darmproblemen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Liz, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Goedemorgen,

Ik heb sinds een week erg last van mijn darmen. Om de raarste tijden meestal snachts of rond een uur of 17 s middags. Het begint met kramp..ik word er ook wakker van en het heeft denk ik met het oprekken van mijn baarmoeder te maken waardoor mijn darm geirriteerd raakt .. en dan moet ik rennen naar de wc...vervolgens zit ik er een kwartier...mijn ontlasting is dan afwisselend van diik en dun maar moeizaam.. zodra ik alles kwijt ben zijn de krampen ook over...het lijkt een beetje alsof mijn darmen erg geprikkeld zijn. Ik weet niet of dit constipatie is? (omdat constipatie een echte zwangerschapskwaal is) Ik eet gezond, gebruik compeet mamma plus. Moet wel zeggen dat ik af en toe weleens trek heb ik iets vets..een pizza bijvoorbeeld en dan weet ik van te voren al ohhhh hier ga ik vanacht last van krijgen..en dan zit ik vervolgens weer een kwartier op het toilet.
    Is hier wat tegen te doen? Gaat dit de gehele zwangerschap duren of is dit een typische 1e trimester kwaal?
    Er zit in de davitamon mamma plus ook een ijzer gehalte in van 16 mg..kan dat kwaad?

alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Liz,

de vitamines die je slikt zijn prima. Geprikkelde darmen is een kwaal die de hele zwangerschap kan duren en zelfs ook daarna kan blijven bestaan. Door vette dingen te eten wordt het vaak inderdaad alleen maar erger. Je zou bv een stukje droog brood kunnen eten bij een iets vettere maaltijd, dat scheelt vaak wat. Verder proberen regelmatig je dag door te komen, dus op gezette tijden eten, slapen etc. En goede hygiëne toepassen als je zou vaak naar het toilet moet. Sterkte ermee!

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    dank je wel voor de reactie!
    En de tip van bruin brood eten bij vettigge dingen!
    En qua hyiene bedoelt u waarschijnlijk goed de handen wassen en regelmatig het toilet schoonmaken? want dat doe ik al :D

heel erg bedankt voor de reactie iig!

Deel Deze Pagina