Salarisonderhandelingen... wie helpt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deliana, 2 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Heel bijzonder dat ze het niet bij het eerste gesprek hebben aangegeven. Ik ben zelf werkzaam als recruiter en als ik bij het 1e gesprek zie dat het salaris er erg boven ligt dan maak ik dat bespreekbaar met de 'opdracht' dat ik verwacht dat men hier goed over nadenkt. Ik heb beperkte onderhandelingsruimte dus wil daar transparant in zijn. Stond er geen maximum aan salaris in de vacaturetekst?

2. Deliana

Deliana Niet meer actief

Nee er stond geen maximum bij. Überhaupt geen informatie over salaris. Anders had ik natuurlijk zelf ook niet de moeite genomen om te solliciteren ;)

Nou ja, maar weer verder zoeken dus!

3. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Bizar!

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik ook!

Verdien je nu gewoon 'veel' of bij de sollicitatie gewoon bizar weinig.

5. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    En ze weten niet dat je boventallig bent verklaard eind dit jaar? Dat zou de enige verklaring bieden waarom ze misschien verwachten dat je toch op dit voorstel in gaat.

Weet overigens totaal niet in welke branche en in welke functie je werkzaam bent, maar je mag me altijd even een PB'tje met CV sturen om te kijken of ik iets voor je kan betekenen.

6. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik verdien inderdaad niet slecht nu, of misschien eigenlijk gewoon "veel" :oops:. Ik werk al 15 jaar voor mijn huidige werkgever en heb mij in de afgelopen jaren aardig opgewerkt; qua functie en salaris.

Ik denk dat het uiteindelijk een combinatie is van een bizar laag aanbod en een hoog salaris van mijn kant. Ik begrijp heus wel dat ik iets zal moeten inleveren voordat ik weer op kan bouwen, met een salaris van 300,- minder had ik bijvoorbeeld ook akkoord kunnen gaan. Dit verschil was echter wat te groot :confused:

Ik ben denk ik ook "een lastig geval" op de arbeidsmarkt.... voor mijn huidige functie zoeken ze meestal fulltimers, terwijl ik liever parttime wil blijven werken. Ben mij dus wel op meerdere werkgebieden & functies aan het oriënteren.

7. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik heb wel gewoon gezegd dat ik boventallig ben... maar dan nog, mijn uitkering (niet fat ik daar op zit te wachtfn) zou hoger zijn als het salaris wat ze mij bieden :confused:

Wow! Wat ontzettend lief!! Ik ga eens kijken of ik kan uitvogelen hoe ik een PB met bijlage kan sturen. Dank je wel!!

Roos32 vindt dit leuk.
  8. p1982

p1982 Niet meer actief

Pff woensdag op gesprek geweest ergens en vandaag gebeld dat ze me graag willen maar dat ze bang waren dat ik teveel verdiende

Komen ze met voorstel wat voor fulltime 1900 bruto minder is
    Heb gezegd ben bereid wat te zakken maar niet zoveel

Ow was antwoord

9. Deliana

Deliana Niet meer actief

@p1982 dat is ook al zo waardeloos :confused: Solliciteerde je ook naar een andere functie in een andere branche?

Ik zie in bijna alle vacatures dat er een hele lijst met kennis & vaardigheden is, maar het lijkt nu of bedrijven er alleen een starters inkomen voor over hebben.... niet dat salaris nou het belangrijkste is, maar dit zijn echt bizar grote verschillen.

Nou ja we gaan vrolijk door met solliciteren ;)

10. p1982

p1982 Niet meer actief

Nee zelfde branche gesolliciteerd

Werkgevers eisen steeds meer maar met laag salaris

Vandaag weer verder zoeken en eventueel solliciteren

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @Deliana , ik ben wel nieuwsgierig: hoe heb je gereageerd op hun voorstel en wat kwam daar als antwoord op?

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    nou ik vind dit echt schofferend hoor zo'n laag aanbod! schandalig.
    ik vind het sowieso storend als er bij een vacature geen info is over salaris (zoals schaal, cao, of min-max ed). is ook zonde van iedereen zijn tijd als het in zo'n late fase stukloopt
    nou succes met je zoektocht verder!

Deliana vindt dit leuk.
  13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik heb gewoon gezegd dat ik er vanaf zie, omdat het salarisverschil echt veel te groot was. Daarnaast heb ik ze veel succes gewenst met het bedrijf en de zoektocht naar de juiste kandidaat.

Ze begrepen dat ik niet akkoord ging met het bod, maar vonden het ontzettend jammer....

Ik was best geïrriteerd maar heb daar niets van laten blijken, schiet ik toch niets mee op.

Stiekem baal ik er nog wel van; het was een leuke baan, dichtbij en parttime (3 dagen) werken was geen probleem. Parttime banen liggen helaas niet voor het oprapen o_O

14. p1982

p1982 Niet meer actief

inderdaad bij veel vacatures staat geen cao/salaris indicatie
    denk zet het erbij want dan kunnen sollicitanten al bepalen of ze wel of niet gaan solliciteren

Deel Deze Pagina