Hallo dames, Ik ben op zoek naar de kosten om een aanvulling op de bestaande splitsingsakte van een vve te laten vastleggen bij de notaris. Iemand daar ervaring mee? Er is dus al een splitsingsakte (erg verouderd) en onderhands is er wat afgesproken dat nu vastgelegd moet worden in de desbetreffende akte.
Kosten kunnen enorm verschillen per notaris, maar zijn ook afhankelijk van de huidige wensen en de bestaande wensen. Iedereen kan hier een prijs opgeven, maar het is echt erg wisselend. Als je op goedkoopstenotaris.nl kijkt kan je al enige indicatie krijgen. Hier in de regio zou het tussen de 296 en 464 kosten, in het westen tussen de 357 en 849. En dat is puur wat ze zo aangeven, maar je ziet de verschillen... Het beste is een paar kantoren in de buurt te bellen en na te vragen.
Dank! Had al wel gegoocheld maar dacht dat je dan echt al offertes moest opvragen. Ik woon meer richting regio Drenthe dus das gunstig 😁
Via de goedkoopstenotaris.nl kun je op postcode zoeken en dan zie je een aantal prijzen. Dan heb je een prijsindicatie. Echter genoeg notarissen werken niet met die site. Ik ken het omdat ik op bij een notaris heb gewerkt Het beste is dus wel offertes op te vragen, bij verschillende notarissen. De duurste hoeft niet beter te zijn dan de goedkoopste, maar er zit wel verschil tussen de verschillende notarissen. Hoe ze met mensen omgaan bijv. En soms kun je dat al merken als je belt voor een offerte.
Dank! Maar uit jouw ervaring bij het kantoor zijn de prijzen ook ongeveer kloppend? Hoorde nl ook bedragen van bijv 1500 euro en daar schrok ik wat van...
In principe wel. Maar er is nogal wat verschil in mogelijkheden, wensen en daarmee de kosten. De prijs die ze opgeven zijn standaard prijzen, dus wat een normale akte kost. Ik weet natuurlijk niet jullie wensen en hoever dit mogelijk is. Een standaard vve kost niet zoveel, maar als je de medewerkers van de notaris alles laat doen en uitzoeken, er veel tijd in gaat zitten ivm ruziemakende en tegenwerkende familieleden etc, ja dan gaan de kosten oplopen.
Ik ha morgen gewoon een rondje bellen we hebbend sergeants afgesproken dat het onderhoud van kozijnen niet voor vve is, maar voor eigen rekening. De koper van mijn appartement wil helaas onverwachts de overeenkomst niet tekenen zoals het nu lijkt voor dit bij notaris echt in akte is opgenomen. Zo dus eerst maar met mijn buurman in gesprek hoe hij daar tegenover staat. Als hij dit niet wil houdt het sowieso op. Klopt het dat als het hier alleen om gaat dat de hypotheekverstrekkers geen toestemming hoeven te geven?
Ik weet niet of je dat zo kunt regelen... Zou in mijn ogen ook vreemd zijn en dan zou de hele overeenkomst gewijzigd moeten worden. Zou ik denken hoor, dit weet ik niet. Het klinkt een beetje alsof de koper dingen zoekt voor een ander doel?
Weet ik ook nog niet, daarvoor moet ik bellen of het überhaupt kan... Kan best zijn idd dat er iets anders nog achter zit, maar dat blijft giswerk. Het bod was alleen dusdanig aantrekkelijk dat ik er wel wat moeite voor wil doen 😬