Ik werk in een verpleeghuis als verzorgende IG en heb een min max contract van 16-24 uur, onregelmatige diensten het merendeel is avonddienst en om het weekend, en ik ben 23 jaar als ik daar begin. Wat verdien je dan ongeveer per maand?
dat zul je in de CAO na moeten kijken, daar staan minimum lonen in vastgesteld. Het hangt ook af van je instapschaal en voorgaande ervaringen etc. Maar staat het niet in je contract wat je verdiend?
ja, dat staat het wel, maar ik was benieuwd naar het netto loon. op bruto weet ik wel, maar daar staat nl bij een fulltime dienst verband en dat heb ik niet.... vandaar
Ik verdien bij 24 uur werken bijna 1100 netto, maar ik zit nog niet in schaal 35 maar een schaal lager, omdat ik net gediplomeerd ben.. Ik ben 24 jaar en ik draai weinig avonddiensten..
Ik zit zelf in de thuiszorg, ben onlangs in schaal 35 terecht gekomen.. Weet alleen mn bruto uurloon, de rest is mij iets te ingewikkeld, door ORT en reiskosten vergoedingen.. m'n uurloon is 12,52 ( ORT is altijd 40% avond na 20 uur en weekends) Ik heb VZ Ig en nu ruim 5 jaar werkervaring in de thuiszorg ( als ziekenverzorgende en eerst verantwoordelijke)
Ik heb in het verpleeghuis gewerkt met een contract van 18 uur en verdiende dan ongeveer 1100 euro. (schaal 35 met 3 dienstjaren) Hoop dat je hier wat mee kunt. @Annemarie: De ORT is niet altijd 40%, ligt eraan welke uren je werkt. Bijv op zaterdag: 0-6 uur: 49%, 6-8 38%, van 8-12 0%, van 12-22 38% en van 22-24 weer 49% (ook meteeen de ingewikkeldste dag van de week... )
hier een handige link... je werkgebied opzoeken, bruto salaris en je FTE... http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto
dank jullie wel meiden! nu heb ik een redelijk idee van wat ik ga verdienen. Ik heb nu een jaarcontract van 28 uur die loopt tot 1 april 2009, maar die werd niet verlengd en het enige wat ze me konden bieden was van 16-24 uur maar dan wel voor onbepaalde tijd, beter als niets natuurlijk, maar ga er dus toch wel op achteruit.... Ik werk vanaf mn 16e bij dit bedrijf dus bijna 7 jaar in schaal 35, het komt dus redelijk overeen met Bluesky denk ik... hoop ik maar als de zwangerschap deze keer goed gaat dan is het antaal uut 16-24 weer prima, het heeft nou een maal zn voor en zn tegens
Er werd toch altijd gezeurd door mensen die in de zorg werken dat ze te weinig verdienen? Onterecht dus blijkbaar
Voor mij is de ort WEL altijd 40% Dat zal dus per cao verschillen.. Vraag me ff niet welke ik onder val.. Zal de "oude" thuiszorg CAO nog wel zijn..( weet zo ff neit of dat nu V&V geworden is..)
ja eigenlijk best wel.. Nu je t zegt.. Weet niet of die persoon zelf in de zorg werkt.. maar als je afschilderd wat je soms (vaak) "even" moet doen voor de centen... Dan vind ik de verhouding soms ook wel een tikkie scheef.. Ik klaag niet, maar weet uit ervaring dat met een parttime baan het verrot lastig is als alleenstaande de kop boven water te houden ( dwz, je huur en overige vaste lasten, een auto voor t werk op de weg moeten zien te houden, 1 keer per week naar je sport, boodschappen halen en dan niet eens op vakantie of uitgaan kunnen betalen)
heb ik zeker een slechte werkgeven Werk in een verpleeghuis als verzorgende ig in schaal 35 werk alle diensten om het weekend en 1 keer in de maand 2 of drie nachten.Mijn loon is incl onregelmatigheids toeslag en reiskosten vergoeding rond de 1000. snap best dat mensen dit voor 24 uur een best bedrg vinden hoor maar zonder onregelmatigheids toeslag is het nog maar iets van 700 euro en vergeet niet dat je de avonden tot 11 uur moet werken de weekenden en de feestdagen terwijl iedereen dan lekker thuis zit. Ik klaag echt niet hoor vind het het mooiste werk wat je kunt hebben maar je moet niet aankomen dat het zo goed verdient want dat doet het niet.
