Wij verdienen wel ietsie meer... ik 1750 en mn vriend 2300, maar vind dat jullie zekers niets te klagen hebben! En het is wat ze zeggen, je gaat echt naar je inkomen leven! Vorig jaar is mn vriend overgestapt van werkgever, daar verdiende hij iets van 1600, maar heb het gevoel dat we het nu ook maar net redden (jah we zijn bigspenders )
denk dat het ook wel belangrijk is om in een overzicht mee te nemen waar je woont. in amsterdam ben je toch andere bedragen aan wonen kwijt dan in jipsingboertange. dus denk niet dat veel mensen te duur willen leven, maar dat veel mensen ook duur leven door hun locatie.
Mijn man verdient op dit moment tussen de 2200-3000 euro (ligt aan zijn uren verschilt van 40 tot 60 uur)(en dit is netto) ik verdien niks want ik ben huisvrouw. Ik heb eventjes gewerkt maar de uren vond ik toch teveel, het liefste zou ik 16 uur willen werken. Wij kunnen goed rond komen, wij hebben 1000 euro aan vaste lasten maar zijn BIG spenders. We gaan graag leuke dingen doen en vinden het leuk om kleding te kopen voor Yildiz Eigenlijk mogen we niet klagen want vorig jaar moesten wij nog met 1200 euro rondkomen.
wij studeren allebei en krijgen 2.000 per maand daarbie krijg ik geen studiefinaciering omdat ik 4 dagen werk en 1 dag naar school ga
drukke benoening bij jullie thuis Ranjeewha! weet van hier hoe druk het soms kan zijn studeren én werken en wij hebben er nog niet eens een kleintje bij haha
hier komt er netto 2900 binnen,daar redden we het makkelijk mee. maar na mijn verlof ga ik 3 dagen werken en dan komt er ongeveer 2300/2400 binnen.en daar zullen we het ook best mee kunnen redden. we leven gewoon normaal.koophuis, 2 autos,2 katten en we sparen iedere maand.
Netto komt er hier ongeveer 2800 binnen per maand. Brutosalarissen liggen op 3600. Wij redden het nu goed, maar willen (als het ooit mocht lukken een kleine te krijgen) van mijn inkomen gaan leven. Dat is op dit moment bijna 1.500 netto. Ik hoop dat we dat allemaal rond gaan breien, want het zal best wel wennen worden. Maar ik vind het belangrijker dat één van ons tweeën bij de kleine thuis zou kunnen zijn. Geld vind ik persoonlijk niet zo heel erg belangrijk. Wel vind ik het belangrijk dat we geen schulden hebben of leningen... dat is wel heel prettig. En als we dan iedere maand (net als nu) nog flink kunnen sparen... Ik heb wel het een en ander uitgerekend en alleenverdiener zouden we ook wel weer wat kortingen krijgen van de belastingdienst. Nou ja... dat is natuurlijk ook niet verkeerd. Maar goed... het zal echt wel wennen zijn.
Hier een inkomen van ong. 1300 euro. opzich een lekker bedrag om van rond te komen. maar wij komen er niet van rond omdat mijn vriend in het min staat die kon vroeger niet met geld omgaan en zo snel kom je dan niet in het plus meer. hij krijgt ook per week uitbetaald c.a. 370 per week. daar moeten dan ook wel rekeningen van betaald worden. dus het gebeurd heel vaak dat wij wel eens een dag gen eten hebben Ik ben nu op zoek naar een job voor 3 dagen in de week zodat ik ook wat kan bijverdienen. het eten en wat rekeningen kan betalen als is het maar 500 euro per maand. dan komen wij wel rond. maar als ik lees wat julie hier allemaal verdienen julie mogen echt niet klagen..
wij verdienen gezamelijk ongeveer 3400 euro in de maand en daar redden we het makkelijk mee.We hebben een eigen huis,twee katten en een hond.We sparen elke maand. Ik heb dan ook niks te klagen. groetjes sarita
Wij verdienen ongeveer nu 3000 netto per maand, maar dat wordt dadelijk circa 2400 netto per maand, aan vaste lasten hebben wij circa 1500 euro aan rekeningen, maar ik spaar ook elke maand 200 euro en voor de kleine nog eens 50 euro. en ook wij komen prima uit. Eigen huis 2 katten 2 auto's en wij gaan nooit stappen (geen behoefte aan) maar wij kopen veel leuke dingen voor ons zelf, zoals kleding en games voor manlief dat vinden wij leuker dan geld over de balk smijten voor stappen of wat dan ook
Wij verdienen ongeveer 3300 euro denk ik. Maar bij mij verschild het wel erg ivm onregelmatigheidstoeslag. En als ik een hogere functie zou krijgen dan zal ik langere periodieken krijgen waardoor het salaris ook weer steigt.
