Rugband voor een juiste houding

Discussie in 'De lounge' gestart door lavender, 21 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    179
    151
    43
    Al jaren loop ik te tobben met een slechte rug. Een hoop problemen waar ik helaas geen invloed op heb. Wat daarbij niet helpt is dat ik echt een slechte houding heb. Gewoon recht gaan zitten/staan is niet de oplossing. Zodra ik mij ergens op focus vergeet ik mijn houding.
    Heeft iemand hier ervaring met een rugband als ondersteuning van een juiste houding?
    Bijv:
    https://www.webshop-outlet.nl/product/rugband-dames-houdingsondersteuning/#gallery-4

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Mijn fysio is er geen fan van omdat het beter is de rugspieren te trainen in goede houding dan het makkelijk op te lossen. Ik mag alleen dergelijke hulpmiddelen gebruiken uit noodzaak omdat ik dan bv de was moet ophangen

Andere stoel kan wel helpen, ik zit veel beter op een zadelkruk.

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik heb afgelopen maanden gewerkt aan m'n rug en buikspieren en m'n houding en rugklachten zijn echt enorm verbeterd. Ik weet niet wat je kan en mag. En het kost een hoop inspanning en doorzettingsvermogen maar ik heb er enorm veel baat bij

4. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    179
    151
    43
    Mijn fysio is er ook geen fan van. Maar momenteel gaat mijn rug steeds verder achteruit. Na een dag werken heb ik knallende hoofdpijn en dat komt allemaal uit mijn rug en nek. Ik zou het willen gebruiken om een stapje vooruit te doen en geen hele dagen.

5. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    179
    151
    43
    Ik heb maanden getraind onder begeleiding van een personal coach. Maar door een andere blessure ben ik nu zeer beperkt in mijn doen en laten. Heel veel oefeningen kan ik niet doen.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Al goede pijnstillers? Ik heb Tramadol zodat ik wel soepeler kan bewegen. Ik zwem nu eens in de week in warm water obv fysio en dat is ook een aanrader. En dus de zadelkruk, heeft op mijn werk echt een verschil gemaakt

7. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    179
    151
    43
    Zwemmen is helaas vanwege mijn arm geen optie.
    Naar de pijnstillers kan ik nog wel kijken, maar dat is ook maar een tijdelijke oplossing. Heb dat liever niet nodig.
    Aangepast meubilair heb ik al. Een geweldige bureaustoel en een nieuwe zadelkruk is toevallig van de week besteld.

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    IPV zwemmen moet je lezen 'actief bewegen in water'. Kan er gewoon staan (is 1.50 diep). Therapeutische zwemgroep is ook niet voor de mensen die t lijf hebben van een jonge god :p en juist in warm water is het ook spier ontspannend.

Pijnstillers kunnen itt tot zo'n band juist zorgen voor doorbreken van een patroon. Als je minder pijn hebt, beweeg je makkelijker en versterk je de spieren beter ipv juist meer onbedoeld verkrampen bij pijn. Waardoor je ook weer minder pijnstillers nodig hebt.

Deel Deze Pagina