Ik werk normaal 2 dagen in de week. Nu heb ik 6 weken vakantie en ik verveel met te pletter. Ik mis mijn werk!!!! We gaan volgende week pas op vakantie dus ik moet me nog een week alleen zien te vermaken. Ik zit nu vooral hele dagen in de tuin met mijn manneke. Ik ga vanmiddag maar weer winkelen (kost geld hoor als ik me verveel haha). Wat doen jullie zo hele dagen?
Hé Inky, Dat heb ik ook gehad de eerste paar keertjes toen ik de hele week thuis was, maar dat is over hoor. Ook ik werk 2 dagen en in vakanties stap ik bijv. met ons mannetje op de fiets en ga naar een speeltuin of kinderboerderij dichtbij, bij een vriendin langs, naar de dierentuin waar we een abonnement hebben. Ik doe dat trouwens ook steeds meer als ik wel werk.... ik schuif de huishoudelijke klussen wat meer naar zijn bedtijden en dan spendeer ik "quality time" met hem... best luxe eigenlijk!! Hij vermaakt zich ook prima in een badje met dit weer en dan zit mams ernaast met een boekje Strijken doe ik bijvoorbeeld 's ochtends als manlief weggaat om 7 uur.. Moet zeggen dat ik het in de herfst/winter moeilijker vind als je niet naar buiten kan met slecht weer.. Sterkte en een fijne vakantie! Liefs, Sandra
Wat is dat vervelen?? Haha Ik verveel me nooit als ik vrij heb ik heb altijd wel iets te doen of ik zoek wel wat om te gaan doen. Voor ik het weet zijn mijn vrije dagen/ weken altijd al om.
haha ja ik herken het ook. (normaal gesproken dan, als ik gewoon vakantie heb) Nu dat ik verlof heb, heb ik zeeën van tijd.. nouja.. zeeën..... Ik heb genoeg te doen, maar door het warme weer komt er bijna niks uit mijn handen! Heb inmiddels de babykleertjes gewassen.. nu alleen nog strijken en in de kast leggen. Dan is voor de beeb alles klaar. Heb net wel de badkamer gepoetst... de bedden verschoont en de slaapkamers gestofzuigt en gedweild.. Zo.. voor vandaag heb ik het weer gehad.... Morgenochtend wil ik beneden alles doen. En dan mag de kleine van me komen hoor. (ben vrijdag 37 wkn, dus die ene dag zal niets uitmaken denk ik) Kan je niet bij Deboor langs??
Ik zit altijd vol met nuttige ideeen, maar zodra ik vrij heb wordt ik apatisch en komt er echt niets nuttigs uit mijn handen. Kijk een beetje tv, zit even achter internet, ga weer even tv kijken, lees wat en zo gaat het door totdat de dag weer om is. Ben blij als ik kan werken!
Ik kom normaal nooit aan lezen toen, dus in de loop van een jaar verzamel ik een stapel boeken die dan meegaat op vakantie, of nu naast me ligt in de tuin. Ben nogal een boekenwurm, ik vermaak me rustig een hele dag met een boek; de dag vliegt voorbij! Maar ik kan me voorstellen dat dat misschien geen goede optie is als je al een kleine hebt rondlopen....
Moet zeggen dat ik me eigenlijks nooit verveel, ik heb altijd wel wat te doen en zo niet dan ga ik lekker eens een boek lezen. Gebeurt eigenlijks alleen in de vakantie. Maar goed ik heb ook geen 6 weken vakantie achterelkaar. Piglet
Hoi ! Ik heb ook 6 weken, (ook juf ?) maar ik geniet er nu al meer van dan ooit en de tweede week is nu al weer op de helft ! Ik doe dingen in en om het huis (poetsen, tuinieren met dubbele handschoenen aan e.d.), spreek met vriendinnen af die ik lang niet heb gezien, ga naar de stad als het niet te warm is, ga zwemmen bij mijn tegenoverbuurvrouw in de tuin, klus aan de babykamer, ga op bezoek bij mijn ouders en hun nieuwe puppie (golden retriever, 8 weken oud, zeeeeer schattig !), lees boeken in de tuin en ga zo maar door. Nee, vervelen doe ik me eigenlijk niet, maar ik ben wel blij dat mijn man volgende week ook vrij heeft en dat we dan samen leuke dingen kunnen gaan doen ! Fijne vakantie ! Groetjes, Nikki F
Soms verveel ik me ook, omdat iedereen uit me omgeving aan het werk is. Wat ik dan meestal doe is een boek lezen, borduren of breien. Met het lekkere weer doe ik die dingen allemaal op het balkon. Tv kijken doe ik bijna nooit overdag, meestal in de na middag of avond als me series op tv zijn. Verder op de dagen dat me vriend thuis is doen we samen leuke dingen en ik ga best wel vaak naar me moeder toe en familie toe.
weet je wat het is. Mijn ene vriendin was hoogzwanger (vandaag bevallen) dus die kon niet veel meer. Mijn andere vriendin is op vakantie weer een andere moet gewoon werken. enz enz. Daarbij lees en puzzel ik heeeel graag maar dat kan niet altijd met Lars. Ik zit veel buiten met hem of ga wat fietsen maar dan is het snel gedaan. Ik doe iedere dag wat boodschapjes. Ach ik kom de dagen wel door maar had niet gedacht dat ik mijn werk en mijn dag zonder Lars zo zou missen.
