Vraag

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mijngeluk1992, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik heb even een vraagje,

Ik werk 40 uur in de week heb ik recht op verlof om naar de verloskundige te gaan? ik weet dat dit gezien word als doktersuren maar wij krijgen maar 2 uur in een jaar.. dus vrijwel in een keer weg.. ik heb tot nu toe elke keer vakantieuren ingeleverd voor de verloskundige

Bedankt alvast

2. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor zover ik weet is dat de grootste onzin dat je een vast aantal uren voor medisch bezoek hebt (wettelijk gezien). Alsof je voor je lol naar de dokter gaat. Ik werk 32 uur en plan zoveel mogelijk op vrije dag,maar als dat een keer niet lukt ga ik geen uren inleveren!

3. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Ja, je hoeft geen vakantieure op te nemen! Ze worden gewoon doorbetaald als jij naar de vk moet!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    wanneer jij fulltime werkt moet je werkgever je in de gelegenheid stellen er naar toe te gaan... en al helemaal met zwangerschapscontroles.

5. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik las wel ergens dat voor een bezoek wettelijk2 max. 2 uur mag worden uitgetrokken.. misschien zijn ze daarmee in de war?

6. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Ik weet het niet precies maar ze schrijven ze hier weg als doktersuren maar ik ben al door mijn 2 doktersuren heen ( gewoon aan dokter ) en daarom heb ik tot nu toe elke keer vakantieuren ingeleverd aan verloskundige, nou word mijn contract niet verlengt en sta ik 23 uur in de min.. maar dat komt groot en deels omdat ik steeds naar de verloskundige moet enzo

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Dan zou ik om een correctie van die uren gaan vragen, onder overlegging van de afspraken bij de vk.

8. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Ja maar kan ik ergens bewijzen dat ik recht heb op uren voor de verloskundige.
    anders zeggen hun gewoon dat ik er geen recht op heb dat weet ik nu al.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Zwangerschapscontroles onder werktijd
    Een werkneemster heeft het recht om onder werktijd naar zwangerschapscontroles te gaan. Zij behoudt hierbij het recht op haar loon (Arbeidstijdenwet, art. 4:5).

Met andere woorden je hoeft dus geen tijd in te leveren voor de controles.

10. jennsch

jennsch Actief lid

28 mei 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn cao geeft aan dat ik ze zelf moet betalen tenzij ik niet anders kan, mijn baas zijn reactie. de keuze voor je verloskundige zorgt ervoor dat je alleen op de dag kan. dan had je een andere moeten zoeken. flauw maar daarmee moet ik ze wel zelf betalen

Deel Deze Pagina