wanneer vertellen op het werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door inge1975, 8 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    ik ben continue aan het twijfelen wanneer ik het op mijn werk vertel. Van de ene kant wil ik het van de daken schreeuwen en van de andere kant wil ik wachten tot ik 12 weken ben. Mijn 1e zwangerschap is misgegaan en daarom durf ik ook niet meer. Van de andere kant wil ik niet dat het zo dadelijk iedereen het ziet en dus al weet dat ik zwanger ben want het gaat hard. Help wat moet ik doen

2. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0
    Ik zelf ga wachten tot we de gevaren zone voorbij zijn, als het voor die tijd zichtbaar is doe ik wel wat ruimere kleding aan. In elk geval proficiat met je zwangerschap.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Jessie33

3. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0
    Ik zelf ga wachten tot we de gevaren zone voorbij zijn, als het voor die tijd zichtbaar is doe ik wel wat ruimere kleding aan. In elk geval proficiat met je zwangerschap.

Groetjes Jessie33

4. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0

Groetjes Jessie33

5. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0
    Sorry dat het zelfde drie keer er is komen staan maar de enter bleef hangen :oops: :oops: :oops: :)

Groetjes Jessie33

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ga het denk ik over 2 weken vertellen! Wilde zoiezo eerst uit de "gevarenzone"

7. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Heb het aan 1 collega verteld, maar voor de rest wil ik ook proberen te wachten tot een week of 10.

Vorige keer wel gelijk verteld, en toen dus ook misgegaan, dan moet je ook weer iedereen informeren, daar heb ik geen zin meer in.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb het ze gelijk verteld.
    ik werk in de bejaardezorg en heb het toen gezegt zodat ze het weten waarom ik geen mensen meer omhoog help die vrij zwaar zijn van uit een stoel.
    had ik nou een baan waarbij ik niet of nauwelijks hoefde te tillen zou ik ook heben gewacht

9. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    TIP: Het is misschien wel verstandig om iig je werkgever zelf (je directe leidinggevende) op de hoogte te stellen. De reden daarvan is nl dat als je ziek thuis blijft en als die ziekte te maken heeft met je zwangerschap (bv moe of misselijk) dan kan je werkgever die ziekte anders indienen bij de betrokken instanties. Het kost je werkgever dan geen geld. Ik heb daarom mijn werkgever op 6 weken ingelicht en verzocht dat ze het niet aan mijn collega's vertelden. Ze stelde dat erg op prijs. Inmiddels heb ik het mijn collega's ook verteld (op 11 weken).

10. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    dank je wel voor jullie antwoorden. Ik bekijk het denk ik van week tot week. In ieder geval tot de echo

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn baas wist het al heel vroeg maar me collegas pas met 3 maanden. moest het toen wel vertellen want doe zwaar werk en ja kon niet alles meer doen. me baas zoals ik zeg wist het meteen en me contract is niet verlegt vanwegen me zwangerschap

12. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik heb gesolliciteerd op een interne vacature toen ik een week of 10 zwanger was. Toen niks gezegd en in principe aangenomen.
    Maar wel voor meer uren dan ik zelf in gedachten had. Toen heb ik open kaart gespeeld en verteld wat mijn motivatie was om minder uren te willen.
    Dat heeft voor mij positief uitgepakt. Mijn leidinggevende ging gelijk meedenken hoe ze er een mouw aan kon passen en zo zijn we tot een overeenstemming gekomen.
    Toen zij het wist heb ik het mijn collega's ook verteld, ik werk op een peuterspeelzaal. Inmiddels begint het toch wel zichtbaar te worden, maar ik heb nog geen vragen van ouders van kinderen gehad ;).

Wanneer vertel je het de kinderen (peuters, 2,5 tot bijna 4 jarigen)... Op zich kan ik nog wel wachten, het duurt voor hun anders ook een enorme tijd, aan de andere kant lijkt het me ook wel leuk om het de kinderen te vertellen en dan te kijken wat ze thuis zeggen, hihi...

Nijnie

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb het met 11 weken verteld, maar ik had toen wel al een echo gehad waarop ik het hartje zag kloppen. Mijn werkgever zei toen spontaan: "fijn dat je het zo snel vertelt" dus dat werkte positief. Hij was toen bezig de vakanties voor het komende jaar te plannen, terwijl ik in juli uitgerekend was. Ik dacht toen: "als ik nog langer wacht, dan stuur ik al die vakanties in de war, als ik het nu zeg dan kan hij er rekening mee houden". Maar iedere situatie is anders.

Te snel vertellen is ook niet goed. Ik had jaren geleden een leidinggevende die het direct vertelde dat zij zwanger was. Enkele dagen later moest ze vertellen dat ze niet meer zwanger was. Dat vond ik toen heel naar voor haar.

14. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Ik heb het direkt verteld op het werk, ben zwanger dankzij een ICSI behandeling. Dus iedereen wist waar we mee bezig waren, mocht het wel mis gaan dan wordt ik ook door een heleboel mensen gesteund.

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mijn leidinggevende wist het met 7 weken, mn collega's met 8. Ik had het liever later verteld aan mn collega's maar ik was steeds ziek. En ik hou zelf niet van smoesjes. Bovendien wist iedereen dat we bezig waren dus het kwartje was bij sommigen al gevallen.

16. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik wacht tot 12,5 week, dan heb ik mijn 2e echo en ben ik hopelijk voorbij de gevarenzone. Alleen begint ik wel een beetje een buikje te krijgen, dus dat moet ik zien te verdoezelen! haha

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik wacht totdat ik mijn vakantie erop heb zitten en dan ben ik de 12 weken voorbij en dan lijkt me het op tijd genoeg om te vertellen.

groetjes Liesje

18. Ik heb het vrij vroeg verteld, maar achteraf had ik daar beter mee kunnen wachten want er kwam een plek vrij voor meer dagen en die is nu aan mijn neus voorbij gegaan. In eerste instantie zei de directeur vanwege mijn zwangerschap en later, toen ik dat zwart op wit wilde krijgen was er in ene een andere onduidelijke reden.
    Mijn zwangerschapsverklaring krijgen ze nu dus ook pas op het moment dat het echt moet, en geen dag eerder!

Deel Deze Pagina