Hallo allemaal, Vorige week heb ik twee uurtjes bij een vuurkorf gezeten. Het was behoorlijk rokerig, maar omdat ik er eerst geen last van had, heb ik niet bedacht dat het misschien schadelijk zou kunnen zijn voor de baby. Bij thuiskomst kreeg ik wel opeens last van hoesten en toen bedacht ik me opeens dat dit misschien wel helemaal niet goed is. Ik ben nu 10 weken zwanger. Weet iemand of dit kwaad kan? En dan nog, wsch is het kwaad dan al geschiet en kan ik er nu toch niets meer aan doen... Of is er een manier om te checken of het schadelijk zou kunnen zijn geweest voor de baby? Ik maak me erge zorgen... Ik hoor graag jullie reactie! Alvast bedankt! Groetjes, Bebi
Zolang het vuur 'schoon' was kan het niet zoveel kwaad. Als er echt chemicalieen (bijv. plastic/rubber in het vuur) ofzo inzaten is het iets anders. Net zoals dat sigarettenrook allerlei chemicalien bevat.
Dank voor jullie reactie. Er werd hout gebruikt dat echt bedoeld was voor de vuurkorf. Maar het was waarschijnlijk wel wat aan de natte kant.
Tja, voor je longen is het niet echt lekker, dus in die zin is rook van de vuurkorf schadelijk/ongezond - voor jou (of je nu zwanger bent of niet). Maar ik kan me niet voorstellen dat gewone 'nat-hout-rook' schadelijk zou zijn voor je kindje.