Pff...ben ik nou zo veeleisend of....?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Linn84, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hallo,

Ik moet t even kwijt en ben ook wel heel benieuwd wat jullie ervan vinden eigenlijk...

Vanuit mijn werk gaan we ieder jaar twee dagen weg, inclusief overnachting. Officieel voor vergaderen enzo, maar in de praktijk komt dat neer op hooguit een bijeenkomst van een aantal uur die "nuttig" is en voor de rest een hoop activiteiten die vooral leuk zijn.
    In april is het weer zover.

Nu had ik voor dit jaar gevraagd of ik een eigen hotelkamer mag hebben, omdat ik sinds het begin van de zwangerschap al enorm slecht slaap en door de bekkenklachten heb ik best veel rust nodig om toch een beetje normaal te kunnen functioneren. Normaal gesproken moet je een kamer delen met een collega, ivm budget.

Je raadt het al, die eigen kamer gaat dus niet door. Daarnaast is het programma zodanig ingericht dat ik de eerste dag enkel mee zou kunnen doen met de lunch en het avondeten, ivm met het vele lopen bij de activiteiten. De tweede dag is het "officiele" gedeelte pas.

Ik baal hier behoorlijk van! Het komt er op neer dat ik constant moet gaan zitten wachten terwijl m'n collega's leuke dingen doen. En dan m'n nachtrust, in een vreemde omgeving slapen, met een collega (en dus vreemde geluiden) op de kamer.

De locatie is een klein uurtje rijden, dus in principe zou ik de tweede dag zelf daar naartoe kunnen rijden om deel te nemen aan het officiele gedeelte.

Ben ik nou zo'n zeur, of....?
    Wat zouden jullie doen?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik snap wel dat je baalt, maar wat zou je dan graag willen? Gaat het je vooral om de kamer, of ook om de activiteiten?

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik zou het liefst de eerste dag hier blijven, gewoon gaan werken. Die dag kan ik toch geen activiteiten meedoen en dan kan ik ook gewoon in m'n eigen bed slapen.
    En dan de tweede dag zorgen dat ik daar op tijd ben om deel te nemen aan het programma. De afstand is goed te doen.

4. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    Heb je dat dan al aangegeven/gevraagd op je werk?

5. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hoi Lynn,

zou dat ene nachtje je niet lukken denk je? Je zult waarschijnlijk iets minder goed slapen dan thuis maar daar staat tegenover dat je niet alleen hoeft te reizen en dus lekker mee kunt rijden.

En wat betreft die dag waarin je niet zoveel mee kunt doen: dan haak je toch alleen met het eten aan? Lekker boek mee, in het zonnetje zitten, prima werkdagje lijkt me! En misschien kun je best wel hier en daar aanhaken, je zult toch nog wel iets kunnen dus misschien valt het allemaal wel mee.

Ikzelf vind het wel vroeg om nu al af te haken bij iets dergelijks zonder echte ernstige ziekte. Ik zou er niet een enorm probleem van maken als ik jou was, maar gewoon lekker meedoen.

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Tja, het zullen de hormonen zijn hoor, maar vind niemand het dan raar dat ik met een collega in één bed moet slapen? Het zijn vaak twee eenpersoonsbedden die je niet uit elkaar kan halen.

En tuurlijk WIL ik wel meedoen, maar ik KAN het niet... Ik snap ook wel dat ik niet ernstig ziek ben ofzo, maar dat ik vanaf week 7 al bijna niks meer kan is toch ook vrij lastig... Ik vind het gewoon heel raar dat ze er geen rekening mee houden dat ik veel klachten heb, terwijl ik daardoor al tijden niet meer normaal kan werken.

Daarnaast is het ook wel een beetje de frustratie. Kan ik weer fijn gaan zitten wachten terwijl de rest leuke dingen doet... En in de zon zitten met een goed boek is er niet bij, ik zal mee moeten naar de locaties van de activiteiten..

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Je hebt het in je 1e bericht alleen over een kamer delen, niet een bed.

Maar zou het gewoon proberen te bespreken op je werk,
    als je door je zwangerschap al minder kan werken,
    kunnen ze je toch moeilijk verplichten daar heen te gaan en 2 dagen te blijven?

8. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    en andere jaren vind je het niet erg om in 1 bed te slapen met een collega??

ik vind het wel overdreven.. wat maakt het uit om 1 nachtje wat minder te slapen?

neem een boek mee en ga lekker in het restaurant zitten lezen oid.

weet natuurlijk niet hoe je je voelt maar naar mijn inziens zou ik gewoon meegaan en een gezellige tijd ervan maken

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.153
    33
    48
    Ik vind dat je lekker moet doen waar jij je goed bij voelt.. Als je thuis al niet al t ebest slaapt, zal je dat daar nu helemaal slecht doen waarschijnlijk... Gewoon lekker doen wat voor jou goed voelt hoor, bevalt het ze niet is dat hun probleem ;)

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    mijn eerste reactie was: ben je wel verplicht hieraan mee te doen dan?? als je niet in staat bent tot, zou ik gewoon thuis blijven... en dan idd de 2e dag inspringen bij het officiele gedeelte.

Mocht dit nou niet mogen en je MOET dus aanwezig zijn bij de activiteiten dan zou ik een boek meenemen en me lekker installeren in een stoel bij de activiteiten.....

11. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik kan het me helemaal voorstellen en heb bij mijn vorige zwangerschap iets soortgelijks meegemaakt. Bij ons was het wel helemaal zakelijk, maar ik werkte toen al halve dagen ivm bekkenklachten. Gelukkig deed mijn werkgever niet zo moeilijk.

Ik ben de eerste dag een paar uur geweest, thuis gaan slapen en de volgende dag er weer heen.

12. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik snap je wel hoor. Zou het ook niet zien zitten. Als het kan, zou ik inderdaad alleen de tweede dag komen.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mmm... ik begrijp wel dat je er tegenop ziet en dat je liever niet zou gaan maar toch vind ik dat je maar even je tanden op elkaar moet zetten. Neem een lekker boek mee of een laptop etc etc.. maak gebruik van de faciliteiten van het hotel (misschien is er een zwembad?) en doe het lekker rustig aan op de momenten dat je niet mee kunt doen. Probeer verder zo goed mogelijk aan te haken en doe lekker mee. Je bent pas op de helft van je zwangerschap en neem aan dat je ook graag na je zwangerschap wilt werken.. een goeie relatie met je werkgever en je collega's is erg belangrijk!

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik snap jou reactie wel.
    Als jij je nachtrust hard nodig hebt (wat bij iedereen verschillend is in een zwangerschap) dan zou ik het ook niet prettig vinden.
    Vooral omdat je dan wat jezelf al aangeeft de eerste dag alleen maar aan het wachten bent tot je collega's klaar zijn.
    Zou jou idee gewoon aan kaarten op je werk.
    Welke baas wilt het nou niet een personeel die op zo'n dag liever gaat werken :p;)
    Heel veel sccs iig.

15. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Tja, ik denk dat iedereen zijn nachtrust hard nodig heeft, zwanger of niet zwanger :)

Tuurlijk slaap je minder goed. Ik ga volgend weekend heerlijk met mijn 2 vriendinnetjes twee daagjes naar een kuuroord, ook dan slaap ik niet best. Maar ja, daar kom je ook wel weer over heen. En ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen die zwanger is en minder goed slaapt niet meer op vakantie gaat: ook dan slaap je meestal nog minder goed dan thuis.

Misschien is het een optie dat je de meerprijs van een kamer apart zelf betaald? Dan kunnen ze er niets van zeggen toch? Er zullen ook vast collega;s zijn met bv een slechte rug of andere klachten waardoor ze minder goed slapen ( en niet zwanger bedoel ik dan!), en op die manier krijg je ook geen scheve gezichten onderling.

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wordt het nou serieus vergeleken met een uitje met vriendinnen naar een kuuroord? Nouja...never mind...

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Mee eens :)

En tjah, dan slaap je een keer nachtje minder, wacht maar tot de baby er is, hihi ;)

18. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ja, klopt, het slapen wordt inderdaad vergeleken. Is dat heel raar dan? Is toch ook een hotel, waarbij je met andere op een kamer slaapt?

19. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina