Ik ben nu 16 wkn zwanger en ik werk in een winkel waar we de hele dag moeten shouwen en tillen. Ik heb als ik n hele dag werk enorme last van bandenpijn. Hoe moet ik dit vol gaan houden? Bij de vorige zws ging het me allemaal erg goed af, maar nu.... ben ook echt helemaal op na een dag van 8 tot 18u. Ik werk namelijk 32u. Iemand een tip?
Aangeven op je werk. Je moet sowieso voorzichtig zijn met tillen en tillen volgens de tiltechnieken, dus vanuit je benen. Als t te zwaar is dan moet je t gewoon niet doen. Je kindje gaat nu even voor je werk. Ik hebt toen ook aangegeven en ik deed wat ik kon. Wat niet lukte werd voor me gedaan.
Inderdaad aangeven op je werk en kijken hoe ze reageren. Misschien mag je minder gaan werken of kunnen ze je werk aanpassen. Zo niet, dan even naar de huisarts en advies vragen.
Je kunt voor je rechten en plichten ook kijken op www.szw.nl en anders je verloskundige vragen hoe je aan info komt. Als je pijnklachten hebt, moeten ze je werk aanpassen, volgens mij! Succes!
Nou meid! Niet meer tillen en sjouwen dus! En even aankaarten bij je baas! Want als je veel last hebt van bandenpijn moet je misschien wat minder gaan werken of meer pauze nemen! Je kindje gaat voor!
niet meer tillen en slepen idd. Doe nou maar rustig, je verpest het zo misschien wel voor de rest van je zwangerschap!
ja jullie hebben gelijk dames! Ga even bellen met de rayonleiding vandaag als ik op mn werk ben want zo schiet t niet op......
nou meiden ben vandaag naar de dokter geweest. En de pijn komt van mn bekken. Ik mag mn verdere zwangerschap niet meer tillen en bukken. Ik ga nu halve dagen werken(kijken of ik dat vol hou)
Wat goed dat je naar de dokter bent gegaan! Blijf maar goed voor jezelf (en je baby zorgen!). Uiteindelijk heeft je werkgever er ook meer aan als je na je zwangerschap weer fit aan het werk kunt. Beterschap!
Nou heb vanochtend re rayonleidster gesproken. En de uren die ik te kort kom zijn gewoon ziekte-uren. En als het een dagje niet zo goed met me gaat kan ik gewoon eerder naar huis gaan. Ik mag het zelf aangeven. Ze is al blij dat ik nog wil komen werken.... Dus ben wel beetje opgelucht!
Fijn simone dat ze zo prettig reageert. Dat moet ze misschien ook wel maar je hoort ook wel eens van mensen die best moeilijk doen. Hopelijk kun je dit volhouden nu , ook voor jezelf! En anders ook daadwerkelijk die knoop doorhakken en eerder weggaan als het niet gaat!