Baby al bijna 6 maanden onrustig 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovieyou, 10 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Oké.. ik heb geen goede slapers blijkbaar, wat ik ook doe.
    Onze dochter is al sinds de geboorte heel onrustig 's nachts. Veel draaien en geluidjes maken, als ik haar dan niet bij me neem wordt ze volledig wakker. Ik herken dit niet bij onze zoon en het breekt me ook heel erg op moet ik zeggen.

In het begin wilde ze om de 2uur drinken (bv) en was ze vanaf 3/4uur heel onrustig. Tegenwoordig is er geen pijl op te trekken. Ik ben maar gaan samen slapen met haar, anders krijg in helemaal geen slaap meer. In het begin dachten we aan krampjes, maar nu is ze bijna 6 maanden en lijkt ze daar geen last van te hebben. Ze woelt gewoon veel in haar slaap en als ik haar de borst niet geef wordt ze volledig wakker. Dit is echt 816273x per nacht. Soms lukt het ook als ik mijn arm boven haar hoofd houd en haar handje vast pak. Maar eerlijk is eerlijk, mijn lijf vindt dit allemaal niet zo leuk meer.

Overdag slaapt ze ook niet super lang. Vaak 2 keer 3 kwartier en 1 keer 1,5 uur in de middag (als ik geluk heb) maar nog vaker 3 keer 3 kwartier. Als ik haar vasthou dan slaapt ze soms wel 2 uur aan een stuk, maar goed ik heb nog een kindje thuis dus ik kan niet elke dag haar een rustige dut in mijn armen laten doen omdat haar broer haar dan wakker maakt. Ook al heeft ze overdag goed geslapen, maakt dit voor de nacht niets uit.

Wat doe ik verkeerd?
    - we houden een wakkertijd aan van 2 uur en 15 min (maximaal)
    - ze krijgt volledig bv, maar nog geen bijvoeding
    - we hebben een vast ritueel overdag en 's avonds

Of is het gewoon uitzitten en worden de nachten vanzelf beter? Ik denk namelijk niet dat ze per se honger heeft 's nachts, maar gewoon toenadering zoekt.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heb je ooit inbakeren geprobeerd? Nu wellicht wat aan de late kant, maar slaapt ze in een (winter)slaapzak?
    Lijkt inderdaad heel erg alsof ze geborgenheid zoekt.
    Dat wordt met de tijd vaak wel minder, maar snap dat het voor nu wel erg vermoeiend is. Hopelijk wordt het snel beter.

3. Habibati

Habibati Niet meer actief

Laat je haar voor het slapen gaan aan de borst in slaap vallen? Neemt ze een speentje? Vermoedelijk heeft ze de borst als Slaapassociatie.
    Had hier ook zo een gevalletje met op haar beste periode alle 45min wakker om de borst te nemen. Rond haar 1ste verjaardag was ik compleet op en ben ik haar beginnen uitleggen dat ze nu de borst niet meer nodig had om te slapen en dat ze weer moest gaan slapen. Na een week begin ze eindelijk een paar uur aaneen te slapen.
    Een topslaapster is ze jammer genoeg nog steeds niet. (Is de 3gepasseerd)

4. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Ja het word absoluut beter.
    Ben je al eens bij een osteopaat geweest?

Deel Deze Pagina