Hey allemaal, Misschien en persoonlijke vraag, maar toch. Hoeveek verdienen jullie netto (als gezin) en kunnen jullie er goed van leven? Ik verdien 1400 euro voor 4 dagen en mijn vriend 1600 voor 40 uur. Toch hebben we het idee dat iedereen om ons heen meer verdient, vooral mijn vriend zit er erg mee. We hebben geen groot huis of dure wensen, maar toch betaal ik me iedere maand weer scheel aan vaste lasten. Ik kom uit een gezin met 1 inkomen (moeder huisvrouw) en dat was echt onder modaal. Toch kwamen we rond zonder armoede ik kan het me gewoon niet voorstellen hoe ik dat zou moeten doen. Vandaar deze vraag. Alvast bedankt, Liefs Wendy.
Ik denk dat sommige mensen meer uitgeven dan dat ze verdienen, of ze hebben een leningkje hier en daar. Tja en zo zou ik het ook wel kunnen. Ik verdiende eerder minder als jij, maar m'n man meer als jou man dus komt op het zelfde neer. We kunnen ons goed redden hoor, abonnementen op krant enzo hebben we niet.Telefoon is heel duur maar hebben we wel. Denk dat er gezinnetjes zijn die jaloers op jullie inkomen zijn
Ik zou willen dat we dat binnenkrijgen haha Mijn vriend krijgt vanuit IBG (met partnertoeslag) 1300 euro, ik verdien ong. per maand 430 euro. Dus totaal op 1730, daarvan kunnen wij gewoon rondkomen, wonen op ons eigen, hebben een hondje en 2 katten en konijnen, internet, telefoon.
Ja dat zeg ik ook vaak tegen mijn vriend. Ik heb ook het idee dat veel mensen een lening hebben, maar misschien is dat een aanname. Straks ga ik drie dagen werken en verdien ik rond de 900 euro. dat moet toch te doen zijn met 1 baby?
nou wij mochten illen dat er zo veel binne kwam haahaha wij verdienen rond de 1800 euro! we hebben een dochter, kat en eigen huis! en we hebben alles wat ons hartje begeerd kunnen leuke dingen doen alleen niet ieder weekend maar daar heb ik geen problemen mee hahahahah een weekendje thuis vind ik ook wel eens lekker!
k denk dat velen te duur willen leven.. wij verdienen 1400 euro, drie kids, vierde op komst en we kunnen ieder jaar lekker op vakantie, geen probleem, is een kwestie van goed metje geld omgaan. ik denk als wij 3000 per maand zouden hebben, ik zeker 1000 per maand zou sparen voor de kids, nu sparen we slechts 25 euro per maand per kind.
Mijn vriend (23) verdiend gemiddeld (ligt aan oefeningen en buitenland/ riscotoeslagen) 1600,- en ik (20) 1100,- dus in totaal 2700,- netto per maand.. We zijn allebei best jong en ik heb te maken met leeftijdskorting.. Dat is best irritant! :S Maar voor een 20-jarige verdien ik niet slecht.. Schiet wel als ik 23 ben enorm omhoog, dus dat is een leuk vooruitzicht, haha.. Ik vind dat we niet mogen klagen. Het probleem is vaak dat het niet uitmaakt hoeveel geld je hebt, je gaat er naar leven. Verdien je meer, dan geef je dat waarschijnlijk ook meer uit aan luxe producten e.d. ... Zelf kom ik uit een gezin waar geld eigenlijk niet echt een rol speelt. Ben bewust met geld opgevoed en wat de waarde er van is. Maar m'n ouders hebben allebei een hele goed baan en daar leven ze ook naar. Maar ze gooien niet met geld. Ben wel blij dat ik altijd op m'n ouders terug kan vallen, maar gek genoeg vraag ik ze nooit ergens om. Wil mezelf kunnen redden!
het is best veel hoor! wij hebben ook best veel als hier boven kijk. en ik betaal me ook rot aan vaste lasten, ik denk dat het komt omdat alles onzettend duur is! En dat is waarschijnlijk bij iedereen en ik vind het ook zonde van het geld maja het hoort er bij weet iemand trouwens wat het gemiddeld inkomen is?
Ja ik denk inderdaad ook, net zoals de andere meiden hier, dat dat gemakkelijk moet kunnen met jullie salaris. Wij zitten veel lager, maar werken dan ook beide part-time (is een keuze die je maakt) in totaal komen we net niet aan de 2000 toe netto per maand. Ik weet nog niet hoe en of we dat gaan redden,,maar t lijkt me toch wel aangezien we nu elke maand toch wel iets overhouden om te sparen..
Mijn vriend verdiend fulltime 1500 euro en ik met 2 dagen 625 euro we hebben 1 dochter een eigen huis,2 auto's en doen alle leuke dingen die we maar willen doen.
Dat is het nou juist, we hebben helemaal geen dure wensen en ik heb niet het idee dat we onnodig veel uitgeven. We koken bijna iedere dag zelf (geen biefstuk ofzo). Ik koop voor 100 euro in de maand kleding (zal straks wel voor de kleine worden en minder voor mij) en mijn vriend alleen als hij iets nodig heeft. We rijden in een kleine auto, wonen in een flat, waar gaat dan mij geld naar toe? Zorgverzekering, hypotheek, verzekeringen, eneco, gemeentebelastingen etc. Iemand nog tips?
