Muis in huis, schoonmaken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Issie, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    We hadden een muis in huis. Gister voor het eerst gehoord in de ochtend, en in de nacht wisten we het zeker we hoorde wat geluiden en in de ochtend lag er rommel bij de plinten van het knagen. Daarnet willen we naar buiten gaan en we zien opeens allemaal muizenkeutels in de kinderwagen liggen, we zetten de kinderwagen buiten en zien een muisje wegrennen. Ik weet bijna zeker dat hij er nog niet zo lang was en nu weg is. Maar hij was dus in de kinderwagen gaan liggen. Hoe krijgen we dat schoon? En moet ik ook alles ontsmetten waar hij heeft gelopen? Er loopt hier een dreumesje rond die alles in zijn mond stopt. We hebben al grondig gestofzuigd.

2. Kattenbak

Kattenbak Lid

7 feb 2011
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    Oei vervelend!

Ik zou alles van de kinderwagen even wassen. Matrasje een sopje met Biotex geven.

Verder alles dweilen en alle kastjes uitruimen en schoonmaken.

Zorg ervoor dat al je voorraad goed afgesloten ligt. Ga na of er kieren of gaten zijn waardoor de grijze vriend binnen kon komen. Plaats evt bijenbekjes of staalwol in de kieren onderin de woning.

Succes!

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Alles met desinfectie afnemen echt alles. Een muis trekt sporen waar hij loopt laat hij dat spoor achter. Ik zou geen risico nemen

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Alles wat hier boven al gezegd is en misschien een gekke tip neem een kat! Wel katten haren geen muizen meer!

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het is een diertje. Geen mini-kernreactor op poten.

Ts: gewoon even schoonmaken lijkt me ruim voldoende.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Weet je wat die dingen allemaal met zich mee dragen voor volwassenen geen punt maar voor kleine kinderen brrr

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Dettol of bleek. En al het aangebroken voedsel nakijken en afsluiten.

Kinderwagen in de wasmachine/poetsen, voor zover dat allemaal kan heh.

8. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Whahahah :D

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113

hahahaha!!! geniaal!!!

idd de kinderwagen even alles uitwassen. de vloeren dweilen met een goed sopje en genoeg muizenvallen neerzetten!!!

Oja verder even wat plastic speelgoed dat je niet vertrouwd in een kussensloop in de wasmachine of zo in de vaatwasser.

10. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Moet heel hard lachen om jou reactie. Hoe kom je erop 😄

11. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Hihi muizen dragen niet zoveel enge ziektes met zich mee. Ratten daarentegen... Grondig wassen: Ja, maar zwaar desinfecteren is echt niet nodig.

Vooral alles goed uitwassen, want muizen willen ook nog wel eens
    mijten of vlooien bij zich dragen en dat wil je gewoon niet in de kinderwagen hebben.

12. Pepee

Pepee Lid

24 jan 2016
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Je kan anders aardig goed ziek worden van uitwerpselen van zo'n mini diertje.. Zelfs het inademen van losse deeltjes kan voor een volwassene vervelende gevolgen hebben, laat staan voor een kleintje.

13. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Bedankt voor de reacties, ben inmiddels druk bezig. Wat een gedoe zeg!

14. topper12

topper12 Niet meer actief

Brrr, succes met schoonmaken?

Heb je enig idee waar hij binnen is gekomen? Even goed controleren op gaatjes (een muis heeft genoeg aan een hele kleine opening). Als je een of meerdere gaatjes hebt gevonden: stop er zo'n stalen schuursponsje in. Muizen hebben een hekel aan die dingen. Werkte hier als een tierelier (afkloppen :D).

15. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Hahaha eens!!!

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ze zeggen wel dat er daar waar er 1 zit er meerdere zitten dus ik zou sowieso wat muizenvalletjes neerzetten.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou misschien als er een hele kudde loopt, maar een zo'n muisje kan echt geen kwaad. Ik ben opgegroeid in een oud huis en daar waren dus altijd muizen, zeker in de winter. Ze zitten dan tussen de binnen- en buitenmuur, af en toe vang je er eentje met gif of een val maar helemaal uitroeien lukt toch niet. Wij hebben er nooit iets aan overgehouden gelukkig.

TS, in plaats van vallen zetten werkt gif strooien meestal beter. Natuurlijk wel op plaatsen waar kinderen er niet bij kunnen!

18. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    TS, in plaats van vallen zetten werkt gif strooien meestal beter. Natuurlijk wel op plaatsen waar kinderen er niet bij kunnen![/QUOTE]

Maar dan heb je die dode muis mss in de tussenmuren liggen rotten, dat lijkt mij dan weer smerig.
    Muizenval lijkt mij beter.

19. Pepee

Pepee Lid

24 jan 2016
    45
    1
    8
    NULL
    NULL

Het hoeft ook niet perse zo te zijn natuurlijk,
    maar ik vind het persoonlijk nogal griezelig.
    Het schijnt meestal ook dat er dan meerdere rondlopen..
    Plus muizen tussen de muren is in mijn ogen iets anders dan uitwerpselen in de kinderwagen.
    Vooral bij bijv kindjes die overal aan likken of wat dan ook :)

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik denk dat je je hierop vreselijk verkijkt! Mijn dochter heeft bij 3 maanden in het ziekenhuis gelegen met een samonella besmetting. Deze bleek overgedragen te zijn door muizen.
    Ze was er bijna niet meer geweest en de nasleep duurde een jaar.

Deel Deze Pagina