Hopelijk kan iemand me helpen... Ik ben aan het twijfelen of ik na de bevalling 2,5 dag of 3 dagen ga werken in plaats van de 4 dagen die ik nu werk. Dit is ook een beetje afhankelijk van wat het salaris gaat worden, maar ik kan dit nergens terugvinden, alleen een bruto-netto check. Maar het probleem is dat ik niet weet wat het bruto gaat worden Mn werkgever is nog niet op de hoogte van mijn zwangerschap,ik wilde dit graag uitzoeken voordat ik hem op de hoogte breng. Kan iemand me helpen? Of weet iemand een site waar dit te vinden is? Alvast bedankt!
personeelszaken bellen? Die kunnen je vast een antwoord geven en mogen dit niet aan je werkgever/leidinggevende doorgeven. Wat ik wel weet is hoe minder je werkt hoe meer je er netto aan overhoudt. gr. wup
haha, dat is natuurlijk wel relatief gezien he, het zal niet zo zijn dat je uiteindelijk meer gaat verdienen doordat je minder werkt, of je moet zo weinig verdienen dat je dan ineens voor van alles in aanmerking komt...
Met de volgende link kun je op de raet site kijken wat je salaris zal gaan worden http://www.raet.nl/Home/ProformaLite/Pr ... 0Lite.aspx Je moet dan wel een loonstrookje bij de handhebben zodat je kan ziet wat je allemaal afdraagt (veel cao staan ook in het rekenprogramma en dan worden een hele hoop zaken al standaard ingevuld). Je kan dan door je huidige bruto salaris te stellen op 100% berekenen wat 3 dagen zou opleveren (part-time percentrage invullen op 75% bij 3 dagen en 62,5 % bij 2,5 dagen). Je kunt dan eenvoudig zien hoeveel je netto overgaat houden. Het programma berekent dan wat je bruto zou verdienen bij 3 of 2,5 dagen werken. Je hoeft trouwens pas 4 maanden voor ingang van het minderwerken dit schriftelijk aan te vragen bij je werkgever. Je hebt dus nog tijd genoeg om nadat je de 12 weken (als jij het dan wil gaan zeggen tegen je baas tenminste) gepasseerd bent alles uit te zoeken m.b.t. je salaris. Succes!
Ik werkte 5 dagen in de week en toen ik zwanger was van 1e kind besloot ik om na de bevalling 4 dagen te gaan werken. Ik heb toen om een indicatie voor mezelf te stellen gewoon 1/5 van mijn salaris afgehaald, dat kwam vrijwel overeen met wat ik nu dus verdien.