Hallo, 21 mei ben ik bevallen van een dochter, na een zwangerschap van 32 weken en 1 dag. Ik zou 15 juli uitgerekend zijn. Nu vraag ik me af tot wanneer mijn verlof loopt. Is dit 10 weken bevallingsverlof + 6 weken (zwangerschapsverlof) dan kom ik op 11 september weer beginnen met werken of is dit door de vroeggeboorte gewoon gerekend aan de hand van de eigenlijke bevalligsdatum? En dus 23 september weer beginnen met werken? Sorry voor het warrige verhaal, maar ik heb een brief vanuit mijn werk waarop staat dat het verlof tot 11 september loopt, maar op het werkrooster sta ik tot en met 23 september ingeroosterd met zwangerschapsverlof. Ik wil hier achteraf geen problemen mee krijgen door een fout van mijn werkgever! Alvast bedankt! Groetjes, misty
Beste Misty, Je wilt weten tot wanneer je zwangerschapsverlof doorloopt in verband met de vroeggeboorte van je dochter. Je geeft aan dat je al op 21 mei bent bevallen terwijl je pas 15 juli was uitgerekend. Je bent dus al bevallen voordat je zwangerschapsverlof zou ingaan. In dat geval gaat je verlof in op de dag na de geboorte van je dochter en duurt je verlof in totaal 16 weken. In jouw situatie loopt je verlof dus van 22 mei tot 11 september Je kunt dus het beste even overleggen met je werkgever waarom hij /zij uitgaat van 23 september. Ik wens je een fijne laatste anderhalve week van je verlof. Met vriendelijke groet, René UWV webcare Team www.uwv.nl/webcare