Dag dames, Ongeveer anderhalve week geleden is er een blaasontsteking geconstateerd bij mij. hiervoor heb ik een kuur gehad van een week. Nu sinds een paar dagen heb ik weer t idee dat ik weer een blaasontsteking heb of misschien nog wel steeds. dus vanmorgen bij de dokter weer urine ingeleverd.de huisarts belde net voor de uitslag. Ze hebben geen blaasontsteking kunnen ontdekken,maar wel heel klein spoortje bloed. De dokter gaf aan dat ik mij totaal geen zorgen moest maken, dit komt schiijnbaar vaak voor bij zwangere vrouwen. zelf heb ik t bloed niet eens gezien, t was meer een spoortje bloed in de urine blijkbaar.over een week moet ik nog een keer langskomen en bloed inleveren. mij kennende, maak ik mij toch zorgen.Heb ook meerdere miskramen achter de rug.dit heb ik ook uitgesproken naar de huisarts,maar ik moest mij absoluut geen zorgen maken.ze gaf aan dat t vaak voorkomt bij zwangere vrouwen die een blaasontsteking hebben of hebben gehad. wie herkent dit en wat was er aan de hand bij jullie? liefs Sannie
Elke controle die ik heb gehad bij mijn huisarts hebben ze urine gecontroleerd. Elke keer zat er een spoortje bloed in. Urine is ook een keer opgestuurd voor kweek en er was geen blaasontsteking. (heb ook geen klachten) Het is inderdaad niet vreemd dus ik zou op je huisarts vertrouwen en je geen zorgen maken.
Neem in ieder geval cranberrietabletten. Een groen potje krachtige cranberrie is bijvoorbeeld te koop bij de hema. Als je misschien toch nog een beetje blaasontsteking hebt (ik heb vakder de ervaring gehad dat ik het wel degelijk had maar op de dag dat ik urine inleverde niks te zien was en een aantal dagen toch ineens wel). Die tabletjes helpen je net dat beetje extra. Is gewoon natuurlijk,en kan je prima gebruiken. Ik zou het maar doen (hier spreekt namelijk een ervaringsdeskundig die al zon 5 jaar ieder maand wel zeker 2 ontstekingen heeft). Suc6 hoop dat t snel over is, want het is een crime
Wat vervelend zeg, ik zou je ook graag willen zeggen, maak je niet zoveel zorgen, maar als ik lees dat je al meerdere miskramen achter de rug hebt (!!), kan ik me voorstellen dat je van elk dingetje paranoia word.. Ik ben zelf zwanger van de eerste, en rond die tijd waarin jij nu zit, en verder, heb ik ook weeeeeekenlang achtereen blaasontsteking gehad. En terwijl ik dat nooit eerder heb gehad. Ik heb toen 2 kuren gedaan, maar had het idee dat er niks veranderde. Volg inderdaad het advies van Cle, en wat ik heb gedaan: heeel veeel roosvicee drinken!! Mijn blaasonsteking heeft zo'n 2 maanden aangehouden, daarna is het vanzelf verdwenen. Een reden kan zijn dat de baby nu echt op je blaas ligt, en over een tijdje zal hij hoger gaan liggen. Hopelijk word het dan minder. Nog n tip: blijf langer op het toilet zitten en zorg ervoor dat er geen restjes urine blijven zitten (maar niet hard gaan persen hoor, gewoon even iets langer afwachten) xx
Door je zwangerschap is je weefsel meer doorbloed dan anders, en dus ook het weefsel van je blaas. Hierdoor kan makkelijk eens een haarvaatje gaan bloeden. Dit hoef je met het blote oog niet te zien, maar is onder de microscoop wel te zien. Dit kan ook bij een blaasontsteking horen, maar dan zouden er ook andere tekenen van infectie te zien moeten zijn. Aangezien dit niet zo is zou ik me geen zorgen maken hoor! Ik begrijp dat je door eerdere miskramen angstig bent geworden, maar wat er in je blaas gebeurt staat echt los van wat er in je baarmoeder gebeurt. Dus probeer toch te vertrouwen op wat de huisarts zegt!
Dames, dank je wel voor jullie tips en geruststellende woorden!!!! Ik heb gelijk de cranberrypillen gehaald. Had nm al wel van dat sap in huis,maar dat kreeg ik echt niet weg, zo vies. OOk mocht ik van de verloskundige even langskomen om naar het hartje te luisteren en dit hadden we snel gevonden. Ik ben gelukkig dus weer wat gerust gesteld,mede dankzij jullie. Fijne kerstdagen!!!!! liefs Sannie