Is jouw lichaam weer geworden zoals je wilde na de bevalling

Discussion in 'Gezondheid' started by Jucade, Feb 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Is jouw lichaam weer geworden zoals je wilde na de bevalling?

1. Ja maar daar heb ik echt heel veel moeite voor moeten doen

2. Ja hier hoefde ik weinig aan te doen

3. Neuh maar van mij hoeft dit ook niet (meer)

4. Nee wat ik ook doe, t word niet meer zoals t was helaas

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gewoon schieuwnierig zeg maar ;)

2. Stientje

Stientje Fanatiek lid

Dec 2, 2005
    3,886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Ja bij mijn meisje was ik maar 6 kg aangekomen en van mijn zoontje 9 kg en die waren er na de bevalling onmiddellijk weer af. Alles ziet er dus weer uit als voorheen. Zo wil ik het nog wel ens doen ;)

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Niet helemaal....

Ik ben in totaal ruim 20 kg aangekomen (met een normaal eetpatroon, maar was voor de zwangerschap voor mijn doen erg mager door een galblaasoperatie). Ik ben pas bevallen na 41 weken en 6 dagen en de laatste 2 weken heb ik niet meer op de weegschaal gestaan, ik ben gestopt met tellen bij 20 kg ;)
    Zo'n 10 dagen na de bevalling was ik al 15/16 kg kwijt, dus het was voornamelijk vocht.

Nu is mijn gewicht qua kilo's weer net als voor de bevalling (+/- 73 kg bij lengte van 1.82 m), máááár mijn buik is nog niet zoals voorheen. Waar die eigenlijk voor de zwangerschap mooi strak was (zeker na die operatie), is er nu een beetje een "blubber"buikje overgebleven (ik heb ineens zwembandjes zeg maar die ik vroeger niet had)..... Aangezien wij waarschijnlijk nog een 2e kindje willen proberen te krijgen, vind ik het nu niet zo erg, maar ik zou daarna wel graag mijn eigen buik weer terug krijgen..... ;)

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ik was altijd al dik dus een echt figuur heb ik nooit gehad maar ik ben op dit moment 11 kilo lichter dan dat ik ooit ben geweest dus dat is mooi meegenomen. \:D/
    En dat dan ook nog eens zonder al te veel moeite.

Groetjes Anita

5. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Euh nou ik ben mijn overtollig vel nooit meer kwijtgeraakt.. ook niet zo gek eigenlijk want ik was echt mega aan het einde van mijn 42 weken en 2 dagen zwangerschap (en ik was maar 3 kilo aangekomen)
    Maar van mij hoeft het niet zo nodig. Heb er een prachtzoon voor terug en ach dan hoeft mijn huid minder haar best te doen met het rekken voor de volgende zwangerschap :p

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Veel sporten, heel veel sporten. Maar het duurde wel even voor ik weer was zoals ik graag wilde.

Maak me nu zorgen ben wel 11 jaar ouder dan toen...

7. Danique

Danique Bekend lid

Nov 19, 2006
    572
    0
    0
    met de zwangerschap van Danique ben ik 20 kilo aangekomen, na de bevalling was ik meteen al 11 kilo kwijt in de rest in de weken daarna, ik zat binnen no-time weer op mijn oude gewicht en mijn buik was ook weer aardig strak dus niks te klagen.

Hopenlijk gaat het met deze zwangerschap net zo ;)

8. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Bij mij is mijn lichaam ook niet meer in de normale staat terug gekeerd, maar moet wel zeggen dat ik ook heel erg slank voorm ijn zwangerschap was.
    Ik kreeg na de tijd dus meer een vrouwlijke figuur. Had er een klein buikje aan over gehouden.
    Eenigste nadeel was dat ik niet meer alles kon etewn, want ik groeide er wel van.

Hoop dat het straks ook weer in de oude staat valt van na mijn eerste zwangerschap.
    Het stoorde mij niet echt, maar moest in begin wel heel erg wennen.

Groetjes Anna

9. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nee nog niet , ben over de 35 kilo aangekomen ( daarna niet meer gewogen ) :D :D en daar ben ik er pas 17 van kwijt .... ben nu als een gek aan het sporten en lijnen dus hopelijk komt het nog goed :)

10. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    met de geboorte van de eerste had ik weinig geleden, qua figuur, maar na de tweede werd het al wat minder en na de derde, kreeg ik het niet echt meer 'netjes' vooral het onderste gedeelte van mijn buik.... en nu dadelijk na de vierde ?

ik ga ervanuit dat ik dan weer ben zoals 10 jaar geleden HIHIHI

11. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Ik ben momenteel zo'n 10 kilo lichter, dan voor ik zwanger raakte, dus ik heb 'mazzel' gehad denk ik!
    Maar die 'mazzel' had waarschijnlijk ook wel te maken met het feit dat ik pre-eclampsie had en veel vocht vasthield (waardoor de kleine mijn reserves is gaan 'opeten'). Ik was een week na de bevalling 19 kilo kwijt, terwijl er maar 16 waren bijgekomen (waarvan slechts 4 tot de 32e week). Ik hield trouwens al heel snel vocht vast, kon in februari al niet meer in mijn laarzen (waar ik normaal gesproken een hele hand naast mijn been kan steken), en ben in juli bevallen. 3 weken na de bevalling was er in totaal 23 kilo af, en dat gewicht heb ik een hele poos behouden.
    In Januari van dit jaar ben ik ziek geworden en in februari is mijn galblaas verwijderd. Ik ben inmiddels nog 3 kilo lichter dan voorheen...

