hoi meiden, Ik heb even jullie mening nodig! Ik heb een kennis/vage vriendin. Zij gaat over een half jaar trouwen met een man die ze pas net kent. Helemaal prima, ze lijken erg gelukkig. Ze heeft een pestverleden en niet erg veel vriendinnen, dus nu leek het mij en mijn achtertante leuk om een vrijgezellenfeest voor haar te organiseren. Wij hebben dus haar toekomstige schoonzussen benaderd en wat familie en twee vriendinnen. Vervolgens hebben we haar aanstaande gevraagd een bepaalde dag vrij te houden. Vervolgens heeft hij dus aan haar verteld wat we van plan waren en nu is ze compleet door het lint gegaan. Want ze wil geen vrijgezellenfeest en ze heeft er al een gehad (high wine met twee vriendinnen - wist ik niets van) en ze wilde niet in het middelpunt staan. En natuurlijk, als zij geen vrijgezellenfeest wil, is dat prima. Maar het is toch niet normaal dat ze daar zo boos over wordt? Als ze het gewoon gezegd had was het prima geweest, maar ze heeft zowel mij als mijn tante uitgescholden via whatsapp en via de telefoon. We zijn niet meer welkom op haar bruiloft. En ik vind dat op zich niet erg hoor, maar wel voor haar moeder, want die zit overal mee. En die kan straks de mooiste dag van het leven van haar dochter niet delen met ons en zit dan alleen maar met de schoonfamilie van mijn nicht die ze niet kent. Vertellen jullie mij nu eens, zijn wij nou gek en hadden we dit nooit moeten doen? Ik word beschuldigd alsof ik iets vreselijks heb gedaan, terwijl het echt goed bedoeld was
Dit bij elkaar opgeteld zou er voor zorgen dat ik zonder twijfel de vriendschap per direct zou beëindigen en me ook helemaal niet druk zou maken over alles wat er verder nog gebeurt... Toedeledokie!
Wat een overtrokken reactie.. Ik had zoiets met een babyshower, dat wilde ik perse niet. Toen ik er achter kwam dat een vriendin dat toch aan het regelen was, heb ik gezegd dat ik dat heel lief vond maar dat ik dat echt niet wilde. Ik heb er geen moment aan gedacht om boos te worden.. Het komt toch uit een goed hart? Wat raar dat je nu ook niet meer welkom bent op de bruiloft..
Haha..dat is duidelijk! Stomme is, zo zou ik dus ook reageren als een ander mij dit verhaal voor zou leggen, maar ik heb altijd heel veel moeite gedaan om haar "te vriend" te houden omdat ik haar altijd een beetje zielig vond, ze had altijd pech met relaties, enz. Ik voelde me een soort verplicht omdat ze verder niemand had. Mm...nu ik dat zo schrijf geef ik je eigenlijk helemaal gelijk. Ik snap mezelf ook niet maar het voelt zo rot!
Ja, zie je? Zo'n reactie is prima en normaal! Ik snap het ook echt als je het niet leuk vindt en als je dat netjes aangeeft is dat toch prima? Zij vindt echter dat ik had moeten weten dat ze het niet wilde. Want het was al eens ter sprake geweest tijdens een verjaardag oid. Nou, ik wist het niet, anders ga ik toch niet de moeite doen om van alles te regelen? Snap eigenlijk ook niet waarom het me zoveel doet. Ik vind het niet eerlijk, dat is het denk ik.
Het kan ook zijn dat iemand weinig relaties heeft door het eigen handelen. Dat maakt het niet jouw verantwoordelijkheid om je daarvoor op te offeren (of je moet dat zelf niet erg vinden, dan is het een ander verhaal).
Hè wat rot zeg! Zou haar aanstaande het niet verkeerd hebben uitgelegd waardoor het in het verkeerde keelgat schoot? (Bv: 'ze vinden het zielig dat je geen vriendinnen hebt en doen dit daarom voor jou?')
