nah, we zullen wel zien hoe het allemaal loopt...

8. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik trek hem dus zover om het matras heen dat die aan de zijkanten een beetje indeukt...met recht leggen gaat het er weer uit....

alleen gebruikt Teun hem nu niet meer omdat hij heerlijk op zijn rug blijft liggen en zijn knuffeltjes binnen handbereik heeft staan dus ook heerlijk in zijn slaapzak onder de dekens blijft......

zou het gewoon ff aankijken en anders de speld proberen......

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik wist niet zo goed wat ik me bij die safeT moest voorstellen, dus heb ik m ff gegoogeld, kwam ik een site tegen waar ze ook een soort iglotent van gaas hadden om in het bedje te zetten... er stond serieus bij dat dat was om te voorkomen dat je kind uit bed kon klimmen.... nou hij moet het heel bont maken voor ik een gevangenis van zijn bedje maak....... hoop niet dat ik nu iemand beledig, maar dat ging mij echt te ver :(

Share This Page