Nog 3 dagen en dan is mijn dochter alweer 20 mnd. Toen ze er net was hoorde ik van een hoop mensen om me heen als ze eenmaal een jaar is dan begint het meestal weer te kriebelen voor een tweede. Nou inmiddels zijn we daar ook alweer 8 mnd voorbij maar ik heb het totaal niet. Gister nog op kraambezoek geweest en het kindje vastgehad. Een super lief kindje om te zien, maar ik voel er niks bij van dat wil ik ook ofzo. Ik weet wel dat ik op den duur graag een tweede wil, maar zoals ik er nu naar kijk stel dat ik nog zeker een jaar uit. Komen die kriebels nou vanzelf weer of heeft niet iedereen dat, en wat doe je er dan mee? Bij mijn eerste kriebelde het enorm, ik kon niet wachten om zwanger te raken.. Mijn vraag is dus, wanneer kreeg jij weer de kriebels na de eerte, tweede kindje? Of kreeg je ze niet? en wat heb je ermee gedaan?
Bij de eerste met 1 jaar ofzo, vlak na haar tweede verjaardag is haar broertje gekomen. En nu tja, met vlagen weleens.
Mijn dochter is nu 10 maanden en bij mij begint het nu echt weer! Ik heb dus echt dat ik weer helemaal smelt als ik een baby zie.
Hier nog altijd geen kriebeltje te bekennen (zoon bijna 29 maanden). Ik ben 6 maanden geleden tante geworden, en dat vind ik echt geweldig. Maar ik kreeg absoluut geen behoefte aan een tweede toen ik mijn neefje voor het eerst in mijn armen had.
ik ook niet, hoop ook niet dat het ooit komt want de kans dat ik weer zwanger ga worden is zo goed als uitgesloten.
Bij mij kwamen die kriebels helemaal nooit Toen mijn dochter 5 jaar was zijn we maar gewoon begonnen voor de 2e anders had er waarschijnlijk nog meer leeftijds verschil tussen gezeten
Hier begonnen de kriebels al erg snel, geloof dat dochterlief 6 mnd was. Uiteindelijk hebben we met haar 1e verjaardag besloten om er voor te gaan en ben ik maart gestopt met de pil. Nu is het maar wachten op een 2e wondertje
hier na de 1ste eigenlijk gelijk, ik was ook na 4 maanden weer zwanger van nr 2. nu is nr 2 bijna 2 en ik heb geen kriebels meer! ik ben helemaal klaar. ik wil ook echt niet meer!
Hier nu ontzettend de kriebels! Ook omdat ik gewoon graag wil weten of het uberhaupt nog gaat lukken en omdat ik voor de reuma pijnstillers kan krijgen, maar dan 'moet' ik eerst klaar zijn met mijn kinderwens. Maar dat is natuurlijk praktisch gezien, maar ik kan soms echt jaloers worden van sommige banners! IK WIL OOK WEER!!!!!!! Haha!
hier kriebelde het na een jaar weer en toen fynn 1 jaar en 3 maanden was zijn we er weer voor gegaan maar nu duurde het allemaal wat langer als bij fynn dus als de kleine meid komt zal fynn net 2,5 jaar zijn.
Bij de eerste kwamen die kriebels pas na 2 jaar weer en na de tweede alna 2 maanden ofzo. Nu is ze 10 maanden en ben ik 13 weken zwanger. Na deze hoop ik niet dat ik nog een keer kriebels krijg want ikw il echt niet meer zwanger zijn.
Het begon bij mij te kriebelen toen ik eind maart plotseling een positieve test in de handen had nadat ik knetter misselijk, moe etc was.. We waren nog helemaal niet bezig met een tweede en ik zei altijd dat ik daar nog wel 2 jaar mee wou wachten.. Helaas is het toen niet goed gegaan, werd gewoon 'ongesteld'?! Maar die positieve test heeft heel veel los gemaakt, en zoals je ziet zijn we druk bezig! De eerste ronde, ik vind het super spannend.
bij mij zijn de kriebels er altijd geweest.. eerste was geboren en na 3 maanden wilde ik al voor een 2de gaan... hebben we niet gedaan hihi toen de lindsey net 4 was is yustin geboren. en daar kwamen de kriebels na een half jaar alweer hihi maar gek genoeg heb ik rond elke ei sprong dat het erger wordt... beetje gek wel hihi maar met de kriebels doen we niets meer we houden het er bij 2 hihi
Het begon bij mij te kriebelen voor een tweede toen de eerste ongeveer 6 maanden was, maar bij mijn man kriebelde toen nog helemaal niets . Uiteindelijk zijn we begonnen toen de eerste 14 maanden was. Nu is de tweede ondertussen 3 maanden en heb ik alweer kriebels voor een een derde, maar wederom mijn man nog niet...
Hier kwamen de kriebels toen Louise bijna 2 jaar was. Een maandje na haar 3e verjaardag is Tygo geboren
Eigenlijk pas toen ik een positieve test in december had.. En die kriebels werden alleen maar meer nadat het mis ging een aantal weken later. Ik had in principe niet zo'n haast maar daarna was het verlangen weer groot.
Met 1 jaar voelde ik ook nog niks hoor, terwijl iedereen om me heen er naar vroeg... met ca 16 maanden begon het weer een beetje te kriebelen, maar lang niet zo heftig als bij de eerste. Om het leeftijdsverschil een beetje beperkt te houden er toch maar voor gegaan. nadat ik een miskraam kreeg merkte ik dat we toch wel graag wilden! Toen het daarna in eens raak was, waren we ook superblij!! Maar zo heftig als bij de eerste is het niet, het nieuwtje is er ook een beetje af ( waarmee ik niet wil zeggen dat t niet bijzonder is!! Ik ervaar het nu anders, heb er ook minder tijd voor om bij stil te staan). De tweede is ook meer een verstandelijke keuze geweest, meer als bij de eerste.
Mijn zoontje is ook 20 mnd, maar nog geen kriebel te bekennen en als ik ons een beetje inschat, gaat het ook niet meer komen. Ik ben erg gelukkig met mijn ene kind en al gaat het soms door mijn hoofd of het niet zielig is om hem enig kind te laten (want dat roept 'men'), ik heb echt geen behoefte aan een tweede. Zie er nog steeds veel meer nadelen dan voordelen aan
Gelijk na de bevalling van mijn zoontje kriebelde het En nu kriebelt het al voor een volgend kindje en dat terwijl dit wonder nog niet eens geboren is