Bloedwaarde prikken B12 tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Danielle86, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hoi Dames,

Zijn er hier meer mensen die hun B12 waarde tijdens de zwangerschap één of meerdere keren hebben laten controleren?

2. 1x ja, om te kijken of de injecties voldoende waren. Waarom?

3. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja :)

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb vandaag laten prikken om te kijken of de waardes goed zijn... vroeg me af of dat dat vaker gecontroleerd wordt tijdens de zwangerschap en wat een goede waarde is.

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb ook mijn b12 waarde geprikt tijdens de zwangerschap (uitslag nog niet gehad)

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik heb zelf b12 tekort en mijn waarde heb ik 2x tijdens deze zwangerschap na laten kijken .

kijk voor meer info

Stichting B12 tekort

7. Het wordt niet standaard gecontroleerd. Alleen als er een vermoeden is op een B12 tekort.

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik krijg morgen de uitslag dus ben benieuwd.

9. Oke, vraag wel even wat je waarde is, onder de 300 is namelijk al laag.

10. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Oké thanks voor die tip!

11. En, was het goed?

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Lief dat je het vraagt, heb geen idee nog. Ik belde om half 1 maar had tussen 11 en 12 moeten bellen, ze wilde er niet naar kijken. Maandag kon ik weer terugbellen....

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Mijn waarde was 237. Moet daar nu actie op komen? Ze zei dat hij ver boven de 120 was en dus goed was. Maar ik heb er geen idee van?

14. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hoi

Ja ik kwam ik er pas met 31 weken achter dat mn waarde 80 was. (heeft bestwel mn zwangerschap verpest was zo moe!) Ze zeggen dat alles boven de 120 okay is. maar in belgie en ook op het forum van b12 zeggen ze weer wat anders. Ik ben van mening na veel erover gelezen te hebben dat die waardes voor iedereen anders kunnen liggen.
    Weet dat je baby pakt wat hij nodig heeft en dat je daardoor snel zelf een te kort kan hebben. ik neem aan dat er niet voor niks getest is (dat is niet standaard) dus je zal er ergens last van hebben?. Daarom zou ik gewoon om een prik vragen het kan geen kwaad alles wat teveel in je lijf zit neem je toch niet op en je kan je extreem moe voelen wat dus niet nodig is.

Ze zeggen dat als je waardes te laag zijn de baby last van aangeboren afwijkingen kan hebben (hartje, openruggetje en hazenlip) dat is niet bij jou waarde zo hoor dan moet ie erg laag zijn.
    Ik ben door de gyn toen helemaal gecheckt omdat ik al zo ver was. Maar het is zeker wel iets om minstens nog een keer te laten prikken.
    Ik zou gewoon om b12 injecties vragen als je moe bent etc. Weet dat het geen nut heeft om vitamine pillen te slikken (als je normaal dierlijke dingen eet) omdat een b12 te kort vaak een opname probleem is. Mocht dit een probleem zijn kan je na de zwangerschap naar een internist om dit te bekijken, in je zwangerschap doen die toch niks dan alleen injecties voorschrijven en dat kan je huisarts ook.
    B12 hoeft trouwens geen verband te hebben met je ijzer waarde je kan te kort hebben terwijl je hb goed is. (veel dokters weten dit zelf niet want ze dachten vroeger dat dit met elkaar verband hield)
    Ik ben begin juni bevallen van een gezonde dochter en heb de laatste weken vd zwangerschap me nog nooit zo energiek gevoelt dankzij de b12 shots. Ik krijg nu elke 2 maanden een prik en als ik ontzwangerd ben gaan ze verder onderzoek doen naar de oorzaak enzo.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
    Zelf kan je info opdoen op stichtingb12. Maar laat je niet gek maken daar zitten nog wel wat fanatiekelingen;)

Deel Deze Pagina