Hallo, Mijn vingers en mijn gezicht zijn erg gezwollen, het is vocht, voel me voor de rest gewoon goed, me vingers branden alleen wat. Kan dit kwaad? Heeft iemand dit ook? groetjes cynthia
ik hield ook wel wat vocht vast aan het eind van mijn zwangerschap, maar brandende vingens heb ik niet gehad, zou zo even niet weten waar dat aan kan liggen. Anders even de verloskundige bellen?
nou nee lijkt me niet. Als je je zorgen maakt is niks raar om voor te bellen hoor! Vocht vasthouden hoort er wel bij tijdens een zwangerschap.maar weet niet of je het in erge mate hebt?
Ik hield wel wat vocht vast, maar net viel me op dat me gezicht ineens harstikke gezwollen is, en mijn vingers ook, dus vandaar dat ik me nu wel zorgen maak. weet niet of het kwaad kan.
Let op, dat je geen hoofdpijn krijgt. Ivm zwangerschapsvergiftiging. Ben je pas nog op controle geweest? Ik zou wel bellen kan duiden op hoge bloeddruk
Ik houd ook ontzettend veel vocht vast in mijn hele lijf. Heb ook last van brandende en tintelende vingers en 's nachts heb ik echt hevige pijn in mijn armen/handen. Dit komt doordat het vocht je zenuwbanen afknelt (carpale tunnelsydroom). Zolang je bloeddruk netjes blijft, kan het echt geen kwaad en is het alleen 1 van de zoveel vervelende kwaaltjes. Vandaag nog bij de vk geweest en er is ook echt niets aan te doen. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik er ook al zo'n last van, na m'n bevalling was het wel met een week ongeveer over, ik zag m'n voeten gewoon slinken. Als je het echt niet vertrouwd doordat je bv hoofdpijn en/of een bandgevoel bovenin je buik hebt, dan zou ik je vk bellen en anders gewoon je eerstvolgende afspraak afwachten..
Niet om iemand bang te maken, of om jouw woorden in twijfel te trekken, maar ik blijf dit zo'n 'enge' uitspraak (van de vk) vinden... Ik hield ook ontzettend veel vocht vast. Meerdere keren gebeld naar de VK. Nee, zo lang las ik geenhoofdpijn/bandgevoel in de bovenbuik had, moest ik maar met de benen omhoog en veel water drinken. Ik ben een "goeie drinker" , elke dag naast de gewonen dranken 2 liter water, ook tijdens mijn zwangerschap, dus daar lag het niet aan. En de benen omhoog hielp geen zier. Controle bij de VK(op donderdag). Bloeddruk wat aan de hoge kant (90-95), spoortje eiwit in de urine. "Ach ja, kan gebeuren, niks aan de hand, doe na het weekend nog maar een testje." Voelen aan de buiks: "verhip, de kleine ligt in stuit." Echo erop, "ja, echt een stuit, dan ga ik je maar doorverwijzen naar de gyn" (33,4 weken zwanger) 'sMaandags bij de gyn: " Ja die stuit is er nu eenmaal, da's niet hetgene wat me zorgen baart. Je benen zijn wel erg opgezwollen. Je gaat aan de CTG en bloeddrukmeter" Zo gezegd zo gedaan. En toen mocht ik meteen blijven tot aan de geboorte. Mijn bloeddruk was niet schrikbarend hoog. Ik had geen hoofdpijn, geen bandgevoel, maar wel pre-ecplamsie. Mijn kindje was dysmatuur (te klein voor de zwangerschapsduur) en ik heb tot aan de geboorte bedrust gehad. Wees dus alsjeblieft erg voorzichtig met dit soort dingen! De VK bleef tegen mij maar zeggen dat 'het erbij hoort', en ik bleef maar denken: "en toch klopt het niet, het voelt niet goed!" Luister altijd naar je lijf!
Ik heb wel bandepijn inderdaad boven in mijn buik, maar geen hoofdpijn, en mijn bloeddruk is altijd erg laag 90/60, donderdag moet ik naar de VK en dan zeg ik het wel, dat ik veel vocht vasthoud. Ik heb ook vaak last van mijn kuiten, alsof ik spierpijn hebt? noujah ik zie het donderdag wel. bedankt voor jullie reacties.
Gelukkig al snel. Ja wel aangeven hoor. Bij mijn vorige zwangerschap hebben ze mij iets te lang laten doorlopen. Nu loop ik bij de gyneacoloog en ik hou sinds het begin al enorm veel vocht vast. Ik heb ook speciale kousen. En toen ik zei ik heb hoofdpijn en zie sterretjes 's avonds op een controle moest ik direct bloedprikken. Gelukkig niets aan de hand maar wordt goed in de gaten gehouden. Maar bij mij kijken ze nu ook alleen nog maar naar bloeddruk. Als ik iets raars voel moet ik direct bellen. Ik zou wel rustig aan doen tot de controle. Suc6
Ik hou ook sinds een paar dagen wel heel erg veel vocht vast....mijn handen krijg ik niet goed dicht en mijn voeten en enkels en benen....pfff...wist niet dat die er zo uit konden zien! Ik ben ook echt wat kilo's in korte tijd aangekomen Ook heb ik last van hoofdpijn sinds gisteravond, maar geen drukkend gevoel in de bovenbuik. Gelukkig ga ik vanmiddag naar de VK, we zullen zien. Klopt het dat je er "warmteaanvallen" van kan krijgen? Van plots heel erg zweterig en warm naar weer even normaal en dan weer terug. Herkent iemand dit?
Mijn brandende handen bleken ook de druppel te zijn waardoor ik werd opgenomen. Ook hier Pre-Eclampsie/HELLP. Ik heb daarvoor wel een keer vreselijke hoofdpijn gehad, maar wist niet dat dit niet zo goed bleek te zijn (was HELLP aanval, bleek). Ik had ook last van het "bandgevoel" maar ik dacht dat ik last had van mijn ribben zoals iedereen dit wel krijgt door de groei van de baby. Toen ik het niet meer vertrouwde was mijn bloeddruk ook niet zo schrikbarend hoger, dat werd echter een dag later wel hoger, die dag erna begonnen mijn handen te branden en de dag erna werd ik opgenomen. Natuurlijk is het niet per definitie dat het "foute boel" is, maar ik zou toch een extra keer naar de vk bellen. Ik weet niet wanneer je voor het laatst bent geweest? Maar daar een keertje plassen voor de zekerheid kan geen kwaad. En voor dit soort dingen is een vk blij dat je zelf gaat bellen! Blijkt het niets te zijn dan ben jij gerust, en is het wel fout dan ben je op tijd. SUcces! Groetjes Daphne
Ik weet niet of het erbij hoort, maar ik heb er ook last van, het zweet liep gister langs me rug, buiten, terwijl ik een shirtje met korte mouwen aanhad.