In de krant van afgelopen week stond een vacature waarop ik heel graag wil solliciteren. Normaal staat erbij dat je een sollicitatie kunt sturen naar een adres. Bij deze vacature staat echter: Aanmeldigen kunnen tot (datum) plaatsvinden bij: Adres. Vervolgens ontvangt u informatie over de procedure. Wat is nu de bedoeling? Sollicitatiebrief of een briefje waarop je je aanmeld, hoe vermeld je het dan? CV meesturen ja of nee? Ik heb dit om eerlijk te zijn nog nooit gezien
Ik zou ook gewoon een sollicitatiebrief schrijven. Je zult waarschijnlijk daarna wel horen hoe het vervolg zal gaan lopen van deze bijzondere sollicitatieprocerdure.... Want het is wel vreemd hoor! Heel veel succes Brandweer!
Bedankt, het meest vreemde is dat ik deze vacature heb zien staan bij 3! verschillende uitzendbureau's, dus ik vermoed dat het een baan is via het uitzendbureau Ik vind het zooooo eng...
Maar welke van de 3 dan? Ben bezig met een sollicitatiebrief, moeilijk hoor.. Ik wil deze baan zo graag, maar als het via een uitzendbureau is vind ik het toch minder. Werk nu ook als uitzendkracht en wil me zo graag eens binden bij een bedrijf. Het bedrijf waar ik nu werk heeft me te kennen gegeven dat het heel moeilijk word als ik een contract moet krijgen omdat ik parttime ben Daar komt een vacature vrij in de 5 ploegen, maar omdat ook mijn man in ploegen werkt is dit gewoon niet rond te krijgen qua opvang. Ben verdrietig omdat ik nu echt wel goed op mijn plek zit, maar daar dus geen toekomst heb.. En ben nu heel bang om de verkeerde beslissing te nemen door bij mijn huidige werkgever weg te gaan misschien
Kun je niet eerst even bellen? Ik heb nog nooit vacatures gezien waarbij geen mogelijkheid werd geboden om telefonisch contact op te nemen. Lijkt me nou typisch een vraag om even te stellen voordat je een brief gaat opsturen.
Waarschijnlijk leveren de uitzendbureaus geen goede mensen en proberen ze het nu zelfstandig. Niks vreemds aan in mijn optiek. Gewoon een goede brief met cv sturen en dan kan je verder kijken. Je maakt je nu druk over dingen die pas veel later ter sprake komen. Via wie een functie loopt is niet relevant als ze je niet op gesprek vragen. Succes
Gokje: Waarschijnlijk is het aanmelden bij het uitzendbureau om te solliciteren naar de betreffende functie die aangeboden wordt bij een derde partij. Gewoon alle drie even bellen. Kan je meteen kijken welk uitzendbureau je het meeste aanspreekt. Vragen wat ze nog meer doen voor de "klant" waar de vacature openstaat. Geeft meteen een indruk of ze vaker mensen leveren aan de aanbieder van de vacature.
Weet je bij welk bedrijf het is? Dan zou ik contact opnemen met het bedrijf. Zij geven dan wel aan of ze het echt via een uitzendbureau willen laten lopen, en je kunt dan altijd nog vragen naar welke hun voorkeur uit gaat. Via een uitzendbureau mensen inhuren is voor het bedrijf wel gewoon duurder, dus wie weet maak je zo ook een kans.
Je kan ook een bepaald zinnetje uit de vacature gaan googlen gewoon even tussen aanhalingstekens zetten en misschien kom je zo meteen idd bij het bedrijf uit... scheelt weer een uitzendcontract idd
Ik weet idd om welk bedrijf het gaat, de vacature in de krant was namelijk van het bedrijf zelf.. Daarna zag ik pas ook dat hij bij verschillende uitzendbureau's op de site staat Ik heb mijn brief klaar, doe hem vanmiddag op de post Neem gewoon het zekere voor het onzekere.