Mmm, ik heb ook zes weken.....sinds vrijdag heb ik vakantie. Veel winkelen, lezen, het hele huis weer eens een beurt geven, afspreken om de stad in te gaan met iemand, lunchen bij mama of schoonmama, strijkje, puzzeltje....GENIETEN! Misschien ben je nog aan het ontstressen... En vooral blijven winkelen!
Dat ontstressen, daar zit wel wat in. Het duurt bij mij ook altijd een paar dagen voordat het vakantiegevoel echt doorzet. Dat komt omdat mijn laatste werkweek altijd enorm intensief is. Ik heb tijd nodig om af te schakelen en dan kan ik pas relaxen. Deze keer duurde dat ook een dag of 3 ! Groetjes, Nikki F
nou ik heb de tuin omgebouwd tot speelparadijs. Zwembad, zandbak en schommel staan klaar. Dadelijk eerst een boterhammetje eten buiten en dan wat kleine boodschappen doen en daarna kan hij lekker spelen. Ik hoop dat ik dan wat kan sudoku-en. Zodra hij mij ziet zitten met een boekje moet hij DAT boekje hebben haha. Maar we gaan er een heerlijke dag vna maken. Ik heb voor mezelf ene lijstje gemaakt met dingen die ik nog wil doen en die over ene week verdeeld. Foto's verder inplakken, leuke plaatsjes zoeken voor straks op vakantie, Lars zijn kast opruimen, mijn kast opruimen, lamellen poetsen enz. Zo heb ik iedere dag iets om handen en voel me ook veel beter als ik wat heb gedaan. Net heb ik de hele tuin geveegd en voel me al een stuk beter. Het is ff die 1e actieve stap zetten denk ik.
Hoi Inky, ik herken het wel een beetje. Er zijn best dingen te doen, er wachten nog genoeg klusjes in huis (zoals foto's inplakken enz) maar met dit weer heb ik er gewoon geen zin in. Ik wil liever nu ook niet steeds zonnen omdat ik net zwanger ben en me niet goed voel in die warmte. (en de kans op een zwangerschapsmasker op te lopen). Maar (in de schaduw) lezen en sudoku's oplossen is heerlijk ontspannend. Ik heb ook een puppy en die vraagt ook de nodige aandacht . Ik zie dat je ondertussen een waar speelparadijs in je tuin hebt opgezet! Hihi! Gezellig boel bij jou! Dat is hier ook vaak zo; als je eenmaal wat bedacht hebt om te doen, ben je zo een tijd bezig! Veel plezier in de tuin met je sudoku! Groetjes van Tijgertje
Ik ben alle dagen thuis. Ik gooi smorgens de kinderen naar school (nee niet letterlijk ) en dan na t hondje uitlaten kruip ik achter het internet. Dan was ik de ontbijt zooi af en kijk ik in mijn tabelletje wat ik vandaag op het programma had (jaja ik heb een vaste werk schema...anders komt er niks van ) en als ik zo ongeveer alles af gewerkt heb met tussendoor pauze voor n bakkie koffie of fris (tijdens wat gesurf en gechat op internet) en n rondje met t hondje. Dan ga ik n hobby doen. n spelletje op de comp, of lezen, of mn knutsel werkje ofzo. En dan om kwart voor 3 moet ik de kinderen weer halen...nouja eentje de ander komt met t busje. En dan gaan we of met zn vieren winkelen (boodschappen en wat extra mocht t nodig zijn) of ze gaan buiten spelen en dan ga ik daarna naar de winkel (ik ben op n missie om de kinderen prijs en product bewust te maken dus heb ze liever mee...bovendien zijn n paar extra handen om t terug te dragen altijd handig ). Als ze gaan buitenspelen ga ik fijn verder met mn hobby ...of chatten ofzo met mn moeder of n vriendin. Zo kom ik elke dag wel door hoor. Weer of geen weer. Heb zowiezo al teveel hobbies om me te vervelen en met 2 kinderen n huishouden n man en 3 huisdieren heb ik genoeg om me bezig te houden. Bovendien moet ik hier nog n boekekast leeg lezen...allemaal boeken van mn vriend die hij toen we zijn gaan samen wonen mee heeft gebracht