OVchipkaart

Discussie in 'De lounge' gestart door smyltje, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ik heb gister voor het eerst een (anonieme)OV-chipkaart gekocht. heb alleen geen idee hoe het werkt!! kan ik hier meteen mee reizen? of moet ik 'm eerst activeren of opladen ofzo? woon niet dichtbij een station, dus hoop het niet...
    alvast bedankt!

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Wat moest je ervoor betalen? Meestal kosten ze 17,50, en dat betekend dat er al 10euro tegoed op staat. Dan hoef je hem niet te activeren en kan je er meteen mee reizen!
    Trouwens kan je hem ook vaak opladen bij een supermarkt of zo. Op de website staan de oplaadpunten wel ergens.

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    En op internet (9292ov.nl) kan je uit zoeken wat je reis kost en of je dus genoeg hebt aan die 10euro!

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als je met de trein wilt reizen moet je hem wel eerst even activeren. Even googlen dan vind je het zo.
    Voor een treinreis moet er minimaal 20 euro opstaan, voor een busreis is dit 5euro. Saldo opladen kan op heel veel plekken, ook daarvoor kan je even googlen.

5. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    hmmm dan heb ik dus een probleem :) heb 7,50 betaald en moet vanavond met de bus! ik dacht dat er dan meteen al wat op zou staan! pfff, wat een gedoe voor die 1 a 2 keer met de bus in het jaar... maar dan zou ik dus eerst naar het station moeten om m op te laden? alle winkels zijn natuurlijk dicht...

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Even 0p de site kijken, het kan bijv 00k bij s0mmige AH's

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik snap er ook niks van hoor. mijn dochter heeft er 1 aangevraagd. en die moest ze toen ze het thuis kreeg op het station activeren en toen ging het uploaden weer niet , na een paar dagen kon ze die dus thuis pas weer uploaden. ik vind het ook maar een gedoe en snap er de ballen niet van. gelukkig hebben we nog ene paar weken tot de school begint. je zal maar op het nippertje zijn. nu hebben we een automatisch iets ingesteld dat als hij onder de 10 euro komt er automatisch 20 euro bij op gezet wordt. nou ik ben benieuwd! ze had het ook voer een anonieme voor de rest van het gezin, maar als ik dat zo hoor hier schiet dat ook niet op. ik denk dat ik nog maar ff wacht dan.

8. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ben net maar even naar de Primera gegaan en er stond inderdaad niks op! nu als het goed is wel. ben benieuwd straks :)

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik gebruik hem nu een jaar en ben er echt wel blij mee. Je moet alleen niet vergeten om in en uit te checken.

10. Within

Within Niet meer actief

Ik gebruik hem al jaren en ben niet anders meer gewend :p Ik heb een persoonlijke, wel zo handig want als ik hem kwijtraak krijg ik gewoon mijn tegoed terug + ik kan er treinkaartjes en abbonementen opzetten.

let op: Vergeet niet uit te checken!!!

Deel Deze Pagina