Hoi allemaal, Ben momenteel 25 weken zwanger en heb op dit moment last van hyperklachten (ziekte van Hashimoto). Sta al heel de zwangerschap scherp afgesteld met lage TSH en (hoog)normale ft4, maar nu lijkt het wat teveel van het goede. Ik krijg woensdag de uitslag van bloedprikken, maar wilde alvast ervaringen horen. Wat zijn de gevolgen van overdosering? Is dat alleen voor mijzelf slecht of ook voor de baby? Ik weet dat onderdosering niet goed is, zeker in het begin van de zwangerschap. Maar geldt dit ook als je teveel schildklierhormoon slikt en in een wat latere fase van de zwangerschap?
Ikzelf weet dat de dokter het liefst tijdens een zwangerschap rond de 1 willen zitten. Ik weet niet wat je uitslag zal zijn maar als hij rond de 1 blijft schommelen is het goed lijkt mij.
Nou ik weet vrij zeker dat het niet goed is en dat hij niet rond de 1 schommelt. Heb echt hyperklachten. TSH heeft sowieso de hele zwangerschap niet rond de 1 gezeten, maar eerder rond de 0.20 (en soms lager). De ft4 was dan nog wel normaal maar nu denk ik niet meer. Dus maak me wel een beetje zorgen.