Adios de zeikos! Nee sorry daar was ik snel klaar mee. Zeker als ik "te vriend" hielt omdat ze geen vrienden heeft. Nou dan is het nu wel duidelijk waarom ze verder niemand had.
Ja dat is ook wel zo. Het ding is meer dat ik een hele goede band heb met haar moeder. En ik wil ook niet elke week op de koffie bij elkaar oid, maar gewoon normaal contact en ik wilde nu dus iets leuks doen voor haar. Ga ik dus maar niet meer doen
Joh laat haar lekker in haar sop gaarkoken. Ga wat leuks doen met je echte vriendinnen! Zowieso is "vriendschap" uit medelijden gedoemd te mislukken..das geen gelijkwaardig verhaal en niet gezond voor beide partijen lijkt me. Kost ook bergen energie toch?
Ja is ook zo! Ik voel me ook dommer met de minuut Het was gewoon echt goed bedoeld en de dingen die ze gezegd heeft zijn echt vreselijk. Normaal kan me dat niet zoveel schelen, maar ik moet ongesteld worden en dan ben ik zooooo emontioneel. Over alles. Heel zielig voor mijn omgeving ook, eigenlijk
Mijn man heeft zo al voor onnodige conflicten gezorgd omdat hij het verkeerd heeft begrepen en dus verkeerd heeft doorgegeven of er zijn eigen draai aan heeft gegeven. Dus ik kijk nergens van op
Ok, dus ze is een kennis/vage vriendin, en ze 'lijkt' jou wel gelukkig met haar aanstaande. Hier maak ik uit op dat jij haar eigenlijk nauwelijks kent. Ik vermoed dat haar aanstaande jullie intentie heeft uitgesproken richting haar omdat hij waarschijnlijk weet dat zij niet op een vrijgezellenfeest zit te wachten, en dat zij daardoor zo uit haar slof is geschoten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik, ondanks geen pestverleden of zo, ook écht niet zou zitten wachten op vrijgezellenfeestjes. Niet georganiseerd door goede bekenden,maar al helemáál niet door vage kennissen...
Een echte vriendin scheld je niet verrot en al helemaal niet om iets goedbedoelds zoals een vrijgezellenfeest. Ze kon van mij een dikke middelvinger krijgen en hoefde geen contact meer op te nemen. Dat je het ergens niet mee eens bent kan, maar dan geef je dat op een normale manier aan. Dat geeft geen recht om tegen iemand te schelden en als stront te behandelen. Dikke doei zeg.
Absoluut geen fijne reactie en heel erg overtrokken maar ik denk vooral dat ze enorm geschrokken is dat jullie dit in het geheim aan het organiseren waren. Wat een geluk, dat haar aanstaande het geheim verklapt heeft. Anders was het wel een hele pijnlijke en ongename verrassing geweest. Je beschrijft haar als een kennis, vage vriendin... misschien niet zo handig om je dan voor zoiets op te werpen. Je kent haar wensen niet en dat blijkt nu wel. Maar goed, van haar kant is het niet nodig om nog boos te zijn. Het is immers niet gebeurd door juist handelen van haar aanstaande. Die kent zijn vriendin blijkbaar goed.
Tja, ik zou het ook écht niet leuk vinden als iemand zo’n vrijgezellenfeest voor mij wil organiseren.
O maar dat is ook prima dat ze er niet op zit te wachten! Maar dat had ze toch ook zonder alle poeha kunnen zeggen? Niks aan de hand geweest dan, hoor!
Ja, ik vind het een beetje moeilijk om mijn relatie met haar te omschrijven. Als ze een relatie heeft wil ze iedere maand afspreken, zo niet dan geeft ze niet thuis. Het is niet zo dat ik haar nooit spreek oid. Maar het is niet de vriendin die ik bel om leuk of slecht nieuws te delen, zeg maar.