ha ha, ja, daar was ik al wel een beetje bang voor. Nou vooruit. Mijn bruto salaris ligt bijna op ongeveer 2.000 (bruto), zonder de autovergoeding
hahahah ja idd klopt ik werk maar 2 dagen en mij hoor je ook niet klagen hoor hahahaha ben blij met wat we hebben!
Wij zijn modaal, hebben het niet slecht, kunnen goed sparen en leuke dingen doen, ik koop alleen niet alleen maar merk en denk als ik iets duurs koop er eerst goed over na. Heb niks te klagen. Een paar jaar geleden stond ik er alleen voor en toen had ik het echt heeeel zwaar. Deze maatschappij is gebaseeerd op tweeverdieners en niet op alleenstaanden, uit ervaring weet ik dus dat dat moeilijk is te behappen! ( terwijl ik gewoon 5 dagen werkte) Maar voor de topic starter, volgens mij moeten jullie het makkelijk redden hoor ik denk dat menig gezin hier jaloers op is.
Een paar jaar geleden stond ik er alleen voor en toen had ik het echt heeeel zwaar. Deze maatschappij is gebaseeerd op tweeverdieners en niet op alleenstaanden, uit ervaring weet ik dus dat dat moeilijk is te behappen! ( terwijl ik gewoon 5 dagen werkte) Precies ... hoef je niet gek te doen hoor ... en al helemaal als je een kind hebt en alleen bent ..
wij verdienen even boven modaal (mijn man fulltime, ik 24 uur) en mijn man studeert daarnaast nog, dus hier gaat toch al snel 250 euro in de maand naar toe. daarnaast hebben we in het verleden wat domme beslissingen genomen op financieel gebied en heb ik 2 rechtzaken verloren door een niet geinteresseerde advocaat, terwijl deze feitelijk kat in 't bakkie hadden moeten zijn, dus betalen we behoorlijk wat af per maand. aan het einde van de maand houden we niets over, maar als je creatief bent kun je nog heel veel leuke dingen doen! binnenkort zijn we bijna van alle extra lasten af en wat we dan gaan overhouden...... we weten niet eens wat we er mee moeten haha het went dus ook, een krap budget.
Wij hebben netto 1100 euro, waarvan niets vrij te besteden, want de vaste lasten zijn al hoger dan dat mijn vriend werkt fulltime voor dat prut salaris en ik ben op zoek naar werk....
en toch proberen jullie nu al zwanger te worden? Als je straks zwanger bent wordt het nog moeilijker om werk te vinden hoor! Ik wil je niet de les lezen en vind ook niet dat mensen met een minder inkomen niet zwanger mogen worden, maar je bent nog zo jong, tijd zat toch?
Denk inderdaad dat jij je geen zorgen hoeft te maken, WendyB. Maar inderdaad, het is maar net wat je aan vaste lasten hebt. Ik werk 4 dagen en verdien zo'n 1700 bruto (1280 netto); mijn man verdient 3500 bruto (2100 netto) en heeft een auto van de zaak. Dat laatste scheelt vooral met vakantie; hij mag 20.000 km per jaar prive rijden, en heeft een tankpas voor heel Europa. We kamperen altijd, dus gaan heel goedkoop op vakantie. Hebben wel een hoge hypotheek (1100 in de maand).
Ik was al bang dat er zo'n reactie zou komen Zoals er staat ben ik op zoek naar werk, ik ben net vorige week geslaagd voor mn HBO diploma en druk aan het solliciteren.... We hebben bewust gewacht tot het eind van mn opleiding in zicht was. Ik kan niet alles in mn leven plannen, niemand weet hoe je toekomst zal lopen. We hebben een deel vd babyspullen in de loop vd tijd al aangeschaft en ben van mn weinige geld aan het sparen. Mn vriend heeft vroeger zn fouten gemaakt en daardoor nu hoge lasten. Maar daarom ga ik onze wens voor een kindje niet wegstoppen. We hebben een auto, een woning, een opleiding en elkaar. Dat is voor mij/ons voldoende ! (al had ik eigenlijk geen zin om me te verdedigen)
@racebabe: is je vriend nog onder de 23? anders heb je natuurlijk wel het vooruitzicht dat als hij uit het jeugdloon komt, hij beter gaat verdienen. ik snap je overweging wel. wij hebben op lang lopen wikken en wegen, zitten ook met wat dingen uit het verleden en geen extreme speling, maar hebben alles goed overdacht, voorbereid en hebben een vangnetten gerealiseerd, dus gaan wij er ook voor. mijn ouders hadden het vroeger minder dan krap en ik heb een grandiose jeugd gehad! àls je er maar goed over na hebt gedacht en dat lijkt me bij jullie wel goed te zitten.
Claartje; nee, mn vriend is 27. Vorig jaar was het contract bij zn (goed betalende) werkgever afgelopen en ik ben er trots op dat hij in ieder geval een baan heeft weten te vinden Hij heeft het daar naar zijn zin; werk dat hij leuk vind, iedere avond netjes thuis, krijgt de lunch van zn baas en biertje op vrijdagmiddag
nou, lijkt me dat ie voor nu prima op z'n plek zit! mag inderdaad wel wat meer worden, maar plezier is ook heel veel waard hoor! gewoon goed inlezen op alle kortingsmogelijkheden in de vorm van kortingen (kinderkorting, combinatie korting etc.) en toeslagen (zorgtoeslag etc.) en creatief uitjes bedenken en dan kom je er echt wel hoor. en zo lang je nog niet zwanger bent is jouw kans op een baan ook niet verkeken (vind het altijd zo jammer dat ervaring leert dat zwangere vrouwen slecht aan het werk komen), dus wie weet wat er nog gaat komen!
Mijn man verdient nu zo'n 1200 euro netto, (40 uur), en ik 970 netto, (30 uur). Daar kunnen we het nu in principe goed van doen, maar dan moeten we ook geen hele gekke dingen doen! Onze vaste lasten zijn toch zeker al 1200 euro per maand, als het niet meer is... Als er over een tijdje een baby bij komt, zal het salaris van mijn man 1300 euro netto zijn, (40 uur). Hij gaat na de vakantie namelijk bij een andere baas werken, en mijn maandinkomen zal dan 550 euro netto zijn. Voor 16 uur. Ik hoop dat we het daarvan kunnen redden...