verstopte neus

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wendy424, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Wie weet er raad? ik loop nu al 3 weken met een dichte neus, overdag gaat alles goed maar met dat ik s'avonds op bed ga liggen gaat me neus dicht. Ik heb in de tussentijd bijna elke dag voordat ik ging slapen otrivin gebruikt, maar dit gaf me toch nog niet zo'n goed gevoel, ik heb daarom al verschillende homeopatische neussprays gehaald die je mag gebruiken tijden zwangerschap maar deze werken helemaal niet.

wat zouden jullie doen? gewoon otrivin 1x per dag blijven gebruiken of hebben jullie een andere tip?

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hi Wendy. Ik herken het. Ik heb het ook. Voor mijn zwangerschap was ik nogal een neusspray verslaafde (met xyloblablabla erin) Heerlijk, altijd een vrije neus snachts. (ook alleen snachts) Helaas is dat ook een rebound effect gelijk want mijn neus werd er alleen maar verstopter van (langer dan een week gebruikt) en ik moest er dus nog vanaf kicken ook! Al gedaan voordat ik zwanger werd maar ik heb nu nog steeds dat ik een paar keer per nacht wakker wordt omdat mijn neus toch niet lekker open is. Zoutoplossing helpt matig inderdaad. Ik leg nu mijn kussen hoger (werkt beter) neem af en toe vicks snoepjes ademvrij (geeft even vrije lucht) en heb van die ''snurk'' pleisters waardoor je neus open gaat. Wellicht zit het tussen mijn oren maar ik het het idee dat die wel aardig werken..

En tja, verstopte neus is ook een zwangerschapskwaal dus het kan best dat het ook nog even bij je blijft. Ik zou niet 1x per dag otrivin blijven gebruiken langer dan één week want dat is niet goed. (buiten het feit dat je dus het effect krijgt dat je neus er alleen maar meer om vraagt...)

Ik hoop dat het snel minder is voor je!! Sterkte!

3. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Ik heb het ook, zowel bij deze zwangerschap als mijn vorige. Ik gebruik wel 1 maal per dag otrivine voor slapengaan, maar dan de dosis met 0,5 in ipv 1. De kinderdosis eigenlijk. Ik gebruik het al sinds de 12 weken (ben nu bijna 35 weken). Mijn gyneacoloog weet dit en gaf aan dat de kans heeeeeel klein is dat het bij de baby komt, maar hoe minder hoe liever natuurlijk. Al de rest helpt bij mij echt niet en anders doe ik geen oog dicht, dus dan toch maar voor 1 keer per dag gekozen.
    Het was na mijn bevalling de vorige keer trouwens zo weer over gelukkig!

Deel Deze Pagina