Ik zelf ben ook huisvrouw/mama, en wij leven van 1 inkomen. Wel krap, maar zijn verder wel van een hoop luxe voorzien. En GEEN leningen en schulden hier! Mijn man heeft een netto inkomen van 1700, en daarbij komen nog een aantal andere bedraagjes bij zoals zorgtoeslag, heffing/kinderkorting enz. En dan zitten we ongeveer op een inkomen van zo'n 2000 euro netto per maand. We hebben wel een huur huis (eensgezinswoning) vrijesector. Een auto, motor, 3 kinderen, een kat, een pc, en laptop, psp, nintendo lite, playstation 2 en sinds dit jaar ook een LG lcd tv van 81 cm Maar dit is natuurlijk niet allemaal in 1 keer gekocht. Voor gespaard of van het vakantie geld af (no claim en dat soort extra's) Een hoop mensen nappen niet hoe we het doen....aangezien onze vaste lasten gemiddeld op de 1100/1200 euro liggen. Je leeft gewoon naar wat je hebt. Al je nooit veel hebt gehad dan weet je ook niet beter. Zal veel moeilijker zijn als je gewend bent veel te hebben en je moet ineens met minder doen. We gaan ook nog een weekendje weg naar duitsland/phantasialand met onze oudste. Maar wel op een budget manier. Lekker op de bonnevooi met de auto en dan daar een pensionnetje regelen. Het lijkt onmogelijk....maar hier hebben we absoluut geen klachten. En onze kinderen komen helemaal niets te kort. Mijn ouders hebben altijd schulden gehad....en ik heb gezworen dat ik zo'n leven niet wilde leiden! E dat doe ik dus ook niet Nope...wij zijn heel gelukkig
Wij hebben (in ieder geval tot november) een gezamenlijk netto inkomen van 3800 euro, mijn man heeft daarnaast nog een telefoon en auto van de zaak. Daarnaast nog een tweede auto voor mij, een eigen huis, geen huisdieren. 1e kindje op komst. We kunnen veel sparen, maar dat doen we weinig. We leven gewoon lekker en zijn blij dat we als de wasmachine stuk gaat zonder omkijken een nieuwe kunnen aanschaffen. En verder zal ik straks minder gaan werken en wellicht ook een iets minder drukke functie. Maar dan hebben we nog voldoende inkomsten. Binnenkort gaan we wel kijken hoe we beter met ons geld om kunnen gaan.. Aangezien we nooit overwegen of iets wel of niet aanschaffen of ondernemen. Wil daarbij wel vermelden dat ik vanaf mijn 13e alles zelf heb moeten betalen. School(boeken), kleding, sport etc. En ik kreeg geen zakgeld. Dus misschien vind ik het daarom fijn om nu niet meer ieder dubbeltje om te hoeven draaien..
Ik denk dat er ook veel mensen patsen met hogere salarissen en dan nog niet eens normaal kunnen rondkomen.Mijn man verdiend wel erg veel,maar ik verdien hetzelfde als jij.Wij willen geen leningen aangaan voor extra luxe,maar hebben het gewoon goed.Als je maar gelukkig bent,joh!Wat kan jou dan die salarissen van anderen schelen?!
Daar ga je het makkelijk mee redden joy! Me vriend die werkt nu alleen en die verdient 1300 en 900 euro aan vaste lasten dus 400 euro over om van te leven! Nu ga ik wel weer werken maar hiermee redden wij het ook makkelijk! En sparen voor de kleine doen wij met kinderbijslag dat gaat netjes naar de spaarreking!
Ik kan het hier alleen maar heel erg mee eens zijn. Ik heb armoede gekend en nu niet meer.. maar het maakt me niet meer of minder gelukkig.
Je hebt gelijk en ik wil ook absoluut niet klagen. Ik zoek meer naar feiten om mijn vriend mee om de oren te slaan. Hij maakt zich altijd zoveel zorgen over de toekomst en ik juist niet. Zoals ik al zei: mijn ouders hadden het helemaal niet breed en ik houd hen altijd als voorbeeld. Ben wel altijd nieuwsgierig hoe anderen het doen. Volgens mij kunnen een hoop van onze vrienden het ook overdrijven als ik naar jullie gemiddelde reacties kijk! Liefs Wendy.
Ik weet niet of je zo kunt stellen dat mensen die meer verdienen ook meer uitgeven aan luxe producten. Sommige mensen hebben nou eenmaal ook andere, hogere uitgaven. Wijzelf bijvoorbeeld. Mijn man is freelancer en verdient daarmee een goeie boterham. Maar hij heeft ook hoge lasten die een ander niet heeft, die in loondienst is. Vrije dagen bijvoorbeeld kent hij niet, niet werken=niet betaald. Als je in loondienst bent, betaal je automatisch premie voor ziektewet enzo, voor je het salaris netto in handen krijgt. Hij moet zich daarvoor nog eens apart bijverzekeren, wat zo'n 350 euro in de maand kost (en dan nog een wachttijd van 3maanden heeft). Dus al met al komt er bij ons elke maand een flink bedrag binnen, maar wat er na alle extra uitgaven overblijft, is lang niet zo extreem meer. Tuurlijk, we kunnen er goed van leven en je hoort me zeker niet klagen, maar ik denk dat veel mensen dat soort dingen vaak vergeten en alleen naar het 'inkomen' kijken. Terwijl het 'besteedbaar inkomen' vaak heel anders ligt. Zo, genoeg gepreekt, krijg er gelijk hoofdpijn van hihi
volgens de bijstand moet je van 1300 euro als gezinzijnde met 1 kind rond kunnen komen! en gewoon kunnen sparen en wat leuks kunnen doen, vorige week nog gehoord bij de sociale dienst!