ik heb een vraag! Ik wil heel graag een opleiding volgen! (acryl) Maar er zijn er zooooooveel die een opleiding geven, hoe weet ik wat een goede is? ik kan er nergens wat over vinden.... vind de prijzen ook zo verschillend! kan iemand me helpen?
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik ken een aantal mensen die de opleiding gedaan hebben en wat ik wel weet is dat je er op moet letten dat je een landelijk erkend diploma krijgt. En ik zou sowieso kiezen voor allround styliste. Een goede opleiding duurt ook wel een aantal maanden en geen 3 weken ofzo. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik weet dat er in eindhoven een goede opleiding zit. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Je krijgt dan een allround opleiding en landelijk examen. Ik weet even niet hoe het heet, maar kun je wel googlen natuurlijk. Nogmaals, ik kan het helemaal mis hebben, maar dit heb ik dus van stylistes gehoord met papieren dus...
Hoi hoi, Ik ben zelf nagelstyliste en heb mijn eigen salon. Ik weet niet waar je woont anders weet ik wel een heel goede opleiding. Kijk een bij Pika-Nails in Moersgestel. Verder heb je nog Fairy nails in Rotterdam geloof ik. Op de prijzen zou ik me niet blind staren. Je moet kiezen waar jij je het beste bij voelt. Ga bijvoorbeeld eens naar een info-avond bij een opleidingscentrum. Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel! Liefs!
Landelijke erkende diploma's stellen niks voor omdat het een vrij beroep is...staar je daar dus ook niet blind op. Je krijgt bij vrijwel de meeste certificaten of een diploma dus zonder kom je niet te zitten. Het is ook fijn naar je klanten toe als je kunt aantonen dat je lessen hebt gehad maar een erkend diploma zul je nooit krijgen...dat maken de opleidingscentra's er zelf van en vind ik persoonlijk erg slecht. Ga ook geen opleiding doen waar ze zeggen dat je het in 1 dag kunt leren wat dat is echt weggegooid geld. Je kan best alleen acryl of gel doen, is maar net wat je ligt.
hier nog een collega Fairy nails van Sandra is zeker een hele goeie..en dan heb je natuurlijk ook nog OPI , ach er zijn er zoveel (vaak heeft een bepaald merk ook wel zijn eigen opleidingen..) En een echt landelijk erkend diploma bestaat helaas nog niet echt (elke opleiding claimt dat wel maar een echt landelijk diploma bestaat eigenlijk niet, maar staat wel leuk in de brochure hihihi)...weet wel dat ze vanuit het nagel gilde als je je daar bij aansluit en voldoet aan de eisen je een deur schild krijgt...(strenge eisen Maar als je een opleiding gaat doen kan ik je de allround opleiding aanraden en dan het liefst ook 1 die nagelziekten behandelt...dat hebben helaas veel opleidingen niet en is echt belangrijk... Komt goed meis..gewoon rustig even rondkijken en desnoods ga je even langs om tekijken...niet over 1 nacht ijs gaan.. suc6 !
Hier nog een nagelstyliste, en ik ben het met diaantje17 en sterre82 eens. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt en inderdaad trap niet in de gladde praatjes van een opleiding in 1 dag. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd! laat je goed informeren en kies met je gevoel. In welke plaats woon je? Fairy Nails van sandra is inderdaad een goede, ik zelf heb mijn opleiding bij 10fornails in tilburg gedaan die is ook heel goed. succes conny
Interessant topic! Ik wil ook graag een opleiding volgen. Weet iemand een goeie in omgeving Arnhem? @HelloKitty succes met zoeken!
Ik woon in Overijssel.....dus rotterdam is dan niet echt een optie helaas want volgens mij zitten in het westen best veel goede opleidingen.... ik had al wel begrepen idd dat een cursus van 1 dag niets waard is, ik wil geen huis-tuin-keuken cursus! had een goede gevonden in almelo maar die geven alleen overdag de cursus, en dan kan ik niet! en wat betreft de prijs dat maakt me op zich niet zoveel uit, alleen dat prijsverschil zet me wel aan het denken....het kan haast niet dat een opleiding van 1200 euro hetzelfde is als een opleiding van 750 euro... daar moet toch verschil in zitten? hoorde vanmiddag van iemand dat het ook ligt aan het merk waar je mee werkt en dat Creative een hele goede is....? en dat er A en B merken zijn? liefs lin
ik weet dat florence nails in Wijchen zit (is niet zo ver daar vandaan toch ?)..heb van verscheidene meiden gehoord dat hun best een goede opleiding hebben, en ook een leuke winkel erbij (die relatief qua prijs ook nog leuk is ...) wat merk betreft....er zijn zoveel merken...maar persoonlijk werk ik graag met Hollywood Nails en Ezflow...kleuren to die for! hihihi Maar Creative heeft ook erg fijn spul om mee tewerken...
