Maar je bent dan toch in dienst van de huisartsenpraktijk? Ik had het echt niet gepikt als ik geen vergoeding kreeg als bbler
Nee ik was niet in dienst. Ik liep daar stage. Dat is toch niet hetzelfde. Ze konden me niet inzetten als personeelslid. Ik was nog in lering.
Als je BBL leerling bent ben je in dienst van het bedrijf (niet beter te weten) ik kreeg ook gewoon een loonstrook onregelmatigheid toeslag etc.
Ik zou zelf ook graag die opleiding willen volgen. Alleen is het niet mogelijk als ik voor een stage toeslag dit ga doen dus ik moet ook een werken en leren plek hebben met redelijk salaris. Maar laat dat er nou net niet zo veel zijn.... Toen ik verpleegkundige BBL deed kreeg ik ongeveer 1300 per maand aan '' salaris"
Ik heb BBL als verpleegkundige gedaan en toen kreeg ik zo'n 14 a 1500 p maand. Op basis van 28uur waarvan 4uur school werd uitbetaald. Ook volledige studie door de instelling betaald. Ik werd wel na 2 a 3 weken inwerktijd als volwaardig personeel ingezet dus dat zal ook meewerken. Doktersassistent is ook niveau 4 toch? Zal wel een soortgelijk salaris verwachten
Nee hoor. Het was absoluut bbl. Ik ging 1dag in de week naar school en die andere 4 was ik op mijn stageplaats. Daar heb ik een jaar gezeten. En moest dan dus ook in het weekend werken voor mijn inkomsten. Het 2e jaar liep ik stage in het zkh en bij papendal. Daar kreeg ik idd wel een vergoeding.
Dan is het geen BBL (beroeps begeleidende leerweg) om op een ROC een BBL opleiding te kunnen starten is de eis dat je een dienstverband hebt en geen stageplaats. Tenminste dat is de afgelopen 8 jaar al de regel, anders kun je ook geen diploma krijgen. BBL is werken en leren, dus met salaris. Er zijn ook BOL opleidingen waarin je 4 dagen stage loopt en 1 dag naar school gaat maar hier krijg je een kleine stagevergoeding voor.
En toch was het bbl. Maar het is wel al 15jr geleden. Wellicht dat de regelingen toen anders waren? Gelukkig dan maar. Dan heeft TS dus wel recht op een vergoeding