Salaris en uitgaven

Discussie in 'De lounge' gestart door WendyB, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dat mag ik zeker ook niet zeggen? Dat snap ik niet helemaal!?!?

Ik snap best dat het moeilijk is maar dat heeft er niks mee te maken dat ze 22 is. Ik bedoel een vrouw van 40 in de bijstand kan ook besluiten om een kindje te nemen. Ik snap dat mensen denken oe meisje zorg voor een baan en een goed inkomen maar om te zeggen ach je bent nog jong je heb nog zat tijd vind ik zo een nare opmerking.

2. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    @ Missym, ik zat ook aan het voorbeeld te denken van iemand in de bijstand, maar ben bang daar iemand mee voor het hoofd te stoten...

3. Racebabe:
    Je gaf in een eerder bericht zelf aan dat er meer lasten zijn dan dat er binnenkomt, hoe kan je dan mocht je zwanger raken, van het salaris van je vriend een kindje verzorgen en ook nog eens sparen zoals je nu zegt te doen,

Hoe kan je sparen als je geld te kort komt om de maandelijkse lasten te betalen?

4. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Dat wil ik wel even uitleggen (alhoewel niet in detail), mijn vriend heeft nl. vroeger wat financiele blunders gemaakt en kan slecht met geld omgaan. Daarom zijn de lasten nu hoger, betaling aan leningen en schulden. Misschien vindt iemand het hard, maar ik ga niet meebetalen aan de schulden die hij heeft veroorzaakt voordat wij samen waren. Ik betaal mee aan het huishouden, boodschappen e.d. maar niet aan de schulden die hij is aangegaan.
    Ik heb in de loop vd tijd zelf geld gespaard (uit mn bijbaantje en soms een meevaller), los van hem dus.
    Binnenkort loopt er al 1 schuld af van hem en eind van het jaar nog 1, dus dat wordt in de toekomst wel beter! En zoals ik eerder al aangaf, als ik strax een baan heb, dan houdt hij geld over om extra af te betalen en dan schiet het helemaal op :)

5. Maar zolang je geen baan hebt, bedoel hij verdient 1100? ook al heb je geen schulden is 1100 euro krap aan met een kleintje, en vooral ook in het begin!

6. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Dat begrijp ik, maar die kleine is er ook nog niet. Als ik al zwanger zou zijn nu, dan duurt het nog 8 maand. In die tussentijd zal ik heus wel wat vinden om geld te verdienen en inmiddels hebben we wel geleerd om met weinig rond te komen.

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Omdat er op die andere opmerking ook meteen fel gereageerd werd.
    Daarom zei ik dat, dat ik dat zeker niet mag zeggen. ;)

Een vrouw van 40 die in de bijstand zit, zal ook niet bijster slim zijn als ze aan kinderen wil beginnen. Moet ze wel eerst een vent hebben trouwens...

8. Geloof me het is tegenwoordig erg moeilijk om aan een baan te komen terwijl je zwanger bent! het is sowieso moeilijk om aan een baan te komen! of het moet in de productie zijn en zwaar sjouwen, en dat kan je niet als zwangere

9. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Van dat bedrag kunnen wij precies onze hypotheek betalen, dus daarvan rondkomen is voor ons onmogelijk hoor.
    We beginnen nu echt te merken dat ik al 2 maanden geen inkomen heb (begin donderdag weer). Gelukkig verdient vriend goed (2100 netto).

Groetjes Lisette

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    En dan vinden mensen het gek dat wij in een huurhuis willen blijven, en niet willen kopen! :confused:

11. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Tja een nieuwbouwhuis in Delft is duur! Daar hebben we wel 130 vierkante meter en een tuintje voor. Natuurlijk krijgen we van dit bedrag geld terug van de balasting, maar we moeten het eerst geheel zelf betalen.

We hebben bewust voor een hypotheekvorm gekozen waarbij we veel aflossen, ons huis is dus wel een grote spaarpot!

Groetjes Lisette

12. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ja, wat mij altijd verbaast is alles wat er nog bij op komt, we hebben ook een (lage) hypotheek van 300 euro, maar dan nog een beleggingsdeel en nog een levensverzekering en dan zitten we ook al op 450 :(

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou ja, hier zijn huizen al gauw 2,5 ton.
    Als je echt een fatsoenlijk huis wilt hebben dan.
    Een appartementje kunnen we nog wel kopen, maar dat willen we nu juist niet.
    We hebben nu een ruime eengezinswoning, maar daar hebben we ook maar geluk mee gehad. :)

14. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik krijg van het IBG (studiefinanciering) 1125 euro daarnaast heb ik een eigen webwinkeltje en verdien daar op dit moment 100 pm mee.
    Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en verdient 3300.

Maar we geven ook veel te veel geld uit :(

15. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wij hebben net een vrij groot gerenoveerd woonhuis gekocht met alle luxe voorzien voor relatief weinig geld. De huizen in het noorden zijn VEEEEEL goedkoper dan in het westen en dat was onze drijfveer ook :)

Houden we lekker veel centjes over voor ons frummeltje en de inrichting :D

16. Je staat bij IBG zeker als 1 ouder ingeschreven?

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik woon in het zuiden...
    Maar ik zou ook echt nooit naar het noorden willen verhuizen, kan mijn familie echt niet missen!

18. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    mag ik vragen hoe jij het voorelkaar gekregen hebt bij de ibg om een bedrag van 1125 euro per maand te krijgen terwijl je vriend zoveel verdient? want ik krijg 700 en mag straks ook nog een deel terug betalen!:(

19. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wij komen beide zelf uit het noorden maar hebben in het westen gewoont i.v.m. mijn toenmalige studie. Dus voor ons is het lekker.. Als frummel er straks is dan kunnen opa en oma mooi oppassen, hihi..

20. Ik denk met 1 ouder toeslag, anders kan het lijkt mij niet,
    mijn vriend krijgt 1281 en dat is met partnertoeslag en ook nog eens 200 euro lening! de partnertoeslag is 520 euro

Deel Deze Pagina