Ik heb er dus niks voor hoeven doen en krijg nu opmerkingen dat ik wat beter moet gaan eten, omdat ik zo 'mager' word (valt mee hoor, maar mijn gezicht wordt vrij smal). Daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd naar jouw verhaal over de galblaas, Ramoontje, want ik heb al meer gehoord dat mensen er door afvallen, en eigenlijk vind ik het nou wel mooi geweest...Kan jij weer alles eten?

12. Niet meer actief

ik kan daar kort in zijn.. NEE en dat zal ook niet meer goedkomen denk ik.

13. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Mijn kindje is pas 1 maand oud, maar er zitten echt nog 6 kilo's aan. Da's op zich niet zo erg. Maar er zitten nog behoorlijke rollen. En los daarvan heb ik echt bredere bekken gekregen. Dat vind ik nog het ergste, want daar kun je niet tegenop lijnen of sporten dat moet vanzelf weer bijtrekken.
    Nou ja, dan past de volgende er misschien makkelijker door.....

14. chantal25

chantal25 Actief lid

Oct 8, 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    Ik was bij de eerste zo'n 20 kilo aangekomen, was gelijmk na de bevalling zo'n 10 kwijt.
    Dus qua gewicht zat ik zo weer op mn gewicht voor de zwangerschap.
    Maar...ik had ongelooflijk veel striae tot boven mijn navel, en dat trekt nooit meer weg, daarbij is dat vel ongelovelijk uitgerekt waardoor ik altijd een slap buikje heb gehad.
    Nu is de tweede onderweg en ik weet dat het waarschijnlijk alleen maar erger word.
    Dus nee ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn weer helemaal hun oude figuurtje terug krijgen.
    Maar je krijgt natuurlijk wel het mooiste wat er is voor terug :D

15. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ik ben er van overtuigd dat het mogelijk ik ( kijk bv naar madonna) echter.....

Je moet al keihard werken, met baan en kind en dan ook nog eens je te pletter sporten en perfect eten om je oude vorm weer terug te krijgen. Dat is niet makkelijk.
    Toch ga ik er straks ook weer voor.

Er blijven kleinigheidjes, striae, niets aan te doen uiteraard, en je borsten komen volgens mij ook niet 100% goed, maar verder kan het prima. ( als je de energie ervoor maar hebt)

Ik weiger om een kind mijn lichaam te laten verzieken :)

16. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    ik zit nu weer 1 kilo onder mijn oude gewicht :)
    maar mijn borsten zijn slapper geworden en ik heb straie op mijn bips en heupen. :cry:

maar ik had verwacht dat het nooit meer bij zou trekken en dat is toch wel redelijk gebeurt ...

17. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Ja 2 weken na de bevalling was mijn buik weer superplat..en de rest van mn lichaam ook dunner dan ooit .

Week na de bevalling grapte de kraamverzorgster nog dat mijn buik platter was dan die van haar.. en zij was nog nooit zwanger geweest.. Was wel grappig..Volgens haar krimpte mn baarmoeder ook enorm snel in.. gaf niet eens borstvoeding ..

tja gewoon geluk denk ik ? Heb er iig niets aan gedaan. Maar ben de laatste 2 maanden dikker geworden (kerst enzo ;) ) ga nu wel weer ff opletten en sporten.

18. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben ruim 20 kilo aangekomen (zonder veel te eten of te snoepen).

Ik moet nu nog 4 kilo kwijt. De eerste tijd ging het langzaam, maar na een maand of 2,5 vlogen de kilo's er af. Nu de laatste kilo's, die zijn het moeilijkst. Ik sta ongeveer 3x per week thuis een half uur op de crosstrainer en doe 1x per week poweryoga. Langzaam aan komt het goed, maar het gaat dus niet vanzelf bij mij.

PS Mijn borsten zijn wel groter gebleven.. en ik heb niet eens borstvoeding gegeven. Dat vind ik wel weer mooi meegenomen!

19. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik was 18 kilo aangekomen en zit inmiddels nog 1 kilo boven m'n oude gewicht. Pas gelukkig al mijn kleding weer. Heb er weinig voor gedaan het afgelopen jaar, sport op het moment nauwelijks en snoep toch ook wel. Maar met zo'n druktemaker in huis blijf je vanzelf op gewicht ;)

Ik merk wel dat m'n lichaam verandert is. Hoeveel sit ups ik ook doe, die buik wordt volgens mij nooit meer strak. Maar dat geeft niet.

20. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik woog een week na de bevalling al 4 kilo lichter dan voor de zwangerschap, dit kwam mede door de borstvoeding. Na een jaar ben ik met borstvoeding gestopt en toen ben ik weer wat zwaarder geworden, maar met een beetje moeite was dat er zo weer af.

Share This Page