Salaris en uitgaven

Discussie in 'De lounge' gestart door WendyB, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Geld is belangrijk tot op zekere hoogte... Het is gemakkelijk, maar ik vind onze gezondheid en die van ons toekomstige kindje veel belangrijker. Geluk en gezondheid staat bij mij hoog op het lijstje! Als je dat niet hebt, kun je al het geld van de wereld hebben.. maar daar los je niks mee op.

;)

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Nou ik moet wel zeggen..tot voor twee jaar geleden werkte ik alleen en part time..en dat was toen geen keuze..en dan wordt het je toch wel heel moeilijk gemaakt hoor. (900 euro netto is verdomd weinig tegenwoordig) Soms word je dan bijna 'gedwongen'een lening aan te gaan (als je huidige auto er mee kapt bijvoorbeeld)
    Gelukkig valt dat bij ons erg mee, maar ik kan me vorostellen dat mensen met een minimum inkomen het best moeilijk hebben soms..

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dat is ook wel weer zo! ;)

4. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Zo hebben wij ook vrienden die heel erg overdrijven. Ik heb dan toevallig een man die veel geld verdiend, maar ook een vriend die nog meeer verdiend. En dat maakt zowel mijn man als vriend niets uit.. Alleen dan is er nog een andere vriend die veel minder verdient.. en tja.. die kletst er altijd 800 euro bovenop.. Ik denk dat mannen eerder dat probleem hebben dan vrouwen. Iedereen mag weten hoeveel salaris ik krijg en ik gun mijn vrienden allemaal meer. (1485 netto bij 32 uur)

5. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ja Joldeg, dat is ook zo. Mijn man werkt bijvoorbeeld wel 70 uur per week.. en niet 40. :( En de hypotheek en vaste lasten liggen ook hoger.

6. Niet meer actief

Ik moet overigens zeggen dat wij op zich geen gekke dingen doen qua geld. Ik heb jaren in de bijstand gezeten en tja, dat is nou eenmaal geen situatie om gekke dingen te doen ;) Daardoor heb ik geleerd heel zuinig te leven. Mijn man daarentegen heeft dit inkomen al jaren en woonde lang alleen, dus was wel gewend om 'geld als water' uit te geven. Dat gaf in t begin dus best wat strubbelingen. Elke keer als hij wat kocht, begon ik te mopperen dat het te duur was. Elke keer als ik iets niet kocht, begon hij te mopperen dat ik mezelf eens iets moest gunnen :)

Nu zitten we gelukkig wat meer op 1 lijn, maar nog steeds denk ik wel 3 keer na voor ik iets koop wat ik eigenlijk te duur vind. En meestal ben ik dan degene die besluit het niet te kopen en hij degene die het wel koopt. Ach, zo vullen we mekaar mooi aan natuurlijk :)

7. Niet meer actief

Hij is ook zelfstandig neem ik aan? Hadden jullie ook dat je veel minder kunt shoppen voor een hypotheek? Het viel mij nog best tegen dat veel hypotheek verstrekkers niet aan zelfstandigen willen leveren, waardoor we een relatief ongunstigere hypotheek hebben.

Maarja, ik klaag niet hoor, we leven er lekker van en hebben een goed leven, dus ik ben wel happy hoor :)

8. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, wij hebben inderdaad ook van die vrienden. Echt heel erg. Je gaat je er onzeker door voelen. De één heeft nog meer flatscreens dan de ander, dikke auto's voor de deur en ze willen elkaar de hele tijd overtreffen. Bah, je moet eens een verjaardag mee maken waar iedereen te gelijk is... :S :S

Ik trek me daar echt NIKS van aan. Ben tevreden met wat we hebben.. Zo hebben we vrienden waarvan de vrouw ook zwanger is. Ik vertelde dat we een leuke xAdventure kinderwagen hebben gekocht en niet al te duur (in de aanbieding) en zij zegt dat ze een Stokke kinderwagen heeft gekocht van bijna 1000,-.. Tja.. moeten ze allemaal zelf weten. Ik vind de verjaardagen zo langzamerhand niks meer aan..

9. Niet meer actief

En je vraagt je dan ondertussen toch af waaróm ze daar zo mee te koop lopen? Ik bedoel, wat kan jou het nou schelen hoe duur die wagen was, toch?

10. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Precies, wat een onzin hè?

11. Niet meer actief

Ik merk dat ik het juist andersom heb, ik schaam me soms bijna voor het feit dat wij het zo goed hebben. Ook onzin, ik weet het, maar toch. Als ik dan vrienden hoor praten over hoe moeilijk zij het hebben of dat ze iets niet kunnen betalen, dan voel ik me gewoon schuldig dat wij dat wel kunnen. Stom he.

12. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Joldeg.. mijn man is niet zelfstandig.. Waarom ie dan in *naam zo veel werkt.. :( Maar herken wel veel in je reacties. Ik heb ook de neiging om met verjaardagen wat meer geld in een envelop te doen voor de vrienden/familieleden die het ietsje minder hebben.. :oops: Maar zonder daar ooit mee te koop te lopen overigens.. ik wil hier best vertellen maar dat doe ik niet zomaar in reallife zeg maar..

Bo20, jah, echt onzin. Wij hebben een kinderwagen van 350 euro en dat vond ik duur zat! Sommige mensen vinden het nodig om te pronken met luxe artikelen.. ondanks dat ze niet veel te besteden hebben. Ik weet niet waarom.. Maar we hebben ook een paar familieleden die het, laten we zeggen heeeeeel erg goed hebben. En zij houden ervan om daar ook behoorlijk mee te pronken door bijv. te zeggen: "Ik vraag me af wanneer 'die en die' de lening aan ons terug betalen". Dan zeggen wij ook altijd dat het ons geen *** interesseert aan wie ze geld lenen of geven en dat ze dat ook maar mooi voor zich moeten houden.

13. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, ik kan daar niet tegen. Laat iedereen toch lekker in z'n waarde.

14. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ja.. helemaal mee eens. We zijn ook al helemaal offtopic trouwens.. ik laat het even voor wat het is.

15. MollyM

MollyM Bekend lid

Om even terug op het topic te komen :) Een tip, je kan heel goed speelgoed en kinderkleding tweedehands kopen. Dat slijt helemaal niet en het scheelt een boel in de portomonee. Hetzelfde geld voor een wiegje of dat soort dingen. Sterkte

16. sim

sim Niet meer actief

hai, ik vind dat een goed inkomen hoor, het maakt natuurlijk ook wel verschil qua vaste lasten waar je woont. ik woon in een dorp en dan zijn de huur/hypotheeks kosten lager dan bijvoorbeeld in een centrum van een stad.

verder kun je ongemerkt sparen op stroom, dag/nacht en net als hierboven gezegd wordt zijn er veel 2e hands dingen die heel goed zijn. kinderwagens en wiegjes gebruik je eigenlijk maar zo kort..

17. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ah! Dus toch die luxe produkten! :p

18. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    misschien een te duur huis dan?

19. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Sjees wat een onderwerp weer. Ik heb het even nagezocht.
    Het wettelijk minimumloon is 1300 euro, dat betekend dat de bijstandsnorm 910 euro is. Daar moet 1 mens van kunnen leven. Ik geef het ze te doen.

Daarnaast wordt er veel gesproken over netto-inkomen maar bruto is niet minder belangrijk. Dat geeft wat aan over je leencapaciteit (hypotheek) en dus hoe duur je huis kan zijn. Daarnaast zijn veel extra's belast dus betaal je via het salaris al over, dus maakt het verschil tussen bruto en netto groter. Lastig vergelijken dus.
    Zo heb ik nu een tegemoetkoming vervoer. Dik 560 euro bruto per maand. Moet ik dat er dan bij optellen?
    Wat ik maar wil zeggen, het is appels en peren vergelijken op netto-salaris-basis.

De meeste mensen verdienen EUR 31.000 per jaar (bruto). Dat komt neer op ongeveer 2300 euro per maand, weer bruto. Als je hier ongeveer op zit dan zit je volgens mij redelijk standaard.

Alle bedragen op basis van 100% natuurlijk.

Ik zal mijn salaris maar niet vertellen. Bruto.

20. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ja nu ben ik wel erg benieuwd hahahaha

Deel Deze Pagina