Hallo, Ik heb van dec 2009 t/m juli 2011 aaneensluitende contracten gehad bij een werkgever (A). ik kwam echter vanaf juni 2011 plotseling in het bevallingsverlof, omdat ik mijn kindje verloor terwijl ik meer dan 24 weken zwanger was. Aansluitend heb ik tot 1 jan. 2012 in de ziektewet gezeten als gevolg van de bevalling. aansluitend heb ik 6 weken een ww uitkering gehad. Gelukkig kon ik toen bij een nieuwe werkgever starten. Nu ben ik weer zwanger, terwijl mijn contract (bepaalde tijd) medio aug. 2012 eindigt. Wanneer ik voor het einde van het contract weer ziek zou worden (en ik voldoe niet aan de 26 weken eis) als gevolg van de zwangerschap, wat voor gevolg heeft dit voor een eventuele uitkering NA het bevallingsverlof? Zou ik dan terug kunnen vallen op het recht op WW van deze werkgever A? Rekening houdend met -6 weken dat ik al ww heb ontvangen aan het begin van dit jaar? Alvast hartelijk dank. (p.s. ik voldoe ruim aan de jaren eis).
Beste Boukje34, Je hebt vanaf 1 januari 2012 6 weken een WW-uitkering ontvangen. Daarna ben je weer gaan werken in een dienstverband voor bepaalde tijd. Blijkt na je bevallingsverlof dat je (door ziekte) minder dan 26 weken weken hebt gewerkt? Dan kun je via UWV telefoon een heropening van je WW-uitkering aanvragen. UWV beoordeeld je aanvraag en stuurt je uiterlijk na 4 weken een beslissing. Hierin staat hoeveel recht op WW je nog hebt. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare