Plastic verminder tips

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

We zamelen het plastic afval dat we hebben al apart in, maar wij proberen sowieso zo min mogelijk plastic afval te hebben.

Ik zit erop te wachten tot er bij het groente en fruit in de super een alternatief komt. En voor veel dingen thuis heb ik een andere oplossing dan plastic zakjes. Maar voor sommige dingen nog niet. Als we bv vlees kopen met meerdere stuks (varkenslapjes, schnitzels, groot verpakking gehakt) dan blijft er vlees over om in te vriezen. Dat doe ik dus in een plastic zakje. Liever anders, maar allemaal in bakjes dan zit de vriezer zo vol.

Iemand een ander idee of slimme plastic verminder tips waar we allemaal wat aan hebben?

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik lees mee, wij hebben meer plastic afval dan restafval.....

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Bij ins in de buurt is vorige week een suoermarkt geopend , met zo een zelf scan. Daar is nu echt alles in plastic verpakt !!!

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik probeer er ook op te letten. Vlees doe ik dus wel in herbruikbare bakjes in de vriezer.
    En ik heb laatst bij de lidl van die stoffen zakjes gekocht waar je groente en fruit wat afgewogen moet worden in kan doen.

Heeft iemand nog een tip voor melk? Mijn man drinkt graag melk, maar melk uit pakken lust hij niet, dan smaakt het naar het pak vindt 'ie. Ik koop nu altijd van die plastic 2 liter kannen, maar eigenlijk sta ik daar niet achter. Glazen flessen hebben ze hier in de supermarkt niet. Elders wel toevallig?

5. tuc

tuc Niet meer actief

O vreselijk. Ik zou het verpakte vlees eigenlijk al anders willen.

TinaTeenslipper vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Bij de ah hebben ze volgens mij gewoon glazen flessen van campina oid.

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Bij onze supermarkt liggen ook papieren zakken voor fruit etc. Maar ik heb een paar jaar terug een aantal jute (?) zakjes gekocht en die herbruik ik!
    Bij ons kun je ook met de zelfscan en de sticker doe ik dan aan de buitenkant

8. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ik heb mooie zakjes voor de kinderen voor hun lunch.

Vlees in de vriezer. Doe ik ook in plastic zakjes ook omdat het anders gewoon te snel vol is dus ik lees mee..

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Hmm, ik bestel altijd bij AH, maar online kan ik het niet vinden. Zal eens een keer in de winkel kijken.

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    tuc vindt dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Voor de lunch hebben wij prachtige trommels. Blijft het super vers is dus geen verpakkingen nodig.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij bestellen onze grote boodschappen altijd bij de AH, daar worden de spullen voor de koeling altijd in plastic zakken geleverd...

14. tuc

tuc Niet meer actief

Adje vindt dit leuk.
  15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bij de Lidl hebben ze nu van dit soort zakjes hangen.

16. tuc

tuc Niet meer actief

O dat is helemaal mooi. Daar kijk ik gelijk even voor morgen.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Uilenmama, Zusterke, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
    tuc vindt dit leuk.
  19. Linda86

Linda86 VIP lid

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ons brood gaat in de broodtrommel. En ik ga wasbare lunchzakjes kopen voor brood met een geurtje (zoals salami)
    Water in een dopper
    Ik heb voor de rest een wasbare vuilniszak in bestelling. Maar voor plastic is dat niet handig, omdat dat in de ondergrondse moet en ik dan steeds die zak elke keer direct mee moet nemen, nu vergeet ik het nog wel eens een paar dagen
    Ik weiger plastic tasjes, heb katoenen in mn tas
    En ik heb van die wasbare groente en fruitzakjes. laatst waren ze ook bij de lidl, die zijn fijn.
    De plastic zakken die ik wel heb, zijn van die eco dingen, die verteren. Ik zoek ze ook nog in boterhamformaat, of ietsje groter voor vlees, maar kan die niet vinden.
    We gebruiken houten orenstokjes ipv plastic sinds kort. wist niet eens dat t bestond :p

Deel Deze Pagina