Salaris inleveren vanwege crisis.

Discussie in 'De lounge' gestart door Niekepiek, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wie is er bereid zijn salaris in te leveren in tijden van de crisis?

1. Ja

2. Nee

3. Anders;

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik heb gestemd op anders.

De baas van mijn man heeft eerst een flink deel van zijn eigen vermogen terug gepompt in de zaak.
    Daarna kwam de vraag of de werknemers bereid waren 104 atv uren in te leveren om zo gedwongen ontslagen te voorkomen hebben mijn man en veel collega's met hem hiermee ingestemd.

Nu gaat de zaak voor het eerst in 30 jaar dicht tussen kerst en oud en nieuw (wat weer verplicht snipperuren inleveren betekend).

Maar goed ondertussen hebben alle mensen met een vast contract nog steeds een vast contract, ze moeten er hard aan trekken maar tot nu toe houden ze het schip drijvende met zijn allen

2. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Je hebt gelijk, sorry. Ik heb het niet goed verwoord. Ik weet dat er veel ''verplichtingen'' bij komen. In eerste instantie lijkt het mij wel wat, lekker thuis zitten en al toch geld dat binnen komt. Maar door alles wat jij noemt, werk ik liever 'gewoon' voor mijn geld. Ik verwoordde het niet goed, sorry...

3. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, ik zit eerder in een positie dat er onderhand wel iets bij mag, doorgegroeid in functie, meer verantwoordelijkheden.. Maar krijg geen verhoging door de crisis. Dus nog eens extra inleveren doe ik niet.

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Nee! Voor niets gaat de zon op, de stimulance is dan helemaal weg. Je werkt immers om te leven en je leeft niet om te werken.

Als bedrijf zijnde moet je als eigenaar zijnde alle situaties in ogenschouw nemen en hierop anticiperen. Doe je dat niet is het in mijn ogen mismanagment.

5. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Op mijn werk hebben we allemaal 1 dag moeten inleveren, wilde we dat iedereen zou kunnen blijven. De zaken gaan bij ons nu eenmaal niet goed, bovendien heb ik liever een baan dan helemaal niets.

6. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Zoo, wat zeggen veel mensen nee.

In de situatie dat ze het vragen heb je over het algemeen weinig keus. Bij het bedrijf waar ik werk zijn mensen 'gevraagd' minder uren te gaan werken. Het vragen hield echter wel in dat men ja moest zeggen. De enige persoon die geweigerd heeft is alsnog ontslagen, er was niet genoeg werk. Kortom weinig keuze dus.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Als ik zou moeten kiezen tussen of geen werk meer hebben, of iets inleveren van mijn loon, dan kies ik voor het laatste.

Deel Deze Pagina