Ik heb in Juli mijn spiraal er laten uithalen door de gynaecoloog. Daarna ben ik meteen ongesteld geworden. En vervolgens ben ik via de huisarts meteen aan de prikpil gegaan, sindsdien geen menstruatie meer gehad. Maar nu had ik een paar dagen geleden ineens een lichtpositieve test in mijn handen. De test was echt super licht, wel is het tweede streepje vaag te zien op een foto. Maar geen knaller. Eerlijk waar: Ik heb geen idee hoe ver ik zou zijn. Als ik uitga van mijn laatste menstruatie zou het iets meer dan 5 (misschien 6) weken zijn. Maar het kan ook 3/4 weken zijn. Een VK/gyn kan momenteel helemaal niets doen. Gister avond begon ik ineens lichte, zeurderige buikpijn te krijgen. En vannacht is het vloeien ook begonnen. Het is matig bloedverlies. Het begon als helderrood. Inmiddels is het bruin van kleur en voelt het echt als menstruatie pijn. Heb er eigenlijk helemaal geen goed gevoel bij. Wie heeft hier ervaring mee? En hoe liep het bij jullie af?
Ik denk dat je lichaam moet wennen aan de prikpil. Ik zou dus niet gelijk er vanuit gaan dat je zwanger bent/was. Heb je een foto van de test? Kwam het streepje echt binnen 5 minuten?? (heb je een foto van binnen die 5 minuten??) Welk merk test was het?
Dit is de foto direct na het testen (binnen 3 min). Is trouwens, zoals je misschien kunt zien, een action test. Heb ook een foto van de dag erna. En daar zie je, na het opdrogen, dat het veel duidelijker is (heb hier de test wel even uit het plastic gehaald, zodat het veel duidelijker eruit ziet):
Heb eerlijk gezegd al vaker gehoord dat mensen zwanger worden met de prikpil.. Geloof ook niet dat het positief aangeeft zonder dat je zwanger bent door de prikpil. Je zou je ha kunnen bellen voor een bloedtest.
Ik ga vanavond even naar de winkel voor een test. Maar ik maak mij voornamelijk zorgen over het bloedverlies + buikpijn. Het begon vannacht met helderrood. Daarna werd het bruin. En nu is het inmiddels weer helderrood inclusief kleine stolsels.