hallo idd ik werk 23.57 uur per week als VIG-er in een verzorgingstehuis als avonddienst. van 16.00 uur tot 23.15 uur. ik werk 2 weekeinden per maand en ook (zoals wat de anderen weten in de zorg) werk je de meerderheid van de feestdagen. Ik verdien dan ongeveen 1000 a 1100 euro per maand netto. Wanneer ik overdag zou werken zou dit veel lager zijn. Dit komt door de ORT.
denk dat het verschil in salaris idd per instelling anders is ik zelf werk op een verpleegafdeling heb geen ig diploma..geen helpende.. maar een onafgeronde ig. wel gelukkig wat werkervaring (6jr) en zit dan ook rond de 12,50 bruto, dit geld ook voor het uitzendbureau, daar verdien ik het zelfde, en ben net 24 geworden. maar ik vind het een lekker salaris , wat je met ort kan verhogen, en ik vind het soms ook best pittig...daar mag ook een redelijk salaris tegenover staan lichamelijk en geestelijk kan het best zwaar zijn, en idd de leuke dagen moet je meestal werken...vroeg opstaan of tot heel laat... jij die lekker op zondag 7 uur moet beginnen en je man (en kids) kan uitslapen en vrij zijn omdat ie lekker weekend heeft. mis je weer een daggie met je gezin. maar ja das nou eenmaal zo als je in de zorg werk, en het heeft ook zn voordelen om onregelmatig te werken. dus mensen die zeuren omdat het te veel verdient......misschien jaloers ofzo, maar deze mensen zie ik geen mensen wassen en aankleden, en verschonen, die mensen worden al vies bij de gedachte. nou er mag best een mooi salaris voor staan, en naar mijn idee mag het nog wel hoger ook sonja
*Helemaal offtopic, sorry * Dat is nu idd de nieuwe VV&T geworden. Er is wel een soort van overangsregeling van toepassing, hier een linkje naar de nieuwe CAO... http://www.abvakabofnv.nl/docs/cao/cao_56_524_20080101-20100301_t.pdf En Sonja? Je hebt helemaal gelijk... We hebben er allemaal zelf voor gekozen en je weet dat je feestdagen moet werken, vroeg op moet staan enz. Maar dan nog, dat mag best beloond worden...
Hmm..In de zorg is het iig géén"Loon naar werk"principe..dát zal de reden zijn dat er geklaagd wordt denk ik.. Immers als je ziet wat mensen in de zorg allemaal voor hun kiezen krijgen, verantwoordelijkheden dragen etc etc (geweld/agressie zowel fysiek als verbaal , stress, hoge werkdruk, medicatie verstrekken, de ene dag s nachts, de andere dag s ochtend en weer een andere dag s midadgs werken etc etc) dan vind ik zeker dat de zorg (net als t onderwijs) teveel onderbetaald wordt..en dus klagen? -> mijn zegen hebben ze! Ik vind overigens 1200 euro voor 18 uur werken in schaal 35 wel veel...Hoe kan dat nou? Ik werk al jaren in schaal 35 (we horen in 40 te zitten , maar da s een ander verhaal) 24 uur en verdien nog net egen 1200 ....En ook hier ORT, nachtdiensten etc etc..Dan doek toch iets niet goed
ik werk in de wijkzorg als helpende plus. ik werk max 18 uur en maar 1 weekend in de maand en verdien 850 euro. soms meer. ik werk maar 1 weekend in de maand(dan kom ik aan meer uren ). ik werk daar nu 1,5 jaar. en ben net 22 geworden.
Ik werk trouwens op een dagbesteding, werk geen weekenden/avonden of feestdagen en verdien dan straks als de kleine is geboren 1140 netto met 24 uur.