vraagje over koken

Discussie in 'De lounge' gestart door simple, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hoi,

Elke keer als ik aardappel schijfjes uit de winkel wil bakken vraag ik mij af hoe ik ze nou goed gaar krijg en niet zo glazig en hard van binnen.
    Ik ben nu as i speak weer een poging aan het doen in de pan maar het wil niet lukken. Middelvuur, laag vuur geprobeerd. Alle pannen geprobeerd van wokpan tot vleespan tot pan waarin je een eitje bakt. Niets werkt, wat doe ik fout :) Want als ze gaar zijn zijn ze zo lekker. En gaar krijg ik ze alleen in de frituur pan en dat vind ik zonde :)

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik doe ze altijd nog een beetje voorkoken (5 minuten) en dan bak ik ze. Er staat dat ze voorgekookt zijn, maar ze zijn idd hard ;)

3. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ik prik meestal eerst een paar gaatjes in de verpakking en gooi ze dan een paar minuten (4-5?) in de magnetron. Zijn ze al (bijna) gaar en dan hoeven ze in de pan alleen nog maar te kleuren.

4. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ja klopt magnetron. Heb ik ook al eens geprobeerd. Maar nu denk ik niet lang genoeg. Idd eens 5 minuten proberen. Helaas liggen ze nu in de pan dus nog 1 keer hard eten

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dit, of idd zelf nog even koken. (Maja dan is het hele makkelijke van de schijfjes ook weer weg :D)

6. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ja idd even in de magnetron.

Anders: bakken in boter (dus niet in (alleen) olie). Even goed omschudden en vervolgens een paar minuten op hoog vuur bakken. Daarna vuur lager en nog een tijd laten nagaren. Ik trek hier zeker wel een kwartier voor uit. Altijd heerlijke aardappeltjes die bruin van buiten zijn en zacht van binnen.

7. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik bak ze altijd even aan, en doe dan de deksel of een bord op de pan en laat ze dan even staan. Eerst heel even nog met het gas aan, op het laagste, en daarna gas uit. Door de stoom worden ze gaar :) Mijn man zeivroeger, ik vroeg me altijd af hoe je die aardappeltjes zo lekker gaar krijgt, want bij blijven ze altijd hard! haha. Toevallig heb ik ze ook net op staan ;)

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

op laag vuur met de deksel op de pan!

Als ze gaar zijn nog even op hoog vuur voor een krokant laagje.

Hier lukken ze altijd goed en ze zijn super zacht van binnen

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Koekepan, lekker veel boter.

Eerst hoog vuur goed bakken en daarna klein zetten en geruime tijd laten bakken.

Niet te veel roeren!

Hier lukt t altijd :)

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hier precies zo :)

Deel Deze Pagina