Haha nou Hellokitty of Dayenne dat is al makkelijk! Ik zelf werk met Young Nails, werkt voor mij echt super. Heb ook kleuren van Hollywood Nails, die zijn echt super. Het is maar net wat je ligt. Ik ken ook meiden die met Creative werken en die zijn daar ook weer heel tevreden over. @Hellokitty: Is die opleiding van E1200,- geen allround dan? Ik vind E750,- (voor alleen acryl) ook wat aan de prijzige kant maar nog wel te doen. Ligt er een beetje aan wat je allemaal in je lespakket krijgt en hoeveel lessen je daarvoor krijgt.
Diaantje, thnx voor je tip van Florence Nails. Heb hun wel eens op de beurs gezien en ook wel eens op de site gekeken. Wijchen is voor mij bijna 1,5 uur rijden maar je kunt ook een opleiding volgen bij een van hun distributeurs.....en dat is nog geen half uurtje hier vandaan! Dayenne, als je de opleidingsbrochure download op florence nails, op de laatste pagina staan distributeurs waar je ook hun opleiding kunt volgen. Misschien iets dichterbij? Sterre, die opleiding was geen allround, is echt alleen acryl....wel met 4 workshops erbij waar je nagelziektes leert en french manicure en nog 2 andere dingen. maar hier zit dus ook nog niet het pakket bij in.... Zal eens googlen op Young Nails en Hollywood nails.... thnx dames voor jullie info! ben dr heel blij mee en ben weer een stuk wijzer geworden!
hai hai! heb er weer een gevonden.... wil een van jullie misschien een keertje kijken of het wat is? de site mag ik er zeker niet neerzetten he? het is een salon in dedemsvaart....nailplaza ze werken ook met het merk entity, net als florence nails... kent iemand dit merk?
Persoonlijk ken ik het niet Nailplaza,maar het merk entity is wel een bekend merk hoor...maar nooit mee gewerkt dus daar kan ik je verder niet mee helpen... Maar net wat Sterre zegt, het is net wat je ligt...van veel merken kan je ook wel proef pakketjes kopen...
Als ik maar eenmaal de techniek onder de knie heb toch? dan kan ik altijd nog overstappen naar een ander merk.....denk dat het qua producten toch zoeken is wat je wel of niet bevalt.....? als ik het helemaal mis heb moet je het zeggen hihi Nailplaza heeft binnenkort een informatie avond, dus daar gaan we gewoon naartoe, ff kijken! heel erg bedankt voor jullie adviezen!
Als je weet waar je mee bezig bent kan je idd altijd nog over stappen. Sommige merken hebben zelfs een info avond waar je kan kijken en proberen met het desbetreffende merk. Zo ben ik ook aan Young Nails gekomen. Mocht alles proberen (gratis) en was gelijk om Ik zou inderdaad lekker gaan kijken. Ik geef je wel een tip...kijk of ze hygienisch werken (handschoentjes dragen e.d)...dat vind ik persoonlijk héél belangrijk. En kijk of ze voldoende theorie erbij hebben zitten over nagelziektes e.d, dat is net zo belangrijk als de praktijk. Suc6 en hoop voor je dat het wat is!
Sterre82, ben ook heel benieuwd of het me wat lijkt daarzo! Heb jij ook altijd handschoentjes aan als je mensen nagels zet? Mijn nagelstyliste deed dat toendertijd nooit!
Ik draag altijd handschoenen en niet omdat ik vies van mensen ben maar echt voor de hygiene. Als ik per ongeluk iemand heb met een schimmelnagel of een bacterie en ik draag geen handschoenen en ga dood leuk verder naar de volgende klant dan geef ik het weer door aan haar. Maar ook voor mezelf te beschermen tegen allergieen. Die kan je namelijk best snel opbouwen tegen acrylaat dat in acryl en gel zit. Suc6!
hier precies hetzelfde, werk ook altijd met handschoenen aan. In het begin niet maar ik merkte dat mijn handen gevoeliger werden en inderdaad na mijn eerste klantje met een schimmelnagel ben ik er voorgoed van genezen (heb het klantje niet geholpen maar naar de huisarts gestuurd). Ik werk trouwens met het merk entity, ik vind het helemaal geweldig.