Intensief sporten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door piccolina, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb een vraag over sporten tijdens de zwangerschap.
    HA zegt dat je het kan zelfs tot 8e mand doen - zwemmen enz als je goed voelt.
    Maar mijn vraag gaat eigenlijk over specifieke sport: wedstrijd tennis.
    Het niveau is wat hoger dan gemiddeld: 4-5 klasse. Dat betekend dus selectietrainingen 3-4 keer per week 1,5 uur met groep en wedstrijden soms elke dag zo'n 2-3 uur.
    Tot waneer kan ik doorgaan met wedstrijden tennis. Ik denk dat groep en prive wel aangepast kan worden, maar wat betreft wedstrijden hier moet je wel eerder gaan inschrijven en ik weet niet of het dan verstandig is.
    Het is wel allen singel tennis - de kans dat je bal in je buik krijg is dan bijna 0.

Waneer merk je iets van de buik- waneer wordt die groot en zal beetje in de weg zijn. Wat is aangeraden tot welke maand doorgaan met wedstrijden - ik denk zelf eerste 2 maanden zou geen probleem zijn, maar wat is met de 3e en 4e etc.

Als iemand gewoon ervaring heeft ermee hoor ik het ook graag!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Piccolna,

het kunt inderdaad normaal sporten tot het niet meer gaat. Op wedstrijdniveau zou ik echt even kijken hoe het met de traningen gaat. Ik denk dat je tot een week of 16-20 wel serieus aan wedstrijden mee kunt doen, maar daarna zou ik het alleen recreatief doen.

groetjes Brigitte

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Bedankt!!!:)

Deel Deze Pagina