hallo Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen... Ik heb een zoontje van bijna 3. In november is mijn spiraal er uit gehaald omdat we hadden besloten voor een 2e te gaan. De afgelopen maanden hadden we echter steeds meer twijfels gekregen. Of we dat wel zouden trekken. Mijn mannetje nu is heel rustig, slaapt goed, eet goed, speelt lekker etc etc...alles gaat bijna vanzelf. Ook financieel hebben we twijfels. Straks dubbele oppaskosten.. lasten gaan omhoog etc etc. Ook heb ik een nieuwe baan aangeboden gekregen. Het contract ligt vandaag in de bus en maandag zeg ik mijn oude baan op. We hadden in maart besloten dat we onze 2e kinderwens voorlopig zouden uitstellen. Zodra ik ongesteld was zou ik spiraal laten plaatsen. Mijn ongi liet op zich wachten... maar verders nergens last v an. Vanmiddag heb ik zelf afspraak staan bij HA om hem te plaatsen Maar toch vanmorgen nog maar even een test gedaan en: ZWANGER! Moet je net zien . ik ben in shock... Heel dubbel.. Ik heb wel van: WUW, ik ben zwanger.. maar we hadden net besloten het niet te doen en een knopje omgezet... Dan is het toch wel even schrikken en nemen alle twijfels de overhand. We hadden het echt niet verwacht, maar de kans zat er natuurlijk wel in Wat moeten we nu doen? Het nieuws is wel een beetje gezakt nu.. en ik kan er alleen maar aan denken.. Maar oje...gaat dat allemaal wel goed komen. Ik hoop dan maar dat het een jongetje is, dan heb ik de kleding nog. Ik zou het echt erg vinden als we in de schulden komen etc... En dan mijn nieuwe baan. Heb er erg veel zin in, maar hoe moet het nu? tijdens mijn sollicitatie hebben ze er wel na gevraagd of er een 2e zou komen. Ik heb gezegd dat dat best zou kunnen. Dus heb niet gelogen. Het is alleen wat sneller dan verwacht . Wat moet ik doen? wat vinden jullie? Moet ik het toch nu al melden? Heb er een vervelend gevoel bij. Ga ik daar 1 juni, zwanger aan de slag... en eind oktober al met verlof... Heb een jaarcontract aangeboden gekregen en ben zo bang dat ze hem daarna dan niet meer zullen verlengen. Aan de andere kant hebben ze het risico zelf genomen. Ik hoop dat jullie wat twijfels kunnen weg nemen.. liefs
gefeliciteerd met dit wondertje. Het lot heeft voor je beslist. Euhm zo zie ik het dan hoor Je weet nooit hoe de dag er morgen uitziet en dit kleine wonder zit er nu wel. Ga er voor en er zijn echt heel veel manieren om eruit te komen. En met de kleertjes komt het ook goed. Desnoods stuur ik je de kleertjes van mijn dochter toe . Wat betreft de melding naar je werkgever zou ik nog mee wachten tot na de echo's. Hoe reageerde je man?
ik bedoel mijn nieuwe werkgever.. ik heb mijn contract in de bus liggen. Ik kan toch niet 1 juni binnenkomen met een dikke buik .... Mijn vriend, die was ook erg geshokt..omdat we de knop om had gezet.. we gaan het er vanavond over hebben...
Oeh...moeilijk meis. Toch zeg ik gefeliciteerd! Denk er maar eens goed over na. Ik weet eigenlijk niet wat ik je zou kunnen adviseren. Ik denk vooral dat je/jullie het moeten laten bezinken en goed na moeten denken of en hoe jullie het moeten gaan doen. Succes meid! Liefs!
oh ik heb niet goed gelezen wat betreft dat contract. Je moet het nog tekenen lees ik. Ik dacht dat je al getekend had. Is blijven bij je huidige werkgever een optie? Als je ook bij je oude werkgever kan blijven zou ik denk ik bellen naar de nieuwe en het voorleggen. Je bent dan al zo'n 13 weken (?) zwanger als je begint, lastig. Waar twijfel je verder over?
Ik zou je werk er even buiten laten en eerst op gevoel beslissen of je dit kindje echt wil. Voor je nieuwe werkgever is het misschien niet leuk, maar hij heeft niks te maken met jullie kinderwens. Hij had ook helemaal niet mogen vragen naar jullie kinderwens... Daar zou je in principe de arbeidsinspectie ofzo op af kunnen sturen. Heb je proeftijd bij je nieuwe werkgever? Ze mogen je niet ontslaan vanwege je zwangerschap, maar een andere reden is natuurlijk snel gevonden. Wat betreft je jaarcontract, als je in oktober met verlof gaat dan ben je rond februari weer terug. Dan heb je weer 3 maanden om te laten zien waarom ze je hebben aangenomen. Misschien wel de beste timing om in een jaarcontract zwanger te worden. Het werven van een nieuwe kracht en het inwerken daarvan kost ook veel geld. Dat doet een werkgever niet graag al te vaak. Als je een proeftijd hebt zou je er dus voor kunnen kiezen om pas na je proeftijd van een maand te melden dat je zwanger bent. Maar dan ben je waarschijnlijk al een maand of 4 onderweg. Veel sterkte met de moeilijke beslissingen.
vandaag gehoord dat mijn nieuwe baan niet doorgaat. Ze schijnen vorige week een conflict te hebben gehad op het werk en ze moeten nu schuiven met mensen en gebruiken mijn functie daarvoor. Van de 2 aangenomen mensen moet er dus 1 geannuleerd worden. Dat ben ik dus. Ze zei dat het niet vanwege mijn zwangerschap is. Ze wilde het mij in ieder geval nu laten weten en niet na een maand proeftijd terwijl ik mijn oude baan heb opgezegd... Maar het is goed zo. Ik heb er van het weekend ook over na gedacht en kreeg toch een lichte twijfel. Ik wil me nu richten of dit kleine wonder.,... een geen stress van het werk hebben.. Dus het heeft zichzelf een soort van opgelost...
Ik begrijp dat je uiteindelijk toch hebt gekozen om het te vertellen? Jammer dat de nieuwe baan niet doorgaat, wel een vreemde reden btw. Maar ik denk dat je gelijk hebt dat je beter kan richten op de kleine. Dus bij deze nogmaals: Gefeliciteerd!!! Geniet ervan.