Hoi meiden, Wij hebben in huis onze slaapkamers donkerpaars geverfd. Ook de kinderkamers, maar wij hebben nog geen kinderen. Ik ben nu zwanger van onze eerste en eigenlijk hebben we niet zo stilgestaan bij de kleur. Ik twijfel nu of de kleur zowel voor jongens of meisjes leuk kan zijn. Bij meisjes denk ik dat ik het wel kan opfleuren met zachte kleuren maar bij jongens weet ik het niet zo zeker. Ben bang dat het meisjesachtig gaat staan. Of ik kan het evt met grijstinten leuker maken. Wij hebben de kinderkamer al besteld, en de meubels hebben whitewash van kleur. De bovenkant en onderkant van de kledingkast en de commode zijn hout van kleur. Best leuk! Alleen nu komt het. Wij hebben bij de laatste 2 echo's te horen gekregen dat wij bijna zo goed als zeker een jongetje krijgen. Over kleine 2/3 weken horen we het definitief met 20 weken echo. Stel dat we een jongetje krijgen. Kan deze kleur bij een jongenskamer en welke kleurtinten kan ik nog meer gebruiken om het jongensachtiger te maken? Ik dacht meer aan de kleuren grijs/donkergrijs/zilvergrijsachtig/richting zwart. De kamer heeft nu dus al een paarse kleur en de meubels zijn wit. De kleur die wij hebben ziet er zo uit:
Mooie kleur! Maar ik vind het niet echt een jongenskleur... Ik zou iets van grijs of zo er over heen doen.
Hmm mooie kleur. Vind het niet echt een 'jongenskleur' maar ook niet onoverkomelijk. Dus als je niet wilt overschilderen dan kun je het best jongensachtig maken met wellicht een stoere muursticker ofzo.
Ik vind t een mooie kleur en je kan t best combineren met jongenskleuren zoals zilver, lichtgrijs, aqua blauw etc . Ik vind de muren alleen erg donker en niet gezellig voor een kinderkamer ... Zou er bij een jongen zelf nie voor kiezen.
Ik wil het liefst niet oververven omdat de verf er nog niet zo lang op zit. Op zich is de kleur niet zo heel donker, volgens mij had ik bij het maken van de foto het rolgordijn half omlaag, maar bij daglicht en als het rolgordijn omhoog staat, ziet de kamer er niet zo donker uit.
Mijn vriendin heeft die kleur in haar slaapkamer gecombineerd met grijs. Ik vind het echt mooi! Persoonlijk zou het mij niet storen,zeker niet voor een babykamer. Waarom altijd de typische kleuren voor een jongen of een meid. Onze dochter slaapt op een grijze slaapkamer die we opleuken met licht roze en zilver. En al veel leuke reacties hierop gekregen.
ik vind het een prachtige warme kleur!. zou alleen niet erg donkere meubeltjes erbij zetten, wordt het misschien iets te donker. ik vind dat t voor een jongen en meisje kan. je gaat er later toch een ander kamertje van maken, een echte jongens of meiden kamer!
Vind paars zowel voor een jongen als meisje kunnen hoor! Zelf heb ik een klein ventje en heb één muur ook paars, beetje lavendel achtig. Gecombineerd met een zilver/ grijze muur en wit. Als accent nog wat aquablauw. Mensen die de kamer zagen en niet wisten wat het werd (zonder de baluwe accenten), gokten op een jongetje.....
Ten eerste, super mooie kleur! Persoonlijk vind ik dat als je de muren grijs had en deze kleur als accessoires had gebruikt het best gekund had....Maar zo is het naar mijn mening een tikkeltje TE girly.... Als je het perse niet over wilt verven kun je ook denken. hoeveel krijgt mijn kleine man ervan mee.... Het combineert denk ik erg mooi met lichtgrijs, wit en limegroen...Dus een mooi kamertje zal het zeker wel worden. Als je achteraf maar geen spijt krijgt. Zoon word ouder en wil straks toch geen paars meer. Waarom dan nu niet even de moeite nemen er een neutrale kleur op te doen... Je koopt een emmer goede kwaliteit tex en 1x rollen en het is overgeschilderd, evt laat je 1 muur deze kleur. Suc6 in ieder geval, en ik ben erg benieuwd wat het is geworden
Ik vind het prachtig, ook voor een jongen. Met witte meubeltjes en dan wat grijze en paarse accesoires, super! Als je het nou zou combineren met roze en bloemetjes enzo zou ik de weerstand begrijpen. Maar er zijn zoveel mogelijkheden! Zelf heb ik in de babykamer ook veel paars. Niet op de muren, wel een paarse plank, een paarse deken en nog wat dingen. Ben er heel blij mee. En hij krijgt ook een wikkeldeken met bloemen. Omdat ik die mooi vind Mijn oudste zoon heeft trouwens ook paarse kleren hoor, die kiest hij zelf uit. Dus nee, geen meisjeskleur.
Zo zie je ook maar weer dat de kleuren buiten roze en blauw toch geslacht-gerelateerd worden Maar bedankt dat jullie de kleur mooi vinden! Vind het zelf ook een prachtige kleur! Omdat wij witte meubels hebben, wilden wij de kamer juist opleuken met donkergrijze tinten en aquablauw of iets dergelijks. Moeten we nog even kijken hoe we het gaat doen. Wij hebben zelf donkere laminaat in de kamer, en dacht er aan om een klein vloerkleedje bij het ledikantje en schommelstoel neer te zetten in een grijze kleur. Ook de andere accessoires in deze kleur. Verder wil ik de kleur paars niet terug laten komen in de kamer zelf.
Wij hebben deze kleur ook. (of althans zoiets) of het nou een jongen of meid wordt. Ik vind dat het voor allebei kan, maar... Wat vinden jullie? Het is jullie kind, jullie huis, jullie gevoel! Het zou me echt een worst wezen wat anderen vinden. Hoevaak komen anderen nou in die kamer?