Hier 1500 in de maand. We kunnen hiermee rondkomen, maar dan moeten we ook echt geen gekke dingen doen....
Ik vind het zo jammer dat sommige toch nog zulke opmerkingen plaatsen. Tijd zat je bent nog jong. Als iemand er aan toe is om kinderen te krijgen dan heeft dat toch niks met leeftijd te maken? Dit is net zo'n opmerking als ach ronde 13 je bent pas 33 je heb nog 10 jaar terwijl het voor jouw een hele teleurstelling is om nog een maand te moeten wachten. Ik ben ook erg jong en ja ik wilde wel financiele zekerheid. Maar tegenwoordig is niks meer zeker! Je kan van de een op andere dag ontslagen worden of je been breken of alleenstaand worden.
@ Missym, daarom heb ik ook maar even gereageerd. De opmerking voelde alsof ik niet weet waar ik mee bezig ben; ik had ook op mn 16e met een vriendje voor een maand kunnen denken; ach een pil heb ik niet nodig en een opleiding kan me gestolen worden. Maar we hebben gewacht tot mijn school klaar is, ik een basis heb voor een goede baan! Ben ik net vorige week afgestudeerd en dat komt iemand aan zetten met; je hebt geen werk en als je zwanger bent krijg je dat waarschijnlijk ook niet meer ! Erg jammer...
Evita bedoelt het goed hoor. Ik snap haar ergens wel, maar dat mag ik zeker ook niet zeggen? Racebabe, stel, je raakt nu zwanger, en je hebt nog geen baan, hoe wil je dan een kinderkamer kopen? En al die andere dingen. Een baby onderhouden kost ook geld he...
Tja, maar dat is vaak zo als je jong bent. Ik zit met hetzelfde hoor. Ik heb best een goede baan voor iemand van mijn leeftijd (intercedent) en studeer er nog naast op een vrij hoog niveau. Heb het ontzettend druk maar toch hebben wij gekozen voor een zwangerschap. We hebben er zo veel commentaar op gehad en al die vragen hoe het zit met mijn carrière en weet ik het wat.. Met mijn carrière gaat het goed hoor. Een kindje wil écht niet zeggen dat je gelijk je leven stop moet zetten.. Mijn vriend heeft daarentegen een goede, vaste baan en een goed inkomen. Dus waarom niet? En trouwens, tijdens het solliciteren hoe je echt niet te zeggen dat je zwanger bent. Tenzij het zichtbaar is natuurlijk..
gemiddeld komt er 4000 binnen, en maken we er 24 op aan vaste lasten, en sparen we een deel en tja..genieten van het leven (en mezelf verwennen op dipdagen)
Ja, dat is wel weer zo natuurlijk. Je moet je goed realiseren dat je wél voor je kindje moet kunnen zorgen
Ik snap haar ook wel, daar gaat het me niet om. Maar ik vond het overkomen alsof ik niet weet wat ik doe. Ik probeer het juist goed voor elkaar te hebben door een goede opleiding te volgen. En dat dat dan betekent dat we het wat langer met 1 salaris moeten doen, dat zij zo. Ik krijg wel een baan, er is altijd wel werk te doen. Maar ben nu in eerste instantie op zoek naar een baan die aansluit bij mn opleiding en mn interesses. Mocht het zo uitkomen dat ik die niet kan vinden naarmate de tijd dringt, dan ga ik wel iets anders doen, als er maar geld binnenkomt. Het grootste gedeelte van de babyspullen hebben we al verzameld en mocht het zover zijn heb ik ook wel geld om en kamertje te kopen (maar nu geen plek voor). Dan nog duurt het een aantal maanden voordat de baby er is en in die tussentijd kan er ook nog veel gebeuren...