Voorverpakte maaltijdsalades (en in restaurants trouwens ook) zouden niet (goed) gewassen zijn. Ik zoek net op het voedingscentrum en daar zie ik opeens dat rauwe haring ook niet meer zou mogen???? Staat bij ‘alleen goed verhit’.
Groentes goed wassen. En verpakt spul, tja, er word steeds vaker listeria gevonden, maar denk dat je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik heb hg dus eet al verdomd weinig en maak me er dan ook niet zo druk om nog omdat ik t toch allemaal niet wil eten.
Haring mag gewoon hoor. Vette vis. 2x per week. Ik eet het juist omdat het ook gezond is. En omdat ik er af Rn toe naar snak
Wel apart dat jij niet even leest. Uit de koeling inderdaad niet. Anders Max 2x per week. Maar als je het niet durft doe je het toch niet?? Reageer even normaal joh. Ik zie dit wel vaker bij je en het komt een beetje naar over. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/wat-kan-ik-wel-en-niet-eten-tijdens-mijn-zwangerschap-.aspx
Jij reageert op de voorganger (die schrijft dat rauwe haring niet mag, alleen als je het goed verhit) met dat het gewoon mag. Dus het lijkt mij dat je dan bedoelt dat rauwe haring ook mag, want als je het zelfde bedoelt als zij is je reactie een beetje overbodig, aangezien ze al schreef dat het goed verhit wel mag. Ik moet normaal reageren ?? Lees ff je eigen reactie terug in het "1 slok alcohol op - topic". Dat was echt 1 van de meest belachelijke reacties die ik heb gelezen (vandaar nu ook deze wat ongenuanceerde reactie). Als mensen onzeker zijn over wat je wel en niet mag eten en je vindt het onzin kan je beter niet reageren. Zulke reacties zijn nogal vervelend.
O zo. We krijgen een gevalletje: jij doet het, dus ik ook. Lekker puh. Nou ja, laten we deze discussie maar staken want hij wordt nogal nutteloos
Dat heeft er totaal niks mee te maken. Maar ik zie nu al meerdere reacties van jou in een "wat mag ik wel of niet eten topic" die ten eerste onjuist zijn en ten tweede echt heel erg lelijk verwoord. En dan verwacht jij een normale reactie terug..das nogal apart. Maar het gaat nogal off topic inderdaad.
Ik zou het niet doen: Voordat de haring bij de kraam of in de winkel belandt, ondergaat hij bewerkingen. Vaak wordt de haring gezouten. Het zout reageert met de enzymen in de vis, waardoor de structuur van de vis verandert en de vis een beetje gaar wordt. Ook wordt de haring ingevroren. Dit alles zorgt ervoor dat mogelijke schadelijke bacteriën in de vis, zoals listeria, minder actief zijn en voor een deel dood gaan. Maar uit onderzoek blijkt dat bij het pekelen (zouten) en invriezen van vis niet alle schadelijke bacteriën doodgaan, wat bij goed verhitten wel gebeurt. Haring van de kar of kraam (en vaak ook in de supermarkt) wordt niet verhit, dus kun je er nooit 100% zeker van zijn dat het veilig is. (Voedingscentrum)
Ik at toen ik zwanger was van de oudste gewoon 1 keer in de week 2 haringen. Vette vis is gezond. Haalde het altijd keurig bij een goeie visboer en at het dezelfde dag nog op. Sommigen kunnen wel echt doorslaan met dat eten hoor. Gezond verstand gebruiken ,kom je een heel eind mee
Dat mag best, is namelijk je eigen keuze. Het voedingscentrum adviseert om dat niet te doen. Maar wat mag, bepaal je nog altijd zelf.