Ow oke .. Die kreeg ik van afgelopen jaar niet omdat ik toen een paar maanden WW had gehad .. Maar dat kan je toch niet PM uit laten betalen ? Er is mij toen verteld dat je dat 1x per jaar terug kon vragen als je zeg maar je je inkomsten belasting terug ging vragen
Mijn man is een projectontwikkelaar en ik werk als projectleider bij een adviesbureau (iets te specifiek om er verder op in te gaan).
vriend verdient gemiddeld 1377 per maand, weekloon dus nooit hetzelfde.Ik fulltime thuismoeder. Dan natuurlijk belastingtoeslagen nog erbij. Sparen doen we 250 a 300 euro per maand
Oke, das wel wat minder .. maar goed over wat voor bedrag hebben we het dan ? een paar honderd euro ofzo ? en moet je dan echt een jaar niet hebben gewerkt of krijg je het ook voor de aantal maanden dat je niet hebt gewerkt .. ?
Iedereen krijgt het, alleen normaal wordt het verwerkt in de loonheffing als je salaris ontvangt. Het is 1722 voor 2010. Als je met werk nog niet de gehele heffingskorting hebt gekregen, kan je het restant krijgen bij de aangifte.
Wij hebben samen 2900 euro en redden het goed!! Sparen doen we de ene maand wel en de andere maand lukt het niet.. Maar we mogen niet klagen
Hier hebben we netto ongeveer 3500 euro per maand. Sparen de ene maand meer dan de andere maand. Belasting van ons huis ontvangen we maar 1 keer per jaar terug, dus dat is sowieso ook een spaarpotje. Op dit moment werken wij overigens beiden fulltime. Ik vind het een fijn dee dat ik, als wij een kindje mogen krijgen, minder kan gaan werken en dat we dan nog steeds gewoon rond kunnen komen.
yukl: Meestal niet, soms grote uitgaven zoals vakanties, weekendjes weg, nieuwe meubels maar we hebben afgrsproken dat er een bepaald bedrag altijd minimaal op moet staan. Meestal betalen we alles dan ookgewoon van het geld dat we overhouden na aftrek vaste lasten en sparen.Verder maken we er 100 euro per maand (en de kinderbijslag) van over naar de spaarrekening van ons zoontje. Maar we vinden sparen belangrijk en willen na mijn studie graag een huis kopen en een deel van het spaargeld hierin stoppen.
O en wat ik was vergeten, onze vaste lasten zijn niet zo heel hoog dus we kunnen daardoor goed sparen omdat er dus nog steeds vrij veel overblijft. Onze vaste lasten komen in totaal op 1250 en we sparen 1000 dan houden we dus nog steeds 2.000 over om vrij te besteden. Dit komt omdat wij nu ik studeer nog in een huurhuisje wonen en de huurprijs 400 is. Dus ideaal om flink te sparen!
Ooh dat is wel lekker! Ik vroeg me al af waar je het geld vandaan haalt om al die dure kleren te kopen (dat was jij toch?) En dan ook nog eens 1000 euro per maand te sparen.
Ik krijg de algemene heffingskorting trouwens wel per maand uitbetaald via de voorlopige teruggave. Het knopje is gewoon ergens te vinden in het programma van de belastingdienst
Wij werken beide fulltime en verdienen samen incl. belasting teruggaaf ong. 3.500,-. Met enorme vaste lasten redden we ons er precies van, maar sparen lukt niet.
Wij werken allebei Ft en ontvangen netto per maand E. 5800,- excl. bonussen en vakantiegeld. We hebben wel hoge vaste lasten, want een groot duur huis, maar kunnen ook ruimschoots sparen elke maand. We realiseren ons dat we het erg goed hebben. Straks ga ik 4 dagen werken komt purkie en kvd erbij dus zullen we beter op moeten gaan letten verwacht ik. groetjes
Wij zitten netto rond de 3200. Sparen zo'n 400 euro, hebben hoge lasten, zo'n 1000 euro hypotheek bruto, maar redden het hier prima mee.