Geen knaltest meer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door limili, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Goedemorgen dames,

Ik ben miss onzekerheid.. ik ben morgen 10 weken zwanger en het gaat erg goed tot op heden heb weinig klachten en voel me op wat moe na goed. Gisteren de schrik van mijn leven gehad. Ik verloor een paar druppels bloed en had wat roze afscheiding. Contact gehad met de VK en die heeft mij gerustgesteld. Voor de zekerheid moest ik urine inleveren voor een blaasontsteking. Daar krijg ik vanmiddag de uitslag van. Heb ook geen buikkrampen of nog meer bloed verloren. Heb bij 8 weken een echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien en volgende week staat de volgende echo gepland.

Maar ik ben een echte tester... Sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik nog diverse testen gedaan en die waren altijd nog knallers. En meestal testte ik ook nog in de avond dus met wel verdunde urine. Tot zaterdagochtend (rond 11.00 uur) deze was nog wel positief maar niet meer dat het teststreepje dikker was als het controlestreepje. Volgens mijn vriendin (die VK is) die had ik een foto van de test gestuurd heeft dat niks te betekenen en schommelt je HCG de hele zwangerschap. Vanochtend dacht ik aangezien ik ochtendurine in het potje heb ik steek er nog een test in en weer geen knaller. Uhm dus ik aan het googlen en las dat de piek tussen de 9 en 11de week ligt dus zou het nu toch een knaller moeten zijn.

Moet ik mij nu zorgen maken? of herkent iemand dit of ben ik de enige die testverslaafd is? Ik heb geen klachten die verdwijnen.. voel me nog net zo als twee weken geleden zeg maar...

2. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Niet meer testen!Op een gegeven moment heb je zoveel hcg in je urine, dat de test dat niet meer aankan. Dus reageert de test niet meer zo goed. niet te veel zorgen maken, zeker als je je nog net zo voelt als twee weken terug.
    Als je toch onzeker blijft, vraag dan of je de week misschien nog langs mag komen, voor je eigen gemoedsrust.

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Sorry meis, maar ik vind dit een beetje over the top...

Ik heb een keer getest, zwanger... Toen kwam de dame van MvM, dus nog een test... En dat was het!

Je bent al echt 5 weken aan het testen?? Hou er mee op! Je bent zwanger! Je hebt een beeb met kloppend hartje gezien op de echo! Drupje bloed kan van vanalles zijn, als je het echt niet vertrouwd, bel je VK en vraag om een echo voor je geruststelling, maar hou ajb op met testen, want je gaat er echt niet meer duidelijkheid van krijgen!

4. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ik had een MvM test toen ik ongeveer 9 weken was, die knalde ook niet. En kijk mijn banner :)

5. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    + 1..

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zwangerschapstest was ook geen knaller. En ik was toen toch al ruim 9 weken zwanger dat ik de test deed (bleek een week later bij de gyn. Op echo). En kijk ook mijn banner... Alles is in orde. Ik denk dst je gewoon moet stoppen met testen, want je maakt jezelf juist alleen maar meer onzeker.

7. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Op een gegeven moment na 12-16 weken zul je helemaal geen positieve test meer te zien krijgen. Je hormonen veranderen dan en het hcg wordt vervangen door progesteron.

;)

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wat zij zegt. Kappen nu met die testen. Je maakt je alleen maar gek en dát is nog veel schadelijker voor de kleine (stress). Bel de verloskundige en vraag om een echo.

9. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Ik heb nog nooit een knaller gehad en daarbij. ... doortesten is echt zinloos meid je hebt er alleen maar stress van.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met bovenstaande eens. Stoppen. Je maakt jezelf alleen maar gek. En, hoe lullig het ook klinkt, een positieve test zegt niks over of het goed gaat met je baby of zwangerschap...
    Je kan bij wijze van spreken en knaltest hebben maar ondertussen en miskraam hebben, hartje wat niet meer klopt enz.
    Dus echt, stop ermee.

11. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Met bijna 10 weken is een zwtest idd niet nuttig.
    Wat je wel zou kunnen doen is een angelsound kopen, kan je hartje luisteren.
    Ik hoorde ukje met 9 weken al.

12. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Yep ik ook met 9 weken

13. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Lieve Limili, je blijft een echte dpo'er he! :)

Niet meer doen, echt niet! Het zegt echt heel weinig, zo'n zogenaamde "knaltest". Probeer erop te vertrouwen dat het goed zit, en als je je zorgen maakt vraag je of je een echo mag. Zo niet, dan moet je even naar een commercieel pretecho bureau, zij kunnen inmiddels met 10 weken ook zien of het hartje nog klopt. Helaas kan ik je niet meer tips geven dan dit, want je kent mijn verhaal. Maar echt, laat je niet uit het veld slaan door de testen!

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Doortesten heeft zo geen zin....vage of knallers zegt niets over het wel of niet goed gaan namelijk.

Ik had vette knallers bij mijn MA s...en bij mijn zoontje van nu net 1 jaar wilde ze maar niet knallen. Heb toen op mijn NOD een digitale gedaan die direct zwanger zei en ik ben toen gestopt met testen.

Het zegt namelijk helemaal niets..

Maar ik snap je ongerustheid wel heel goed, dat heb ik negen maanden lang best extreem gehad na 5 missed abortions.

15. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik had bij mijn eerste en tweede kindje knallers van testen en bij ons derde heel vaag en kijk naar mijn banner...... Gewoon mee stoppen met testen! Volgende week echo!

16. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    1 test is genoeg ja haha maarja, ik heb zelf wel 5 testen gedaan maar wel omdat hij 1 x bijna niet zichtbaar positief was, 1 x heel vaag positief, 3e was van clearblue met tekst zwanger dus was toen wel bevestigd.. toen de volgende week mijn laatste test even voor de bevestiging voor mezelf en die dag daarna kwam mvm weer met een knaller..
    Maar ja ik was toen 6 weken.. toen was het toch echt wel bevestigd hoor haha..

Zwanger is zwanger, hoe dik het streepje ook is..

17. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ja Zouzograag.. ik blijf een DPO'er.. vind het allemaal zo eng!! en spannend..

18. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    dit klopt volledig! teveel hcg voor een test en je test knalt niet meer, kan al vanaf een week of 8, dus niet meer testen.....

19. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Dit klopt dus niet.
    Hcg blijft de gehele zwangerschap in je lijf.
    Progesteron komt later in de zwangerschap erbij en je hcg blijft ongeveer van je 16e week stabieler,maar weggaan uit je lijf tijdens de zwangerschap doet het niet.
    Na de bevalling zal met een week of 2 hcg helemaal uit je lijf verdwenen kunnen zijn,soms eerder,soms wat later.
    Wou ik ff kwijt,want er zijn best wat misverstanden over;)

20. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    kappen met testen. Je maakt jezelf gek! Je hebt POS. getest, hartje zien kloppen en geen bloedingen gehad die op miskraam wijzen. Natuurlijk kan er altijd nog iets gebeuren maar dat hou je toch niet tegen met blijven testen. Dus ga genieten van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina