Hoi hoi, ik heb een lastige situatie waar misschien wel meer van jullie in zitten. Ik werk 2 1/5 jaar bij mijn baas (in NL) voor bepaalde-tijds contractverband, nu is eind mei 2009 mijn contract afgelopen en is de tijd aangebroken dat hij me een vast contract aan moet bieden omdat dit mijn 3e contract word of ontslagen worden zoals ze dat noemen. Ik ben in verwachting van een tweeling ( bijna 13weekjes ) en ben tot nu toe nog alleen, mijn man zit namelijk nog in Turkije, we zijn al een jaar bezig om hem naar Belgie te halen, er zit nu eindelijk wel een lichtpuntje aan te komen (uiteindelijk) want de ambassade heeft afgelopen week aan hem een reisverzekering gevraagd die hij heeft op moeten sturen naar hen, dus als het allemaal goed verloopt deze keer zal hij wel spoedig hier zijn (ik heb mijn kaarsje al aangestoken) Maar waar ik me ernstige zorgen over maak is als mijn contract niet word verlengd dan kom ik in de WW terecht, maar mijn man zal niet meteen werk hebben als hij in Belgie komt (daar gaan we natuurlijk wel meteen werk van maken) Ik weet niet of iemand van jullie hier toevallig ervaring mee heeft of vrienden hebben die hier raad mee weten, want voel me een beetje hopeloos op dit moment.Ik zou hier graag informatie of ervaringen over horen. Kusss Mariska
Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten als jij. Ik heb mijn mond gehouden tot aan de contractbespreking. Enigszins om ze niet vooraf de tijd te geven om te bedenken wat ze wilden, en ze dus direct moesten beslissen wat ze met me wilden. Misschien een beetje gemeen, maar ik dacht dat als ze vonden dat ik mijn werk goed deed, ze niet al te moeilijk zouden doen. Ik had ook recht op een onbepaalde tijd contract, maar heb toen aangegeven dat ik nog een jaarcontract wilde (op eigen verzoek mag het namelijk wel) Van mijn kant omdat ik nog niet wist of ik nog wel wilde werken, maar ook om aan te geven dat we dan na de zwangerschap altijd nog konden kijken hoe het beide partijen zou bevallen. Ik heb dus in mijn optiek een soort compromis gesloten, en uiteindelijk heeft dat geresulteerd in het feit dat ik nu wel een onbepaalde tijd contract heb gekregen. Misschien is dit een idee om het aan te pakken. Succes in ieder geval! Groetjes, Liss
Jouw werkgever hoeft je contract niet te verlengen, maar hoeft de kosten voor je verlof ook niet te betalen (die betaald UWV). Ik zou met hem in gesprek gaan en kijken of je na je verlof terug kan komen. Als je je werk goed doet, zal dit geen probleem zijn. Succes!
btw zo'n vierde jaarcontract is niet rechtsgeldig. Je bent dan gewoon in vaste dienst. Ook al was het jouw voorstel. Wel leuk bedacht!
ik zat vorig jaar in de zelfde situatie.. mijn contract is niet verlengt.... en ben toen bij het uwv uit gekomen ... ze hebben me volgens mij 70 of 80 % van het gemiddelde salaris wat ik het afgelopen jaar verdient heb uit betaald aan mij.. natuurlijk moet je wel solliciteren tot je met zwangerschaps verlof gaat... (ik ben in die periode nergens aan genomen door dat ik zwanger was) dan krijg je je hele zwangerschaps verlof ook uit betaald van het uwv en dat is dan 100% Liefs