Dag dames! Ik ga in augustus weer beginnen met een opleiding. Helaas voor mij komt er ook weer rekenen in terug en aangezien ik sinds de 3e klas geen rekenen / wiskunde meer heb gevolgd ben ik echt geen rekenwonder geworden en heb ik er echt veel moeite mee. Maar nu vroeg ik me dus af of er misschien een site is waar je zoiets kan gaan oefenen of waar ze het een beetje uitleggen? Schaam schaam.. Iig bedankt alvast.
mbo of hbo? staat mij iets bij van de zorg mbo?? Gevonden Leermaterialen - Rekenen - Taal en Rekenen mbo ik denk dat je er niet al te zwaar aan moet tillen..
denk dat het ook meevalt.Ik moet ook rekenen voor mijn opleiding(doktersassistent),voor receptuur moeten we receptjes berekenen als ze voor een kind worden voorgeschreven en dat gaat prima,rekenmachine gebruiken mag Het is basisschool niveau want mijn dochter kent die sommen ook.
Wil het gewoon graag voor mezelf gaan oefenen zodat het wat beter gaat. bedankt voor de link Oke ik ga ook doktersassistent doen als ik word toegelaten... Heb nu niveau 2 namelijk, ik heb afgelopen dinsdag toelatingstest gedaan dus even afwachten Maar anders word het de verzorgende ig opleiding en daar krijg je ook rekenen in natuurlijk.
Toevallig moet ik ook eerst een deficiëntie toets afleggen voor Wiskunde A (wel HBO).. Ik zie er enorm tegenop, maar wat moet dat moet. Als ik eens wat hoor of een goede site zie om te oefenen zal ik het laten weten.
oo meid het stelt helemaal niks voor. heb dat ook gekregen en vreeste voor het ergste maar het viel reuze mee. volgens mij heette de site nutaal en nurekenen.nl ofzo
Ik heb voor mijn opleidng de Medische Rekentoets moeten doen. Deze was pittig! Maar goed het verschilt enorm per school, bij de ene school waren namelijk rekenmachines toegestaan en bij ons niet. Het gaat er meer om dat je alles even moet ophalen hoe ging het ook alweer. Ik heb even advies gevraagd aan een kennis maar goed ik ben wel afgestudeerd toen der tijd met een 9. Ik vond het als nog wel pittig toen.
niks om je voor te schamen! Heb je geen oude schoolboeken meer? die je weer eens terug kunt lezen? Of iemand in je buurt die je kan helpen? bvb een uurtje per week? Succes meid!
Nee helaas geen ouden boeken meer, maar ik ga gewoon via internet een beetje bijleren, idd even me geheugen weer opfrissen.
Ik zou in iedergeval eens kijken op beterrekenen.nl (en beterspellen.nl ook nooit verkeerd om je spelling weer eens op te frissen.) Verder zijn er boeken met de titel 'startrekenen'. Als je eerst een aantal opgaven maakt op beterrekenen.nl kun je bepalen of je moet beginnen met oefenen op 1F of dat je met 2F kunt starten. Ik denk dat je 3F niet nodig zult hebben.
Beter Rekenen leer je op Rekenbeter! Kun je je aanmelden en krijg je iedere dag een som. Daarnaast kun je ook héél veel duidelijke uitleg vinden. Succes!
rekenen-oefenen.nl Huiswerkweb gebruikte ik altijd voor m'n bijlesleerlingen, maar daar staan de antwoorden niet bij, dus om zelf te oefenen zijn die werkbladen niet zo handig. Wél als je iemand in de buurt hebt om het voor je na te kijken (of je stuurt ze naar me op, hihi)