salaris...

Discussie in 'De lounge' gestart door soepstengel, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nice :)

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wij verdienen samen 3300 euro netto in de maand. Ik werk 4 dagen, mijn as. man heeft een eigen bedrijf (dus meer dan fulltime), maar er komt ook regelmatig meer geld vrij bij zijn bedrijf waarvan we dan weer kunnen sparen. Gemiddeld sparen we 1000 E per maand.

3. Esin

Esin Niet meer actief

Wij krijgen e4000 netto euro binnen (soms meer) in de maand en we sparen maar 100 a 150 euro in de maand...

We hebben wel hoge kosten en doen veel leuke dingen daarnaast..
    Wil wel meer gaan sparen... Iets van 300 per maand..

4. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    wij hebben gemiddeld zo 3100 zonder belastingen meegeteld. sparen is per maand verschillend maar wil wel een vast bedrag gaan sparen.

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Als ik naar de bedragen kijk dan zie ik dat wij gemiddeld net zoveel verdienen als de anderen hier, maar wat een bedragen om te sparen...zou niet weten waarvan ik moest doen ;):D

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik zou echt niet weten wat wij samen verdienen, mijn vriend is van de financien, heel ouderwets maar hij is er gewoon beter in.

Sparen doen we op het moment niet, kinderkamer in orde maken etc. hakt er toch wel flink in en merk nu soms aan het eind van de maand dat het wat sneller gaat, maar straks als alles binnen en klaar is zal dat wel weer recht gestreken worden.

En na de geboorte willen we sowieso een rekening voor de baby openen voor later, dus dan sowieso elke maand minimaal 50 euro voor de baby.
    En dan ook maar weer voor onszelf beginnen.

7. Nou jah,:$ reageer dan ook niet ipv. zo'n suf antwoord.

8. Ben een alleenstaande mama verdien 1250 parttime.
    Krijg nog zo'n 400 van de belasting.
    Helaas gaat sparen hier niet op.
    Kan het maandelijks soms net redden,maar na regen komt zonneschijn :)

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier ong. 3800 per maand netto. daar komt de belastingteruggave nog bij. Ook heeft mijn man regelmatig nog wat extra's van zijn werk (ong. 100 euro per week, dat stoppen we meestal in het huis (overkapping, badkamer etc.) Wij sparen ook ong. 800 euro per maand.
    Wij waren heel makkelijk met het uitgeven van geld, maar ik heb onszelf op budget gezet (eerst 70 euro per week boodschappen, nu 100) en nu houden we echt bergen over. Heerlijk.

Mijn man werkt fulltime, ik ong 18 uur per week. Daarnaast ben ik ook op politiek gebied betaald actief.

10. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Suus,mag ik vragen hoe jullie dit doen? Mag ook in een PB hoor.. Wij hebben hier ongeveer evenveel als jullie met 750 euro aan huur en wij houden niets over aan het einde van de maand. Ik wil tips!:D:)

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ja suus mag ook mij tips geven...
    Hier ongeveer 2200 euro vaste lasten per maand en 25oo dus inkomen en kunnen gewoon niet sparen.
    zelfs als de hypotheek aftrek wegvalt gaan we het wel redden maar hou mijn hart vast voor als dat gaat gebeuren.
    dat wordt inleveren dan hoor....

12. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    inkomsten zijn 2600 euro aan salaris (man werkt fulltime, ik parttime) daar komen de toeslagen nog bij.

Sparen is hier 300 per maand.. Maar we kopen ook wel dingen van de spaarrekening, dus het blijft er niet allemaal op staan. en de vakantie word er ook van betaald.
    De belastingteruggave + vakantiegeld gaat ook op de spaarrekening..

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Gaat echt niet gebeuren hoor. Dat zal dan nog eerst erg langzaam worden afgebouwd.

Anders kan bijna iedereen in Nederland wel zijn huis gaan verkopen.

14. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik sluit me aan bij bosi. Zelfs al gaat hij afgebouwd worden denk ik dat dat in eerste instantie voor de hogere hypotheken zal zijn. de hypotheken onder de +/- 350.000 euro zullen ze met rust laten.
    Ik zou me er al helemaal geen zorgen over maken zolang de VVD en het CDA in een toekomstige coalitie zitten.

O, tip voor alle mensen die willen bezuinigen. Wat hier heel goed werkt is 1 rekening voor de vaste lasten en 1 rekening voor de boodschappen. Gewoon wekelijks het bedrag bestemd voor boodschappen en tanken automatisch overmaken naar die boodschappenrekening en alleen die pas in je portemonnee. Kun je nooit te veel uitgeven. En dus ook nooit even 50/100 euro extra uitgeven als je toevallig langs de hema oid loopt. Geen telefoonabonnementen nemen maar beltegoed. En scherp kijken welke vaste lasten nu echt nodig zijn (loterijen, bladen etc.)

15. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hier komt er zo'n 1500 euro binnen.
    We sparen wat we kunnen missen, soms is dat niet veel.
    We redden ons van 1 inkomen. ( nouja... doen ons best )

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ook, je weet ook nooit wie het leest. Kan mn internet abonnement nog betalen dus het zit wel goed;)

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hier zijn al meerdere topics over.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.872
    113
    Haha, tips, pfoe moeilijk, vind zelf dat ik een gat in mijn hand heb.

Wij houden na aftrek van de vaste lasten (incl. boodschappen) zo'n 700 euro over, als we de hypotheek netto betalen (zo'n 750 euro). Dan sparen we 300-400 euro en hebben we dus nog zo'n 300-400 euro over om leuke dingen mee te doen, kleren te kopen etc.

Tja, wij doen goedkoop boodschappen, vaak rond de 400 euro per maand en manlief en ik hebben beiden eigenlijk niet echt dure hobby's. Kinderbijslag stort ik altijd direct naar de spaarrekening, dat is zo'n 400 euro per kwartaal, doe dat altijd, dus merk het ook niet.
    Moet wel zeggen dat het sparen de laatste tijd er wat bij in is geschoten, maar dat komt omdat manlief heel even zonder baan zat en we het 2 maand van 2400 netto moesten doen. Dat was even slikken.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.872
    113
    O ja, en over aan de grote klok hangen. Tja, het zal mij persoonlijk een worst wezen wie dit allemaal kan lezen, wat maakt mij dat nou uit. Snap dan persoonlijk weer niet waarom er vaak zo'n geheim van wordt gemaakt.

20. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Hier netto 5200. Mijn vriend werkt fulltime en ik heb mijn eigen goed lopende bedrijfje. We hebben wel hoge maandlasten (bv huurhuis; 1050,00). We sparen per maand wat we overhouden, soms 200 en soms 1500... Ligt er maar net aan. We hebben net wel een heel groot gedeelte van onze spaarrekening gepludert, want we hebben 2 nieuwe auto's besteld. Maar goed, daar sparen wij voor.

Deel Deze Pagina