Ik lees er verschillende dingen over...zijn pangasius en tilapia nu echt gekweekte rioolvissen die je liever niet meer binnenkrijgt??
Panga en Tilapia zijn wel kweek vissen. Maar van riool is geen sprake! Er zijn hele mooie grote kweekvijvers in Vietnam.
geen idee eerlijk gezegd maar ik eet ze niet , eet wel wilde zalm enzo oo hier een filmpje er van van panga kweek https://www.youtube.com/watch?v=3X9E3cE3uNg
Zolang ze uit de mekong delta komen.. Weiger ik om ze te eten Willekeurig of de rest van de verhalen klopt.
Ik eet ze niet. Waar rook is is vuur en er bestaan mij teveel zulke verhalen over die twee soorten vis. Ik neem dan altijd schol ofzo mee.
Hier ook! Ik eet echt geen Panga meer, tenzij ik zeker weet dat het daar niet vandaan komt. Jammer want ik vind het heerlijk. De Mekong Delta is een extreem vervuilde rivier.
Hier ligt ie toch rustig af en toe in de pan. De (diepgevroren) panga-filet dan toch. Om één of andere reden raakt de tilapia nooit in huis.
Heb wel eens gehoord dat er heel veel antibiotica wordt gebruikt bij het kweken van deze vissen... Ik koop ze in ieder geval niet meer, te veel rare verhalen....
Tja eerst had ik er lak aan maar op een gegeven moment hoor je zoveel slechte verhalen erover (en ja, verhalen zijn geruchten maar toch) dat ik het maar laat liggen. Neem nu schol mee, dat zie je gelukkig steeds vaker diepvries.
Keuringsdienst van Waarde - Panga Afspeelpagina / Vara Kassa Ik eet het liefst zo puur mogelijk en dus geen vergiftigde kweekvis! Eet trouwens amper vis.
Ik vind wilde vis veel lekkerder. Vind kweek vis echt nergens naar smaken Zolang ik geen verse tilapia krijg eet ik het niet. Panga heb ik nog nooit gehad, maar zolang dat onder dezelfde omstandigheden gekweekt wordt hoef ik het niet.
Ik weet zeker dat ze uit Vietnam komen. Waar andere visboeren het vandaan halen weet ik niet. Overigens is panga en Tilapia altijd diepgevroren, anders kan het niet zo ver de wereld over vliegen. Bepaalde zalm krijgt ook antibiotica trouwens!
Ik eet bijv geen vis uit de supermarkt of van de visboer. Mijn man is visser, misschien is het dan wat duidelijker. Hier ligt op dit moment de vriezer vol met kreeft. Als hij op vrijdag thuis komt is de bak met kreeft de avond ervoor gevangen (uiteraard gekoeld met ijs aan boord). Op het moment dat het bij de visafslag ligt (voor de verkoop), ligt er een deel bij mij in de pan. En dat is zoveel lekkerder dan de kreeft (of kabeljauw, schol, tong etc) van de visboer. Dus eigenlijk eten we, op kibbeling na, alleen 'verse' vis. (In geval van tilapia is wild misschien een beter woord)