Meiden, graag jullie raad... Ik houd echt extreem veel vocht vast. Mijn bovenbenen staan helemaal strak en blinken en mijn onderbenen zijn net zo dik als mijn bovenbenen. Op zich is dit niet zo erg en hoort het gewoon bij de zwangerschap, maar het doet zo ontzettend veel pijn! Ik ben helemaal niet kleinzerig normaal, maar dit is echt niet leuk meer. Het voelt alsof mijn huid ieder moment kan openscheuren. Wie herkent dit en wat doe je ermee? Liefs, Merijn
Hoi Merijn, Ik herken het helemaal. Ik heb geen benen meer maar pilaren! Ik moet nog drie weken dus misschien dat ik het nog kan uitzingen maar ik ga het wel bespreekbaar maken met de verloskundige. Zelf kun je niet zoveel. Je benen omhoog gooien (ook en vooral 's nachts), veel drinken (!) en sommige mensen zweren bij selderij enzo maar volgens mij is dit allemaal maar marginaal. Plaspillen kunnen uitkomst bieden maar dit zou ik nooit op eigen kracht doen. Even contact met de huisarts / verloskundige hebben... Wie weet. De pijn kan je verlichten door te wandelen en wisselbladen te nemen (ik ga nu met het warme weer graag onder de koude douche met mijn benen). Heel veel sterkte!
Je benen glanzen? Zijn ze ook rood en warm? Ik zou sowieso even de vk bellen, want zoveel vocht vasthouden is niet goed. Je kunt eventueel steunkousen laten aanmeten, maar of die dan nog op tijd binnen zijn voor de bevalling...?
Nou je ben niet de enigste :x . Hele dikke voeten die staan gewoon helemaal bol en zeer dat ze doen niet normaal. Ook dikke kuiten, benen en vingers.
Na een nachtje slapen is het iets minder, maar ik voel ze alweer opzwellen. Gisteravond heb ik nog even contact opgenomen met de VK en die zei dat het echt helemaal normaal is, zeker met dit weer. Wandelen helpt tegen de pijn? Bij iedere stap die ik zet kan ik wel janken.... het voelt alsof er een heel strak elastiek om mijn enkels zit dat mijn voet en mijn been afknelt.
Ik had er ook ENORM veel last van. Het vocht begon énorm toe te nemen eens ik de 24 weken gepasseerd was. Uiteindelijk ben ik bevallen toen ik +27kg bijgekomen was. Na 2 weken weken was ik daarvan al 18kg kwijt Nu zijn we 9 weken verder en nog niet AL het vocht is er af hoor. Er zit nog steeds een deel in mijn voeten/enkels en bovenbenen. Maar ach... Achteraf gezien was het dat toch allemaal waard
Hier ook extreem veel vocht. Vorige week vrijdag weer ove gehad met de gyn en ze kunnen er weinig aan doen. Proberen rustig te blijven bewegen wisselbaden nemen tbv je doorbloeding en omhoog leggen. Zorgen dat je wel veel blijft drinken met dit weer!
Ik ben inmiddels inderdaad ook al bijna 25 kilo aangekomen... en dat was vorige week. Ik durf nu niet eens meer op de weegschaal te gaan staan hahaha.... koud water verlicht inderdaad wel, maar voor eventjes.
JOEPIE! Het regent en het koelt af Dat is toch nog altijd de beste oplossing tegen het vocht hoor.... hihihi van mij mag het ff doorplenzen.
Hier nog iemand met (steeds meer) heel veel vocht. Zit bij mij alleen voornamelijk in de onderbenen, enkels en voeten. Ik heb gemerkt dat héél veel smeren met bodylotion wel iets verlicht, lijkt mijn huid soepeler te maken. Verder vooral veel last van mijn handen, kan soms dingen niet eens meer vasthouden Inmiddels ook astronomisch aangekomen, 22 kilo, bijna allemaal vocht... Hopelijk ben ik er na de bevalling snel weer vanaf!